Nema nikakve dvojbe da je stupanj privrženosti okruženja prema Hajduku impresivan. Za klub koji nije bio prvak 17 godina, u kojima je osvojio tek dva kupa (2013., 2022.), a u Europi uglavnom bilježi razočaravajuće ishode, brojka od 80 tisuća članova je dimenzija koja puno govori o posebnosti odnosa na Hajdukovoj planeti. Posebno možemo tu izvanserijsku klasu privrženosti prepoznati kroz broj pretplatnika za sezonu 2022./23. Kako ukazuju svježi podaci, pretplatnu kartu za ovo prvenstvo kupilo je fascinantnih gotovo 10.000 gledatelja!
Radi ilustracije tih odnosa, kažimo da je prosjek gledatelja u HNL-u protekle sezone bio 2.800 gledatelja, ali ako izdvojimo Hajdukov posjet, onda je to 1.714 gledatelja po utakmici. Ukoliko u takvom odnosu (bez Hajduka) uzmemo prosjek tri člana velike četvorke (Dinamo, Osijek, Rijeka), to iznosi 5.788, a svih ostalih šest klubova zajedno imali su prosjek 824 gledatelja! Dakle, sve je to zajedno daleko od i od ovosezonskog pretplatnog dosega Hajduka (9.100), kao što je drastična razlika u prosjeku posjeta na Poljudu, koji je prošle sezone iznosio čak 12.667. Prvi sljedeći Dinamo imao je 3.926, Rijeka 3.798, Osijek 2.764, a peta je Istra 1961 s 971 gledateljem...
Uzimajući sve navedeno u obzir, onda je jednostavno razumjeti specifičnosti navijačke odanosti za Hajduk. Koliko su te brojke, primjerice, pretplatne kampanje, europski relevantne? Uzmimo primjer susjedne nam Italije, odnosno, jedne od liga Petice, Serie A. U netom završenim kampanjama za prodaju pretplatnih ulaznica kao šampion se nametnuo Inter. Tamo je prodano 41 tisuća pretplata i za tisuću je to više od gradskog suparnika i aktualnog prvaka AC Milana.
Činjenica da su ta dva kluba uvjerljivo ispred drugih jedna je od jasnijih potvrda da se nogometna prevlast vratila u grad Milano. Na trećem je mjestu sve moćnija Roma, koja je prodala 36 tisuća pretplata na valu euforije zbog prve europske titule (Konferencijska liga), ali i zvučnih pojačanja kao što su Paulo Dybala i Wijnaldum, odnosno iskusni Matić, Celik i drugi.
Još se ne znaju brojke Napolija, Torina, ali svi ostali talijanski klubovi su debelo u manjem obimu prodanih pretplata. Juventus se zaustavio na 20 tisuća, kao i Lazio, Fiorentina na 19 tisuća, a Lecce na 18.400. Na 12 tisuća su Atalanta, Sampdoria i Bologna, dok su na 10 tisuća Udinese i Verona. Salernitana (6.000), Empoli (3.900), Monza (3.500), Spezia, Cremonese (2.000) su znatno ispod Hajdukove brojke.
Dakako da treba uzimati u obzir sasvim drugačije geopolitičke, ekonomske i demografske odnose Italije u odnosu na Hrvatsku, što samo može pojačati vrijednost Hajdukova dosega. Nije egzaktni pokazatelj jer se pretplate mogu kupovati i iz drugih gradova, ali treba imati na umu da je 9.100 pretplatnika u Splitu na 161.312 stanovnika drugačijeg odjeka u odnosu na milijunski broj stanovnika Rima (2,6), Milana (1,3), ali i Torina (909 tisuća), Genove (606 tisuća)...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....