BLOGOM DO USPJEHA

‘Rugali su mi se da sam bloger bez bloga, a sada se Netokracija širi po bivšoj Jugi’

Netokracija 25-godišnjeg Ivana Brezaka Brkana danas okuplja 50-ak suradnika, a cilj im je informirati ljude o internetskom marketingu i poslovanju i potaknuti ih da iskoriste svoje potencijale

Netokracija je s radom počela prije nepune tri godine, a ovih dana širi se na tržište svih zemalja bivše Jugoslavije. Slovenska je verzija upravo zaživjela, a u slijedećih će se nekoliko dana pojaviti crnogorska, srpska, makedonska te bosanskohercegovačka. Netokracija je blog čiji je sadržaj posvećen internetskom poslovanju, marketingu, kulturi i medijima. Na ideju da pokrene takvu vrstu bloga došao je prije nekoliko godina mladi Ivan Brezak Brkan pišući tekstove za neke stručne informatičke časopise i blogove.

- Tada su društvene mreže bile tek u povojima i nije se puno pisalo o njima. Mene su, pak, strašno zanimale i neprestano sam želio pružati ljudima informacije o njima. Pisao sam za neke jako posjećene strane blogove, poput Techcruncha, koji je jedan od vodećih svjetskih blogova poslovne tematike. Tako sam se povezao s ljudima koji su dijelili moje interese. Pisao sam i o startup tvrtkama, onima koje još uvijek traže područje na kojem mogu zaraditi. No, o tome se gotovo ništa nije ni pisalo u našoj zemlji. Za neke od tih područja tada nije bilo velikog interesa. Prijatelji su mi se već rugali da sam bloger bez bloga kad sam odlučio da je kucnuo čas i da trebam nešto napraviti. Tako sam pokrenuo blog na Wordpressu i nazvao ga Netokracija. Pošto sam imao nekoliko tisuća followera na Twitteru, vijest da imam blog odmah se brzo proširila - kaže Ivan.

Korištenje mreža

Na početku je najviše pisao o web dizajnu, jer je ustanovio da njegovu publiku to zanima. Pomagali su mu povremeni suradnici, ali je većinu sadržaja stvarao sam. Punih godinu dana blog je bio popunjavan na taj način, no onda je Ivan shvatio da dalje ne može tako. Bilo je previše posla za jednu osobu, posebno zato što je istovremeno s Netokracijom njegova Agencija za društvene mreže imala dosta poslova. Zato je pronašao Nikolu Krajačića, koji je danas izvršni urednik Netokracije. Zajedno su počeli raditi s Kolektivom, Microsoftom, a pokrenuli su i treninge radnika tvrtki za rad na društvenim mrežama. Učili su ih na koje se načine može pristupiti, primjerice, Facebooku, i koristiti mreže za poboljšanje poslovanja. Pošto je u tom trenutku već imao nekoga tko radi s njim, Ivan je odlučio uključiti ga u posao s blogom.

- Uz to, zbog potrebe za sadržajima, počeo sam angažirati gostujuće kolumniste. Kao što sam i ja na početku karijere pisao za druge, tako sam pronašao stručne autore koji su pisali za mene. Oni dobro poznaju područje o kojem pišu, a rade to tematski britko i zanimljivo. Prošle sam godine uveo redizajn bloga, jer smo odlučili uvesti kratke vijesti. Testirali smo žele li ljudi kratke članke i iznenadili smo se rezultatima. Čitanost nam je porasla, narasla su očekivanja od nas i shvatili smo da nas dvojica to ne možemo stizati. Zato nam se pridružio Nebojša Grbačić, koji je danas također jedan od urednika. Našem se timu priključila i Marina Filipović Marinshe, urednica fotografije, zbog koje imamo fotografiju na razini bilo kojeg većeg medija. Sada imamo dovoljan broj ljudi, pa vijesti objavljujemo u smjenama, kako je najbolje raditi.

Posebna izdanja

Pišemo o zahtjevnim temama poput Google Webmaster Tools alata, uništavanju internetskih sučelja i izradi CMS-a kakvog žele koristiti urednici - objašnjava Ivan. Danas u regiji za njih rad 50-ak suradnika. Ispočetka plan nije bio širiti se izvan granica naše zemlje, iako su bili dosta čitani i u susjednim zemljama. No, shvatili su da već imaju ljude koji za hrvatsko izdanje pišu o događajima u njihovim zemljama, pa su odlučili krenuti sa svojevrsnim posebnim izdanjima. - Naša je zemlja napredna po pitanju marketinga na društvenim mrežama. Pritom ne mislim da smo jaki samo u odnosu na zemlje iz regije, nego i na mnoge zemlje Europe. Na tržištima zemalja bivše Jugoslavije potencijal nije ispunjen i mi zapravo nemamo pravu konkurenciju. Ljudi koji za nas pišu u tim zemljama poštovani su i priznati u svojim zajednicama, što je jako važno. Nisu to ljudi kojima je jednog jutra došlo da nešto napišu, pa su počeli raditi, nego iza sebe imaju mnogo tekstova i ljudi im vjeruju. Shvatio sam da imamo sve potrebne resurse: publiku, oglašivače i sadržaj, pa je širenje izvan granica logičan korak. Ideja regionalnog širenja je da u svakoj od zemlja gdje postoji posebno izdanje ljudi znaju da će se njihovi projekti, ako su dobri, podržati, a istovremeno da znaju kako mogu dobiti znanje koje neće izgubiti. Uz to u planu je Netocratica, izdanje na engleskom jeziku - objašnjava. Otkad je osnovana, Netokracija je jedini regionalni partner zapadnih konferencija o internetu, poput pariškog LeWeba i amsterdamskog The Next Weba, ali i regionalnih internetskih konferencija poput Weekend Media Festivala, BlogOpena, Share Conferencea i MobilityDaya te najveće IT konferencije u regiji Microsoft WinDaysa.

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. svibanj 2024 08:26