ANDREJ ISAKOVIC Afp
SLAMKA SPASA

Mercedes ne može tužiti FIA-u, ali sad su se sjetili druge utrke za koju tvrde da je bila nelegalna

U Mercedesu se ne mire s raspletom zadnje utrke sezone nakon koje je Max Verstappen postao prvak
Piše: Vladimir Zrinsjki/JLObjavljeno: 14. prosinac 2021. 16:46

Mercedesu je ostala još samo jedna nada da ponište rezultat s posljednje utrke sezone u Abu Dhabiju, u kojoj je Max Verstappen postao svjetski prvak. Ta nada ovisi o FIA-i, čiji su suci već odbili prve dvije žalbe Tota Wolffa i ekipe, uložene odmah nakon drame na stazi Yas Marina.

Prema pravilima na koja su pristale sve momčadi, FIA-in Međunarodni žalbeni sud u Parizu jedino je tijelo nadležno za rješavanje sporova. To znači da se Mercedes, ne bude li zadovoljan presudom, nakon toga više ne može žaliti Sudu za sportsku arbitražu (CAS) u Lausannei. Momčad iz Brackleyja još nije otkrila hoće li otići pred FIA-in sud, ali sastanci s njihovim pravnim timom u Abu Dhabiju dali su naslutiti da se ne namjeravaju pomiriti s porazom.

Martin Samuel, novinar Daily Maila koji prednjači tekstovima o navodnoj krađi i "Netflixovoj režiji utrke", objavio je da bi Mercedes u žalbu mogao uključiti i VN Belgije. Ondje je vozačima nakon dva kruga pod prolomom oblaka i iza safety cara dodijeljeno pola bodova, što je bila možda i najkontroverznija odluka direktora utrke Michaela Masija. Smatraju da je Masi već tada pomogao Red Bullu i Verstappenu te utjecao na kasniji tijek sezone i Hamiltonu smanjio šanse za naslov.

image
GIUSEPPE CACACE Afp

Što se pak tiče utrke u Abu Dhabiju, Mercedes čvrsto vjeruje da je Masi prekršio pravilo o safety caru jer nije omogućio svim bolidima koji su zaostajali za cijeli krug da prođu sigurnosni automobil i vrate se na kraj kolone. Time je, smatraju, stvorio "umjetnu borbu" između Hamiltona i Verstappena, koji je prije nesreće Nicholasa Latifija zaostajao 12 sekundi.

Suci su, međutim, već u nedjelju navečer odbili žalbu Mercedesa, pozivajući se na članak 15 u F1 pravilima prema kojem je direktor utrke ovlašten kontrolirati korištenje safety cara. Osim toga, momčadi su se već ranije dogovorile da će svaka utrka, kad god to bude moguće, biti završena u "zelenom", odnosno bez sigurnosnog automobila. Mercedes je htio da konačni redoslijed održava pozicije na kraju pretposljednjeg kruga, na što su suci odgovorili da bi to bilo retroaktivno kraćenje utrke, što nije u skladu s pravilima.

Linker
16. studeni 2024 22:24