Navigation toggle
Marcelo Brozović
 Marco Luzzani/Getty Images
TEŠKE RIJEČI

BRUTALNA ISTINA ČOVJEKA KOJI NAJBOLJE ZNA NOGOMET IZNUTRA 'Brozović si je ovim potezom silno zakomplicirao karijeru!'

Piše: Sportske novostiObjavljeno: 15. listopad 2016. 13:00

Jedan od najpoznatijih europskih konzultanata za sportski marketing i sportske komunikacije stiže u Zagreb. Diego Valdes je prvi čovjek Sports Business Institutea u Barceloni te je u karijeri surađivao s mnogim nogometnim velikanima kao što su Barcelona, Real Madrid, Inter Milan, West Ham i Newcastle United, a savjetovao je u komunikaciji američku Major Soccer League i kao i Wembley stadion te mnogim drugim klubovima, institucijama i sportskim novinskim agencijama.

Valdes u Zagreb dolazi povodom Football Festa, velikog nogometnog događaja koji će se od 27. do 30. listopada održati u tri paviljona i Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma, a sastoji se od konferencijskog, sajamskog i zabavnog djela. Valdes će 26. listopada održati predavanje na temu sponzorstva u nogometu.

Koji klubovi rade najbolji marketing u Europi?

- Klub koji stalno impresionira na tom polju je Manchester City. Oni konstantno pokreću inovativne načine uključivanja navijača u klub i traže nove načine povezivanja s globalnom zajednicom - kaže Valdes.

Najveći problem kod mnogih klubova u Hrvatskoj je novac.

- Manji klubovi se teško mogu natjecati s bogatim klubovima za prihode od sponzora i pristup mainstream medijima. Vrlo je bitno da manji klubovi shvate koje su njihove najveće prednosti i snage i onda se približe partnerima kojima mogu ponuditi svoju vrijednost. Na primjer, manji klubovi imaju pristup specifičnoj publici koja može biti atraktivna određenim lokalnim tvrtkama. Stoga, vrlo je bitno istraživati tržište i shvatiti ciljeve potencijalnih sponzora koje se želi targetirati. Osim toga manji klubovi mogu biti puno fleksibilniji od velikih klubova u razvoju prilagođenih sponzorskih programa koji odgovaraju potrebama sponzora.

Jeste li upoznati s Marcelom Brozovićem, igračem koji trenutno igra za Inter Milan? Nedavno je postavio svoju fotografiju na Instagram uz natpis “Izostavljen bez razloga”, jer nije uvršten u momčad.

- Nogometaš će izgubiti svaki puta kada izazove svog trenera na društvenim mrežama. Razgovorima koji su namijemjeni za privatnu sferu nema mjesta na javnim platformama kao što su društvene mreže. U ovom konkretnom slučaju Brozović je ispuhivao svoje privatne frustracije. No, na kraju, samo si je zakomplicirao profesionalnu karijeru. Slično se dogodilo prošle godine Victoru Valdesu u Manchester Unitedu kada je na društvenim mrežama javno kritizirao odluke bivšeg menadžera kluba Luisa van Gaala. I u tom slučaju igrač je završio na gubitničkoj strani.

Koji igrač najbolje koristi snagu osobnog brenda, koji se igrač najbolje reklamira?

- Vjerujem da je u ovom trenutku Neymar igrač s najboljim marketingom na svijetu. Ne samo što je fantastičan nogometaš, u njemu ima nekakve “buntovničke” osobine zbog kojih je privlačniji brendovima. Iz perspektive sportskog marketinga, može se napraviti dosta paralela između njega i Davida Beckhama. Obojica su fantastični nogometaši s određenom “vatrom” koja ih čini vrlo privlačnima. Istovremeno, obojica su profesionalci s odličnim ponašanjem na i izvan terena.

17. prosinac 2025 06:27