Getty Images / Mirco Lazzari / Getty Images
DEČKI KOJI NE GLUME

SPORT KOJI JE NA SVOJEM VRHUNCU Deset razloga zašto trebate pratiti MOTOGP

Piše: Karlo MeštrićObjavljeno: 06. lipanj 2016. 21:51

Svjesni da ovaj članak nema šanse u borbi protiv raznih dekoltea i bilo kakvog nogometnog sadržaja, u sjeni tragične nesreće koja se dogodila u petak na treningu Moto 2 klase u kojoj je život izgubio vozač Luis Salom, dajemo vam 10 razloga da počnete pratiti MotoGP.

Zašto? Sport je na svom vrhuncu, legenda koja se pojavi jednom u stoljeću poput Giacoma Agostinija, možda se upravo stvara, a nerijetko jedina vijest koja se prenosi nesreća je nekog vozača. Zbog nesreće donesena je odluka prema kojoj je promijenjena konfiguracija staze, odnosno promijenjen je njen zadnji najbrži dio. U takvim uvjetima Marc Marquez najbolje se snašao i kvalificirao kao prvi, aktualni prvak Jorge Lorenzo startat će sa drugog mjesta, a Dani Pedrosa sa trećeg.

Iz drugog reda sa četvrtog mjesta startat će Hector Barbera koji vozi za „nezavisnu momčad“ Avintia Racing koja koristi Ducatijev motocikl. Podvig je to kojim je posramio tvorničke vozače Ducatija čiji se najbolji vozač Andrea Ianone kvalificirao kao osmi. Iza Barbere s petog mjesta startat će Rossi, a pored njega drugi red na šestom mjestom zatvara Maverick Vinales za Suzuki.

Prošle godine u Barceloni je pobijedio Lorenzo i na kraju osvojio prvenstvo, pretprošle godine tamo je pobijedio Marquez i na kraju osvojio prvenstvo, 2007 tamo je pobijedio Stoner i te godine osvojio prvenstvo. U nepredvidljivoj sezoni, punoj neočekivanih preokreta utrka u Barceloni ima sve preduvjete da nastavi zanimljivi niz, a na vama je da uživate.

Zaleđe - u MotoGP-u nema zaleđa, niti ičega sličnog zaleđu. Tako da je nemoguće da se u najvažnijoj utrci, „finalu“ prvenstva pogrešno (ne)dosudi „zaleđe“ i na taj način nekoga ošteti.

Nekompetentni član momčadi – Osim vozača i njegovog motocikla, ekipu čine raznorazni mehaničari, inženjeri, psiholozi, a na vrhu svake momčadi nalazi se glavni i odgovorni za uspjehe i neuspjehe momčadi - menadžer. U MotoGP-u je nemoguće da najodgovorniju funkciju u momčadi, menadžera uzme netko čije se iskustvo svodi na ispodprosječnu državnu ligu. Ne, „nažalost“ u MotoGP-u kriterij odabira menadžera je kvaliteta. Kad su u pitanju vozači, osim uspjeha u natjecanjima nižeg ranga, postignuta vremena i skupljeni bodovi, jasan su kriterij kvalitete.

Dosada – za razliku od Formule 1 u kojoj nekoliko posljednjih sezona dominira jedna momčad i u kojoj je utjecaj vozača na konačni rezultat minimalan zbog velikih razlika u performansama bolida, u MotoGP-u, čak su četiri tvorničke momčadi vrlo sličnih performansi, odnosno osam vozača ima priliku boriti se za prva 3 mjesta u svakoj utrci. Utrkuju se živuće legende i legende u nastajanju. Svi oni tu priliku koriste i nema dosadnih utrka, čak su i kvalifikacije uzbudljive.

Glumatanje – u MotoGP-u nema hvatanja za glavu kad vas protivnik dlanom takne po licu ili bacanja na pod i grčevitih bolnih izraza lica kad vas doslovno nitko nije taknuo. U MotoGP-u postoje bolni izrazi lica, ali oni su posljedica pada prilikom kojeg se nažalost često slamaju kosti. Nema prevara jer vozači jedino mogu prevariti sebe. Nerijetko se i vozi sa slomljenim ključnim kostima, slomljenim kostima šake i sl. bez glumatanja, iskreno, do kraja.

Boks – za razliku od „meča svih mečeva“ u kojem nije došlo do veće izmjene udaraca, u MotoGP-u vozači znaju izmijeniti njih nekoliko, direktnih.

Novac – iako se radi o profesionalnim vozačima, koji su za svoje vožnje jako dobro plaćeni, novac nije glavni motiv da se postane najbolji. Poštovanje, slava i užitak pobjede glavni su motivi i to je jasno vidljivo u svakoj utrci. „Bilo koje dane nedjelje ili će pobijediti ili izgubiti, ali smisao je da li će to podnijeti kao muškarci“.

Kardashian efekt – Nema Velikog Brata, o osobnim životima vozača zna se jako malo i nijednom od njih nije posao da bude poznat. Koliko odskaču od nekih masovno popularnih trendova, govori i činjenica da je jedan od razloga prekidanja karijere jednog od boljih vozača u povijesti natjecanja Casey Stonera bila, po njemu upravo prevelika uključenost medija koja je u usporedbi sa ostatkom svijeta zanemariva.

Klađenje – Da, postoje favoriti na papiru, ali utrke se ne voze na papiru i toliko su nepredvidive da klađenje nema smisla. Jednako tako namjerno puštanje odnosno gubljenje je neostvarivo jer čak i da nekom padne na pamet, konkurencija je toliko žestoka, da ne možete odabrati kome puštate mjesto.

Reklame – Osim motora i odijela koji su oblijepljeni logotipima sponzora, nema reklama. Nema 15 minutnih pauza u kojima će Vas se podsjećati da kupite pivo kao svaki dobar navijač.

Opasnost – Ovo je stvaran razlog i smrtno je ozbiljan. Ako ćete nakon gledanja utrke dobiti poriv da pokažete lokalnoj zajednici da Vi možete tako brzo voziti ako ne i brže – odustanite i definitivno nemojte početi pratiti MotoGP. Osim što Hrvatsku napuštaju mladi u potrazi za boljim životom, prevelik broj mladih i starih gubi svoje živote u prometu - velik broj njih upravo na motorima. U hitnoj službi motocikliste zovu „donorima“. Jako je privlačno laganim pokretom ruke kontrolirati ogromnu snagu suvremenih motocikala, ali Lorenzo i ekipa to rade na stazama koje su dizajnirane prema najvišim mogućim standardima sigurnosti i svejedno vozači gube živote na njima, a sa druge strane Hrvatske ceste ne zadovoljavaju nikakve posebne standarde sigurnosti motociklista. Postoje samo dvije vrste motociklista oni koji su pali i oni koji će pasti i zato budite odgovorni i ako se morate utrkivati odradite to na stazi. Staza i štoperica ne lažu tko je najbolji.

Linker
09. svibanj 2024 09:59