NEVJERICA KOD VOZAČA

SPORNE VINJETE Slovenci ne uvažavaju da podataka o visini nema u knjižici vozila

HAC vraća novac od cestarine nakon žalbe, Slovenci nikada

Odluka slovenske Vlade da će vlasnici automobila čija je visina automobila iznad prve osovine viša od 1, 30 metara od 1.listopada umjesto 15, plaćati 40 eura za sedmodnevnu vinjetu u Sloveniji izazvala val negodovanja.

Tim prije što će tom odlukom biti zahvaćeni vlasnici džipova i movolumena. Iako su slovenski mediji ustvrdili kako je to jedinstven slučaj u Europi, tome nije tako. Isti princip postoji najvećem broju europskih zemalja. No, s jednom bitnom razlikom.

Žalbe vozača

U Hrvatskoj upravitelji autocestama vlasnicima auta koji se požale da im je naplaćena previsoka cestarina i kao argument navedu činjenicu da podatka o visini iznad prednje osovine nema ni u knjižici vozila ni u prometnoj dozvoli, vraćaju novac.

U Sloveniji se taj argument neće priznavati nego će isključivo vrijediti vrijednost izmjere automobila kod prve osovine. Naši sugovornici tvrde kako to gotovo nemoguće izmjeriti jer visina ovisi o tlaku u gumama, količini tereta koji se vozi u automobilu itd. Kako saznajemo u HAC-u su dosad imali jako malo žalbi vozača visinu cestarine po ovom pitanju.

Kako se utvrđuje visina

Tvrtke koje upravljaju autocestama u Hrvatskoj , Hrvatske autoceste, Autocesta Rijeka - Zagreb i Autocesta Zagreb-Macelj, iznos cestarine određuju prema visini vozila kod prve osovine te visine samog automobila. Prema toj kategorizaciji motorna vozila s dvije osovine čija visina kod prve osovine iznosi do 1,30 metara spadaju u prvu kategoriju. Ukoliko je visina na tom dijelu viša za automobil se automatski plaća viša cestarina.

Ako pak vozilo ima tri ili više osovina i kod prve osovine ima visinu do 1,30 metara također spada u višu kategoriju naplate cestarine. Motorna vozila s dvije osovine koja su viša od 1,90 metara također spadaju u drugu kategoriju naplate cestarine.

Naši nam sugovornici objašnjavaju da blagajnici HAC-a fizički ne mjere visinu automobila kod prve osovine već posjeduju te mjere za svaki tip automobila i na taj način određuju u koju kategoriju automobil spada. Osim toga, u naplatne staze kod naplatne kućice ugrađeni su senzori koji blagajniku očitavaju podatke..

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 10:52