ZNANSTVENA SENZACIJA

PRONAŠLI SMO TEKUĆU VODU NA MARSU? Znanstvenici otkrili uvjerljive dokaze da i danas teče površinom crvene planete

NASA

PASADENA - Iako je Mars previše hladan da bi se na njemu mogla pojaviti tekuća voda, soli u njegovom tlu spuštaju ledište vode, i omogućavaju stvaranje tanke vodene površine.

Ovo otkriće, objavljeno danas u znanstvenom časopisu Nature, potvrđuje teoriju da su tamne trake koje se mogu vidjeti na dijelovima Marsove površine zapravo tragovi tekuće vode.

Znanstvenici vjeruju da se tanak sloj vode stvara kada soli u tlu, perklorati, upiju vodenu vlagu iz atmosfere. Temperatura takve tekućine bude oko -70°C - vjerojatno prehladno za preživljavanje bilo kakve vrste mikroskopskog života.

Zaključak o formiranju vodene površine na marsu postignut je zahvaljujući podacima koje je prikupio NASA-in rover Curiosity, prezicnije njegova meteorološka stanica, koja je mjerila relativnu vlažnost zraka i temperaturu u krateru Gale.

Istraživanje su potvrdili i podaci s drugog instrumenta koji je mjerio dinamički albedo neutrona, a čija su mjerenja konzistentna s teorijom da se voda u tlu veže za perklorate.

Suradnik na misiji Curiosity Javier Martin-Torres rekao je za BBC kako je otkriće indirektno ali vrlo uvjerljivo.

Činjenica da su znanstvenici našli tragove koji ukazuju na postojanje tekuće vode na ekvatoru Marsa - gdje su uvjeti najmanje povoljni - znači da bi ta pojava mogla biti češća i postojanija na višim geografskim širinama, gdje je vlažnost zraka viša a temperature niže. U tim regijama, voda bi čak mogla biti prisutna cijele godine.

- Za sada su to spekulacije, ali ova naša opažanja jako podupiru tu teoriju, izjavio je Martin-Tores.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker