digitalni katalog pomoći

Do drugog potresa u Petrinji gotovo 1200 obitelji prijavilo štetu

Županija i Vlada s GDi grupom aktivirali aplikaciju koja je pomagala nakon potresa i Zagrepčanima, a slavonski programer Vlado Cingel brzopotezno složio digitalni katalog pomoći unesrećenima

Gotovo 1200 obitelji prijavilo je štetu na svojim objektima nakon prvog potresa u Petrinji. Nakon drugog potresa podataka još nema. Domagoj Orlić, ravnatelj Zavoda za prostorno uređenje Sisačko-Moslavačke županije kaže da od utorka, kad je Petrinju zatresao i drugi, još jači potres, nema ni mogućnost pristupiti svježijoj statistici. "Ured mi je sravljen sa zemljom tako da nemam ni računalo ni pristup internetu, ali mogu reći da je do tog jačeg potresa, 558 građana samo preko Arcg.is web aplikacije unijelo prijavu štete, a dodatnih 572 to su učinili telefonski preko 112", kaže Orlić.

Dodaje da su u međuvremenu gradovi unutar županije napravili i vlastiti kontaktni centar na besplatnom broju 0800 2021 dok se na stranicama županije i Ministarstva graditeljstva nalaze i linkovi na Arcg.is aplikaciju. Orlić navodi da timovi statičara izlaze na teren i provjeravaju javne zgrade. Kako doznajemo u tu svrhu koriste se i dronovi.

Tomislav Kosanović, koordinator za Arcg.is aplikaciju u hrvatskoj softverskoj tvrtki GDi grupi kaže da aplikacija, osim što omogućuje građanima da sami prijave štete, u idućem će koraku omogućiti i da se preko nje izravno nadležnom ministarstvu pošalju ponude i fotografije nekretnina te tako službeno zatraži naknada štete. K tome, aplikacija omogućuje statičarima da dobiju popis oštećenih nekretnina, koje potom obilaze, a sve se informacije o tome nalaze online.

"Tako je to bilo u Zagrebu, i pokazalo se jako učinkovito, odnosno Zagrepčani, još uvijek koriste tu aplikaciju, jer kroz nju idu službeni zahtjevi za naknadom štete prema ministarstvu. Do prvog potresa u Petrinji imali smo 10.000 jedinstvenih i 3000 aktivnih korisnika na platformi, što bilježimo zbog praćenja trebamo li dodati još računalnih resursa da bi aplikacija mogla normalno raditi", kaže Kosanović.

Pojašnjava da u Zagrebu građani preko interneta mogu vidjeti trenutačno stanje, odnosno popis svih oštećenih objekata na mapi grada. Očekuje da će to uskoro postati dostupno i za stanovnike Sisačko-Moslavačke županije pa će biti još jasniji puni razmjeri ove prirodne nepogode.

Uz ove dvije službene aplikacije, počele su se pojavljivati i one neslužbene. Jednu od njih, atraktivnog dizajna ali s malo korisnika, zvanu Potres 2020., objavila je tvrtka OpenIT. Drugu pak, koja je trenutačno jako popularna razvio je Slavonac, programer Vlado Cingel, koji živi nedaleko Osijeka. Njegova aplikacija Potres izrađena na takozvanoj low-code platformi Herokuapp sadrži na desetke prijava dobročinitelja iz cijele Hrvatske, koji nude sve od smještaja do prijevoza unesrećenima.

Vlado Cingel, pokretač Potres aplikacije kaže da je izletio iz ureda kad je osjetio podrhtavanje tla, ali tek kad se vratio i provjerio vijesti shvatio je što se desilo. "Želio sam odmah pomoći pa sam u roku od pola sata složio aplikaciju i podijelio je preko društvenih mreža. Kad sam shvatio da se masovno sharea i da su odjednom deseci ljudi preko nje ponudili pomoć nastavio sam je dalje poboljšavati do kasno u noć", kaže Cingel.

Dodaje da mu je drago što je tako mogao pomoći, a da će aplikaciju vjerojatno još unaprijediti.

"Javila mi se naša tvrtka Flow and Form, koja je ponudila pomoć u daljnjem razvoju pa sad razmišljamo da dodamo i mogućnost komentara u aplikaciju da bi unesrećenima bila još korisnija", zaključuje Cingel.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 05:37