BRYN LENNON
Kako je samo preživio?

Protivio se kontroverznoj sigurnosnoj mjeri koja mu je spasila život! ‘Bez toga ne bih sada pričao‘

Francuski vozač nevjerojatno se izvukao živ iz stravišne nesreće i sudara koji je prepolovio njegov bolid
Piše: SNObjavljeno: 30. studeni 2020. 17:07

Stravična nesreća Romaina Grosjeana na Velikoj nagradi Bahreina proteklog vikenda i dalje je tema broj jedan u sportskim medijima.

Francuski vozač nevjerojatno se izvukao živ iz stravišne nesreće i sudara koji je prepolovio njegov bolid. Na kraju je prošao tek s manjim opeklinama, a engleski Daily Mail navodi kako mu je inovacija čiji je bio glasni protivnik - zapravo spasila život.

Sigurnosni standardi Formule 1 dramatično su se popravili od 1950ih, a ovo su ključne inovacije koje su spasile život ovog 34-godišnjaka.

image
TOLGA BOZOGLU

Sigurnosna inovacija naziva 'HALO' uvedena je 2018. godine. Mnogi su bili uvjereni da će biti isuviše nametljiva. Riječ je o šipki od titana koja teži oko devet kilograma i koja se nalazi u cockpitu posred vidnog polja vozača. Mnogi su vozači bili uvjereni da će smetati vidnom polju, ali ona štiti glavu pojedinog vozača od letećih ostataka prilikom sudara.

image
HAMAD I MOHAMMED

Mnogi su uvjereni da Grosjean ne bi imao šansu uopće pobjeći iz bolida da nije bilo sustava 'HALO' jer bi od siline odarca nekog ostatka vozač ostao u besvijesnom stanju zarobljen u bolidu. A ovako se on uspio osloboditi pojasa i usprkos 27 sekundi provedenih u vatri iz svega izaći s manjim ozljedama.

image
TOLGA BOZOGLU

kroz povijest su slične nesreće uzrokovale smrti F1 vozača, a među njima je i momčadski kolega Jackieja Stewarta Francois Cevert koji je nastradao 1973. godine.

"Nisam bio za sustav HALO prije nekoliko godina, ali mislim da je to najveća stvar koju smo uveli u Formulu 1 i bez toga ne bih ovdje mogao pričati svama", rekao je Grosjean iz bolnice nakon nesreće.

image
BRYN LENNON

Druga sigurnosna mjera kojoj Grosjean duguje život je, mnogi smatraju, 'Hans sustav' koji je uveden 2003. godine, a služi zaštiti glave i ruku. Potpora glavi i vratu napravljena je od karbonskih vlakana i smještena je iza glave i pričvršćena za kacigu. Njezina svrha je da spriječi jaki trzaj glave u nesreći.

Ovakva vrsta ozljeda dovela je do smrti Rolanda Ratzenbergera u kvalifikacijama za VN San Marina 1994. na Imoli.

Dakako, veliku ulogu u preživljavanju Grosheana bez sumnje su odigrali super moderna kaciga i odijelo. Sve u svemu, pravo je čudo da je Francuz preživio...

Linker
16. prosinac 2020 09:54