Boris Kovacev / CROPIX

SLUČAJ DOPING

LEGENDARNOG KAPETANA VATRENIH PROZIVAJU ZA KORIŠTENJE NEDOZVOLJENIH SUPSTANCI Jesu li Dariju Srni smjestili mediji ili - liječnička služba?

AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 21.09.2017. u 22:38

  • Ozbiljne optužbe stižu iz Ukrajine, a dok se Uefa ogradila priopćenjem da ne komentira ništa prije Disciplinske komisije, službeni Šahtar zabarikadirao se kod lokalnih trapista, a avetinjska šutnja samo širi nesnosni oblak sumnje.

    Je li Darijo Srna zaista pao na dopinškom testu nakon utakmice Šahtara i Napolija u 1. kolu ovogodišnje Lige prvaka u Napulju, postalo je majka svih pitanja, u koje baš nitko tko ima veze s hrvatskim nogometom ne želi povjerovati. Decidirani odbijanci i priliče donedavnom, legendarnom kapetanu “vatrenih”, koji je za sve vrijeme svoje blagotvorne karijere bio i ostao sinonim rada, a ne dobivanja kruha preko pogače.

    U 35. godini, kada odrađuje posljednji ugovor sa Šahtarom, gdje je za karijere ušetao u panteon najvećih, nakon što se oprostio od reprezentacije i odlučio igrati još godinu-dvije za dušu, odbivši kofer petrodolara, zvuči nemoguće da je svjesno ušao u rizik koji bi mu upropastio i na najgori mogući način završio karijeru.

    U Hrvatskoj također svi nadležni šute, liječnička služba Saveza, jasno, nema nikakva saznanja, a toksikološki savez, povezan s Antidopinškom agencijom, nema informacija pa se i libi bilo kakvih komentara. Jedino se javljaju oni koji Darija znaju i koji neslužbeno poručuju:

    - Nema baš nikakve šanse! To je nečija jeftina fabrikacija, pa Srna je najčišći čovjek u sportu...

    A ta “jeftina fabrikacija”, inače, krenula je iz Ukrajine, gdje je list Sportivka objavio kako je kapetan Šahtara pao na dopinškom testiranju nakon pobjede nad Napolijem u Ligi prvaka (2-1) i da zato nije putovao na gostovanje kod Černomoreca u prošlom kolu.

    Trener Šahtara Paulo Fonseca, pak, kazao je kako Srnu nije vodio na put zbog umora i rotacija u momčadi, uostalom, Darijo normalno trenira s momčadi, a Uefa, dakle, nije potvrdila ni demantirala medijske napise. “Ne komentiramo slučajeve prije konačnih odluka naših disciplinskih tijela”, odgovor je Uefine press službe.

    Kuloari šapuću da bi kriva mogla biti liječnička služba Šahtara, koja je da što prije zaliječi kapetana u krv špricnula određene (zabranjene) supstance za što brži oporavak, baš kao što je, recimo, bio slučaj i kod Arijana Ademija, te da upravo zbog toga Šahtar šuti, čekajući da se oglasi Uefina Disciplinska komisija te da razriješi čvor. Da Srna na svoju ruku nije uzimao doping, stavljamo u vatru sve ruke i noge, no da se eventualno netko iz Šahtarove radionice zaigrao, zapravo i nije isključeno. U današnjem svijetu dopinga, svako malo se na zabranjenu listu stavljaju neke nove stvari, koje su do jučer bile dopuštene, stoga doista nije isključujuća mogućnost (ne)namjerne pogreške.

    Čak su i pojedini ukrajinski mediji prst uperili u Šahtar, vadeći iz ladica lanjski dokument WADA-e, koji je nakon pogroma ruskih olimpijaca, prstom uperio i u druge sportove na tlu bivšeg SSSR-a, među kojima se krio i nogomet... Ipak, sve ovo zapravo su spekulacije i nagađanja, jer, kao prvo, još se ne zna je li zaista Darijo “pao”. Tek nakon eventualne potvrde počet će istraga koja, nažalost, gotovo sigurno ne bi oprala kaznu. Ako doista “padne”, makar i pogreškom drugoga, Srnina karijera bit će gotova...