PREDVIDLJIVOST NATJECANJA
Iako se govori kako je porasla neizvjesnost u Ligi 10, kojoj je ovo drugo izdanje, činjenica je da sve ranije imamo definiranog prvaka i viceprvaka, a da se tu i tamo mijenjaju odnosi u borbi za ‘gornje’ treće mjesto odnosno za donje (za ostanak). Liga se profilirala u tečajnu tablicu, odnosno pokazatelj financijske (ne)moći klubova, koji su više-manje svi poredani po visini i redovitosti punjenja proračuna. No, čak i u onim utakmicama gdje doista ima natjecateljske neizvjesnosti, bilježi se čak i manje od tisuću ljudi (i to u najvećim gradovima u Hrvatskoj).
LOŠ AMBIJENT HR NOGOMETA
Ljudi iz nogometa, pogotovo HNS i bliski im partneri, prozivaju medije za stvaranje negativne atmosfere, prozivaju i navijače da tome pridonose, a nikako da pođu od sebe i svojih ponašanja, u koje se upire sa svih strana. Razina nepovjerenja šire i uže javnosti prema vladarima nogometa je visoka, a razina općeg komuniciranja je niska. Oni koji odlučuju o svemu prebacuju odgovornosti na one koji bi trebali biti dio pozitivne atmosfere, odnosno za koje bi se morali žestoko boriti da ih dovedu na stadione i animiraju za pozitivu. Ne vidi se kako bi se to porazno ozračje moglo uopće promijeniti.
DEKADENTAN DOŽIVLJAJ
U eri kada je nogomet na dlanu svakome u svakom trenutku (internetski svijet), od onog elitnog do domaćeg, u svim verzijama, ne može se očekivati da će pogotovo mlađe populacije hrliti na oronule stadione i dekadentne doživljaje nogometnog nam pokreta. Na našim utakmicama, osim golog i kvalitetom upitnog dijela igre, nema ikakvih zabavnih sadržaja, involviranja publike prije i poslije utakmice, zapravo najviše je folklornih vrijeđanja, psovanja, ismijavanja aktera i slično. Dojam događanja na stadionu je na razini amaterskih priredbi iz prošlog stoljeća.
OPĆI PAD KVALITETE
Svake sezone najbolji igrači, sve mlađi, odlaze, a dolaze sve brojniji stranci, upitne kvalitete. Činjenica je da produkcija igrača po klubovima nema takav potencijal da svake godine nudi nove Modriće, Kovačiće, Mandžukiće, Haliloviće, Kramariće i slične igrače koji podižu standard igre, ali i privlačnosti nogometa masama. Kako nam i stanovništvo sve više stari, a mladi su zaokupljeni mnoštvom novih izazova, nije jasno na kojim ćemo to temeljima privući nove generacije ako im ne omogućimo doživljaj domaćih idola i uzora. Svi klubovi praktično u godinu-dvije promijene kompletan kadar…
OČAJAN STANDAR NOGOMETA I DRŽAVE
Jedan od važnih faktora opadanja interesa nogomet je očajna ekonomska situacija u državi. Zbog toga nema značajnijeg ulaganja u nogomet, klubovi uglavnom jedva preživljavaju (osim nekoliko dobrostojećih) i sve se svodi na improvizaciju. Gospodarska depresija se lomi na leđima najvećeg dijela stanovnika, opterećenih manjkom sredstava za život, zaposlenja i perspektive. U takvom depresivnom stanju nekad je bilo logično pronaći “dinar” za utakmicu, kao bijeg od teške stvarnosti, ali danas ljudi doslovno nemaju kuna da bi si priuštili odlaske na utakmice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....