
Kada s tribina dolazi ohrabrenje, a ne kritika, tada sport ne gradi samo rezultat, već i karakter. Upravo to je poruka koju prenosi jedan od najvećih hrvatskih rukometaša, Domagoj Duvnjak (36), koji dobro zna kako izgleda igrati pod svjetlima reflektora, ali i kako izgleda kad sve ne ide po planu.
Taj je svoj svjetonazor prenio i dječacima iz Rukometnog kluba Zagreb, koje je iznenadio posjetom u Područnoj školi Pongračevo. Duvnjak tamo nije bio samo sportski uzor, već i glas podrške, onaj koji uči da sport nije samo rezultat, nego i zajedništvo.
- Podrška iz publike, s tribina, je izuzetno važna svakom sportašu. Kad čuješ te riječi ohrabrenja i podrške, to te ‘gura‘ prema naprijed - poručio je.
Odrastao u sportskoj obitelji, okružen ljudima koji su mu bili oslonac i u porazu i u pobjedi, Duvnjak danas prenosi tu istu vrijednost dalje, što i kao sportaš, tako i kao otac. S petogodišnjim sinom već razgovara o tome kako sport treba graditi, a ne rušiti. Isto to pokazao je i mladim rukometašima, i to kroz toplu riječ, savjet i prisjećanje na vlastite početke bez pritiska i rezultatskog stresa.
Osmijeh umjesto kritike
Iako danas nastupa pred tisućama navijača u dvoranama diljem Europe, Duvnjak priznaje da najviše pamti trenutke kad je podrška stizala upravo onda kada se činilo da je najteže.
- Pozitivne tribine nisu najglasnije – one su najtoplije. Volio bih češće čuti rečenice kao: ‘Super pokušaj!’, ‘Bravo za trud!’, ‘Bit će bolje sljedeći put!’. Umjesto vike i kritike, volio bih vidjeti osmijehe, pljesak i poštovanje – prema svoj djeci. Jer ono što čuju s tribina, djeca nose kući – rekao je.
Važnost ovih riječi nije samo njegova perspektiva. Potvrđuje ju i istraživanje koje je adidas proveo u sklopu globalne inicijative Sideline Effect. Anketa provedena među više od 12 tisuća mladih sportaša iz 24 zemlje pokazala je da čak 80 posto djece doživljava negativne poruke s tribina: pritisak, viku, kritike. Takvi komentari ne pomažu – dapače, često guše ljubav prema sportu.
Kao odgovor na to, adidas promovira pet jednostavnih "sideline" pravila: navijaj s poštovanjem, slavi trud, hrabri pokušaje, poštuj sve sudionike i budi dobar primjer. Duvnjak se ovim vrijednostima potpuno pridružuje, i svojim primjerom potvrđuje koliko moćna može biti jednostavna gesta s tribina.
Ove smjernice razvijene su u suradnji sa sportskim psiholozima i ambasadorima poput Jürgena Kloppa, Aitane Bonmatí i Domagoja Duvnjaka – sportaša koji razumiju da je pravi uspjeh onaj koji se gradi na zdravim temeljima.
Duvnjak se prisjeća i posebnih trenutaka s Europskog prvenstva, gdje su on i suigrači, unatoč porazu od Egipta, zadržali podršku publike.
- Savršen primjer je ovo u siječnju. To prvenstvo je bilo pozitivno od početka do kraja te smo zbog te pozitive uzeli medalju. Mi igrači smo jako osjetljivi na negativne komentare iz medija, a ovo prvenstvo je od samih početaka bilo pozitivno. Bez navijača, pogotovo ovako pozitivnih, i pozitivne javnosti mi ne bi uzeli medalju – rekao je.
I sam priznaje da nije uvijek lako zadržati motivaciju, ali tada se vraća na ono što ga drži: jasni ciljevi i ljudi koji vjeruju u njega.
- To su suigrači, treneri, obitelj. I kad to imaš, onda ni najteži treninzi nisu problem. Postaju koraci prema nečemu većem – izajvio je Duvnjak.
I njegov put od prvih rukometnih koraka do svjetskih prvenstava i Lige prvaka bio je dug. Duvnjak se prisjetio kako je sve počelo, s prijateljima i bez pritiska.
- Meni je taj kadetski, juniorski dio u Đakovu bio predivan. S prijateljima iz škole sam išao na rukomet po prvenstvima u cijeloj državi i ta su mi putovanja ostala u sjajnom sjećanju jer tada nije bilo pritiska – rekao je iskreno.
Treninzi nisu problem
Osvrnuo se i na činjenicu da motivacija nije nužno uvijek konstanta, već nešto na čemu se treba raditi.
- Bilo je dana kad ti se ne da, kad si umoran, kad te boli sve… Ali onda se sjetiš zašto si počeo – zaključio je.
Na kraju, adidas kampanja Sideline Effect snažno podsjeća da prava vrijednost sporta leži u podršci, zajedništvu i razvoju mladih karaktera, a ne samo u pobjedama i statistikama. Kroz priču Domagoja Duvnjaka i njegovu neposrednu povezanost s mladim sportašima, adidas šalje jasnu poruku: promjena počinje na tribinama. Svaka riječ ohrabrenja, svaki osmijeh i svaki pljesak imaju snagu oblikovati generacije koje sport ne doživljavaju kao pritisak, već kao prostor za rast. Upravo zato ova kampanja nije samo apel roditeljima, trenerima i navijačima, već i poziv svima nama da budemo glas podrške – jer pozitivne poruke ne ostaju samo na terenu, one se nose kući.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i adidasa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....