komunikacijski alati

Salesforce bi kupnjom Slacka u Hrvatskoj napao pozicije Microsofta i SAP-a

Akvizicija, koja se očekuje sljedećih dana, bila bi treća najveća u IT industriji uopće, ispred Facebookove kupnje Whatsappa za 19 milijardi dolara
Aplikacija Slack

Dionica jednog od najpopularnijih komunikacijskih alata u najbrže rastućim hrvatskim tvrtkama, Slacka, skočila je u četvrtak gotovo 40 posto nakon što je The Wall Street Journal dobio neslužbenu potvrdu da će u idućih nekoliko dana Salesforce kupiti tog američkog jednoroga. Slack, čija je tržišna vrijednost premašila 23 milijarde dolara, konkurencija je Microsoftovom Teamsu, Facebookovom Workplaceu, Googleovom Currentsu, Ciscovom WebExu, Zoomu i SAP-u.

Očekuje se da bi vrijednost posla mogla premašiti 19 milijardi dolara teško Facebookovo preuzimanje Whatsappa 2014. te postati treća najveća IT akvizicija dosad. Ispred bi ostali samo IBM, koji je lani kupio Red Hat za 34 milijarde dolara, i Microsoft, koji je 2016. za 27 milijardi dolara kupio LinkedIn. Hoće li pak biti tako, teško je procijeniti, jer je vrijednost Salesforceovih dionica odmah pala za 5% na 246 dolara.

Napad na Teamse

U Hrvatskoj bi se povezivanje ponuda Salesforcea i Slacka odrazilo na tržišne pozicije Microsofta i SAP-a u velikim kompanijama. Tvrtke ovdje pojačano traže cloud softvere koji im omogućuju jednostavniju komunikaciju među zaposlenicima, zatim bolju komunikaciju s klijentima i partnerima, takozvane CRM alate te alate koji im omogućuju da rade poslovno planiranje, takozvane softvere za poslovnu inteligenciju. Baš su to segmenti u kojima ovdje posljednjih nekoliko godina najjače rastu i Microsoft i SAP.

Salesforce je pak najveći cloud CRM na svijetu, koji je nedavno preuzeo i najpopularniji alat za poslovnu inteligenciju Tableu, a sad bi preuzeo i jedan od najpopularnijih komunikacijskih alata Slack, kojem je jedino Microsoft uspio doskočiti u popularnosti s MS Teamsima. Akvizicija bi pomrsila račune i Facebooku, Googleu, Ciscu i Zoomu, koji priliku traže među manjim tvrtkama, a njima ne mogu ponuditi opseg ponude kakvu bi nakon akvizicije imao Salesforce.

Fidelity i BlackRock

Ima li Salesforce snage zaključiti ovaj posao, neupitno je. Dvadeset i jednu godinu star cloud CRM igrač sa sjedištem u San Franciscu zapošljava 49.000 radnika i ima godišnji prihod od 17,1 milijardu dolara. Tržišnu kapitalizaciju je u tri godine podigao sa 68 na 224 milijarde dolara. K tome, pojedinačno najveći dioničari su mu Fidelity Investments, Vanguard Group i BlackRock. Prije dvije godine kompanija je krenula u akvizicije. Prvo je za 6,5 milijardi dolara kupila tvrtku koja povezuje cloud usluge MuleSoft, a lani za 15,3 milijarde dolara stručnjaka za poslovnu inteligenciju Tableu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 01:58