REPORTER JUTARNJEG NA MJESTU DOGAĐAJA

Tko je zapaliojahte u Marini Punat vrijedne milijun eura?





Još se ne zna šteta

- Sve što bih vam rekla bilo bi nagađanje. Ne mogu govoriti ni o visini štete, utvrđivanje je opsežan posao. To su razni modeli dužine od 10 do 12 metara, motorne brodice i jedrilice različitih godišta. Ima tu i starih plovila i ne bih mogla nagađati o njihovoj vrijednosti - rekla nam je direktorica Marine Punat Renata Marević, ističući da su vlasnici svih plovila koja su izgorjela strani državljani te da su o onome što se dogodilo obaviješteni telefonski ili pismenim putem.

Požar je izbio na jednoj od brodica oko 6 ujutro i vrlo brzo se, nošen burom, proširio na susjedna plovila, a unatoč brzoj intervenciji vatrogasaca i dobroj vatrogasnoj opremi marine ugašen je tek oko 10.45 sati. U marini tvrde da brodovi nisu bili priključeni na struju, koja se ne isporučuje poslije 20 sati, te da na njima nije bilo ljudi.

Tko je bio na brodu?

Đek Šurija, sudski vještak za plovila i direktor hrvatskog ogranka osiguravajuće agencije Yacht-Pool, razradio je za nas nekoliko mogućih scenarija.

- Ne vjerujem da je netko izvana podmetnuo požar, Marina Punat jako je dobro čuvana i pod videonadzorom. Uzrok bi mogla biti neispravna električna instalacija, nema drugog razloga. Očito je brod bio pod naponom, punjač je punio baterije. S obzirom na to da isključuju struju u 20 sati, teško da je bez kabela 10 sati nakon toga izbio požar sam od sebe, iako je u teoriji moguće. Ali, moguće je da je struja uključena rano ujutro i da je iskra zbog neispravne instalacije prouzročila vatru - govori Šurija.

- Ljudi znaju preko dana raditi na brodu i onda na njemu prespavati. Najvjerojatnije je da se osoba koja je na brodu spavala smrzavala i da je uključila grijalicu preko invertera koji brodskih 12 volti pretvara u 220 volti, što je vrlo opasno - priča Đek Šurija i dodaje da u Marini ima barem 20-ak osiguranih u njegovoj agenciji. Za sada ga nitko iz marine nije kontaktirao.

Šurija: Šteta je, bez sumnje, milijunska

- Vjerujem da tri četvrtine vlasnika još i ne zna je li njihov brod izgorio. To će se utvrđivati danima. Za razliku od veza u moru, gdje se točno zna raspored, na suhom vezu brodovi se stavljaju tamo gdje ima mjesta - kaže Šurija i dodaje:

- Prosječna cijena jednog starijeg glisera od 10 metara je 100 tisuća eura. Pomnožimo to sa 20 brodova na kojima je totalna šteta i to su dva milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 14:54