Navigation toggle

Robert Markt

 VANESA PANDZIC Cropix
ROBERT MARKT

Od prvog dana smo uklonili sve prepreke između članstva i vodstva Saveza kako bi se čuo svačiji glas

Predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza godinu dana nakon što je preuzeo upravljanje
Piše: Hrvoje TomićObjavljeno: 19. ožujak 2025. 12:27

Točno je godina dana prošla otkako su u ožujku 2024. Robert Markt i novo rukovodstvo u potpunosti preuzeli upravljanje Hrvatskim auto i karting savezom. Pravi trenutak da se u razgovoru osvrnemo na proteklu sezonu, ali i najavimo sezonu pred nama.

Koji su bili vaši prvi potezi otkako ste preuzeli vođenje Hrvatskog auto i karting saveza?

- Prije svega, promjena pristupa. Već prvi dan uklonili smo sve prepreke i ograde između članstva i vodstva HAKS-a. Nitko više nije nedostupan, od službenika Tajništva do predsjednika. Kao predsjednik svakodnevno komuniciram sa članovima, bilo mailom bilo telefonom, pazeći pritom da se ne miješam u nadležnost drugih komisija i odbora. Nikad dosad nije toliko sportskih djelatnika i ljudi vezanih u autosport bilo uključeno u rad saveza, a riječ je o razdoblju od tridesetak godina.

Što konkretno mislite kad kažete da su članovi uključeni u rad Saveza?

Imamo 747 licencirana suca

- Da se čuje svačiji glas. Predstavnik Komisije sportaša, koji zastupa interese vozača, primjerice, često svojim prijedlozima presudno utječe na odluke upravnog odbora i tajništva. Mnogi su govorili da će to biti samo mrtvo slovo na papiru.

Jeste li zbog toga osnovali i Savjet organizatora?

- Da, jer želimo da u rad saveza budu uključeni ne samo vozači, nego svi koji su dio auto i karting sporta u Hrvatskoj. Vesela Vrkić trebala bi kao predsjednica Komisije organizatora artikulirati interese i potrebe organizatora na sastancima u HAKS-u. Sljedeći korak bit će osnivanje Savjeta sudaca. Domaći autosport, naime, lani je imao čak 747 licencirana suca, bez izabranog predstavnika na sjednicama HAKSA. To moramo promijeniti, jer bez sudaca nema ni autosporta u Hrvatskoj.

image

Robert Markt

ZELJKO PUHOVSKI Cropix

Radite i na razvoju regija, ključnih za napredan auto i karting sporta u Hrvatskoj. Što je tu novoga?

- Prvo ćemo definirati klubove nositelje po regijama, kojima će kolega iz Upravnog odbora, Dino Deljkić bez pretenzija i s krajnje kolegijalnim pristupom pomoći dignuti organizaciju regionalnih natjecanja na višu razinu, kao što to već godinama radi u Zagrebačkom automobilističkom savezu. Tu ćemo imati puno posla.

Najavili ste i aktivniju ulogu Zdravstvene komisije u radu saveza. Što to konkretno znači?

- Za početak ćemo povećati prisutnost na natjecanjima i dodatno unaprijediti edukaciju predstavnika Zdravstvene komisije. Želimo da svi liječnici, čak i oni s dugogodišnjim iskustvom u hitnim službama, budu upoznati sa svim specifičnostima autosporta i da ozlijeđenom vozaču u slučaju nesreće znaju npr. pravilno skinuti kacigu ili HANS. Na to nas, uostalom, potiče i FIA.

FIA u posljednje vrijeme sve više radi i na otklanjanju nepoželjnih oblika ponašanja u auto i karting sportu. Što se po tom pitanju radi kod nas?

Ide nova Nacionalna klasa

- Alkoholu i opijatima nije mjesto na sportskim priredbama i protiv toga se već borimo, a borit ćemo se i nadalje. Na to se, također, nadovezuje i borba protiv dopinga. Vozači, kao ni većina sportaša, nisu ni svjesni da čak i pojedini bezreceptni lijekovi mogu dovesti do pada na doping-kontroli, pa ćemo u predstojećoj sezoni puno raditi na edukaciji i doping-kontrole ćemo postupno uvoditi u domaći autosport. Alternative nema. FIA na sve moguće načine pokušava zaštititi autosport od nepoželjnih oblika ponašanja, a na tom tragu će biti i HAKS.

Radite i na organizaciji nove Nacionalne klase. Kakve su prve reakcije?

- Izvrsne, u pripremi je već petnaestak automobila. Pogotovo me veseli odaziv među starijim vozačima, koji su počeli pripremati svoje sinove i kćeri za utrke u Nacionalnoj klasi. Izuzetno nam je stalo da taj projekt uspije, jer je riječ o za autosport prilično jeftinoj, a privlačnoj i stoga masovnoj disciplini, koja bi s vremenom lako mogla zaživjeti i u susjednim zemljama, odnosno prerasti u međunarodno natjecanje.

image

Vladimir Golub, Jovica Paliković, Goran Štrok i Robert Markt

DAMIR KRAJAC Cropix

Dobro zvuči. Što će biti najveći izazov?

- S obzirom da je pravilnikom dopušten nastup velikom broju različitih automobila, ključan će biti rad Tehničke komisije, čiji članovi moraju odrediti hendikep za svaki pojedini automobil kako bi što je moguće više izjednačili performanse svih automobila. Pobjednika na postolje treba dovesti vještina vozača, a ne tehnička pripremljenost automobila. Za tehničko usklađenje i izjednačavanje različitih automobila na stazi trebati će sezona ili dvije, pa vozače unaprijed molim za strpljenje. Ništa se ne događa preko noći.

Iduća će sezona biti bogatija i za još jednu disciplinu...

- Da, uz već prošle godine pokrenuti Gravel Rally Chalenge krećemo sa prvenstvom u driftu, koji će se po prvi puta u povijesti održati pod okriljem nacionalnog saveza. Uspjeli smo okupiti obje grupacije driftera i uz pomoć stručnih ljudi iz Odbora za autosportove uskladiti tehnički pravilnik, što je bio najveći kamen spoticanja. Svaka će grupacija organizirati po tri utrke koje se boduju za prvenstvo i na kraju ćemo proglasiti državnog prvaka u driftu.

Osnivanje VIP kluba

Kad smo već kod prvaka, lani ste najavili i osnivanje VIP kluba. O čemu je točno riječ?

- Riječ je o inicijativi sa strane naših veterana, a povod je prošlogodišnje druženje stotinjak bivših vozača u sklopu Svjetskog prvenstva u reliju u Hrvatskoj, koje je obilježeno i nezaboravnom milenijskom fotografijom danas izloženom u prostorijama HAKS-a. Ti ljudi svojim rezultatima zaslužuju naše poštovanje, pa ćemo nakon skupštine 22. ožujka održati zaseban sastanak na kojem ćemo pokušati definirati pravila i kategorije unutar VIP Cluba. Na toj sam inicijativi neizmjerno zahvalan našim veteranima, pogotovo ljudima poput gospodina Davora Devunića.

Infrastruktura je već godinama jedan od najvećih problema auto i karting sporta općenito, ne samo domaćeg. Što radite po tom pitanju?

- Još prošle godine uspjeli smo osigurati dva termina za testiranje automobila u disciplinama krug, brdo i rally na Grobniku. Nastojat ćemo da ih ove bude najmanje tri. Istodobno, radimo i na snažnijem uključivanju poligona Mičevec, koji se dosad rijetko koristio, u rad HAKS-a. Vjerujemo da je današnje slabo korištenje poligona sjajna prilika ne samo za savez, nego i sve zagrebačke klubove, koji bi poligonu mogli koristiti gotovo svakodnevno. Postoji, također, ideja i da se poligon otvori čak i ljubiteljima automobila, poput tuning scene. Sve sada ovisi o Mati Rimcu koji poligon Mičevec ima u najmu a kojem smo se obratili za partnerstvo.

Jeste li što poduzeli i da se pojača prisutnost auto i karting sporta u medijima, s obzirom da to očekuju i sponzori vozača, odnosno momčadi?

- Itekako. Najave i izvještaje s utrka, ali i sve ostale važne događaje u savezu sad umjesto jedne osobe prati ekipa od pet ljudi, čiji se članci ne objavljuju samo na webu, nego i facebooku i instagramu. Nastavljamo, također, i uspješnu suradnju s vodećim dnevnim sportskim novinama i portalom Sportske novosti. Bit će nekih novosti vezanih uz televiziju, ali polako. Cijela je godina pred nama...

10. prosinac 2025 18:29