Biciklistička karavana koja će ovaj tjedan ispresijecati Hrvatsku od Slavonije i Podravine, preko Dalmacije te Istre i Kvarnera do zagrebačkog kruga ugrubo će vrijediti gotovo tri milijuna eura! I to je samo kada se zbroje vrijednosti bicikala na kojima će voziti izravni sudionici utrke. Nije šala jer je danas cijena najnovijeg modela vrhunskog trkaćeg bicikla gotovo jednaka cijeni nekog manjeg ali također novog - automobila!
Ne treba ići dalje od Vincenza Nibalija, ponajboljeg biciklista današnjice, čija je godišnja plaća otprilike 3 milijuna eura. Toliko mu je, navodno, vrijedio ugovor s Astanom, njegovom prijašnjom momčadi, a u sadašnjoj (Bahrain Merida) “naftni šeici” vjerojatno nisu štedjeli na povišici da bi ga privoljeli na potpis.
A sredstvo kojim Talijan obavlja svoj posao vrijedi otprilike 11.400 eura, i to je cijena samo jednog bicikla, a u rezervi ih tijekom svake utrke, pa tako i ove u Hrvatskoj, ima još tri-četiri. Jednaka je situacija i s njegovim momčadskim kolegama, kojih će u Hrvatskoj biti sedam, što znači da samo momčad Bahrain Meride dolazi s 20-ak bicikala čija je ukupna vrijednost gotovo 250.000 eura. A četiri su takve momčadi i tu već možemo govoriti o prvom milijunu eura koji će kružiti po Hrvatskoj.
Skromnije momčadi imaju, jasno, i manje raskošne bicikle, ali ni njihova vrijednost ne ide ispod 7.000 (Pro Continental momčadi) ili 5.000 eura (Continental momčadi), a kada se to pomnoži s brojem momčadi (16), odnosno vozača (130) i bicikala (cca 350), dođe se do novih 2 milijuna eura.
Cijena od 11.500 eura čini se previsoka, pogotovo za nešto što je teško oko 7 kg, pa ispada da je izrađen od zlata. No svaki detalj, svaki dio na biciklu napravljen je od najfinijih materijala, a dominiraju karbonska vlakna, što je materijal koji se primjerice koristi i u izradi bolida Formule 1. Jasno, neistreniranom i neukom oku bicikli od 11.500 i 1.000 eura izgledat će otprilike jednako, ali na profesionalnoj razini to ima veliku ulogu i razlika se osjeti. Jer u utrkama gdje djelići sekunde odlučuju pobjednika i gubitnika kvaliteta bicikla može itekako promijeniti stvari.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....