Europska relijaška karavana već je uglavnom stigla u Zagreb, koji će do kraja tjedna biti epicentar završnice sezone. Uoči posljednje utrke u kalendarskoj 2025., što se tiče ERC-a (European Rally Championship), još uvijek je nepoznato ime prvaka u četiri od pet europskih klasa. Nažalost, nema među njima i hrvatskih kandidata koji bi se borili za europski tron, što svejedno ne znači da nećemo imati domaćih aduta na subotnjim i nedjeljnim brzinskim ispitima.
Ne može svaka biti uspješna
Dapače, kako će se ova utrka bodovati i za Prvenstvo Hrvatske u reliju, na startnoj listi su 23 posade pod hrvatskom zastavom, a jednu od njih čine Dora i Martin Ravenščak. Štoviše, oni su većinu ove sezone i proveli u društvu europskih relijaša vozeći pet od prethodnih sedam utrka iz kalendara ERC-a. Međutim, nadaju se kako će im Croatia Rally donijeti više sreće nego što je to bio slučaj u Španjolskoj, Mađarskoj, Švedskoj, Italiji i Češkoj.
- Da, ova nam sezona nije bila tako uspješna kao prošla godina. Ima nas puno više u klasi i automatski je u brojnijoj konkurenciji puno teže doći do boljeg uspjeha - istaknut će Martin, vozač u ovoj obiteljskoj relijaškoj kombinaciji, a inače je i njihov otac, Krešimir, također dugogodišnji relijaš.
- Nažalost, bilo je i nekih mojih grešaka, primjerice u Mađarskoj, gdje nismo završili utrku i nismo uzeli bodove, a također smo imali i tehničkih poteškoća s automobilom na reliju u Rimu. No, to je svejedno meni i Dori jedna od dražih utrka jer nakon svih nedaća ipak smo uspjeli doći do cilja, tako da nam je to bilo veliko olakšanje i radost. Sveukupno, nažalost, ne stojimo dobro kao prošle godine u prvenstvu, ali to je sve normalno, jer ne može se očekivati da svaka sezona bude uspješna.
Ravenščakovi su prošle godine u ERC3, dakle u konkurenciji automobila po Rally3 specifikacijama, sezonu završili kao četvrtoplasirani, pri čemu je Dora osvojila titulu doprvaka Europe u konkurenciji suvozača. U 2025. su dva odustajanja (Mađarska i Švedska) bitno utjecala na njihov bodovni saldo pa su uoči hrvatskog relija na osmom mjestu ERC3 kategorije. No, kad već sezona nije posve protekla prema željama, zato imaju još više motiva da se na Croatia Rallyju, na zaključenju sezone, pokažu u pravom svjetlu.
- Top 3 plasman. To bi nas u ovom trenutku, s obzirom na okolnosti, zadovoljilo. Bio bih jako sretan uspijemo li u tome, pogotovo što je riječ o domaćoj utrci.
Moraš računati na neočekivano
No, ponekad u sportu domaći teren zna biti dvosjekli mač, u smislu da nekome može donijeti olakšanje, a nekome drugome, pak, pritisak. Pritisak jer tu postoje određena očekivanja te želja za pokazivanjem i dokazivanjem pred domaćom publikom, a olakšanje jer dobro znate što vas čeka, a što nije uvijek slučaj s utrkama u inozemstvu.
- Naravno da donosi, oboje, ha, ha - smije se Martin.
- Dora i ja ćemo dati sve od sebe da to bude na razini kakvu znamo prikazati na ostalim natjecanjima.
Ovogodišnji Croatia Rally, koji kao dio Europskog prvenstva predstavlja prijelazno razdoblje do povratka u WRC društvo nagodinu, pa zapravo na neki način i funkcionira kao WRC izdanje, ali u nešto skromnijem obujmu. Manje je tu brzinskih ispita, manje kilometara (110-130 km u odnosu na WRC), ali ono što je zajedničko jest trasa tih brzinskih ispita. Vozi se dobrim dijelom po dionicama na kojima se vozio i na kojima će se već u travnju 2026. opet voziti WRC. A faktor koji Ravenščakovima ide u prilog jest da se identične dionice koriste i za domaće reli utrke, a na kojima su oni također redoviti sudionici. Ukratko, trebali bi poznavati svaki metar itinerara i barem kada je u pitanju izbjegavanje zamki na cestama, biti u prednosti u odnosu na stranu konkurenciju.
- Naravno da je poznavanje terena prednost, jer znamo kako je biti i u obrnutim situacijama, na primjer kad smo lani prvi put vozili u Estoniji i nismo znali ništa. Trebamo stoga iskoristiti tu prednost najbolje što možemo, ali istovremeno jako dobro znamo da može doći i do neočekivanih situacija, kao na svakom reliju, bilo doma ili vani. Tako da moramo biti jednako oprezni, ako ne i oprezniji nego li na ostalim utrkama.
Opuštanje u reliju, dok jurite 100-120 na sat kroz zavoje, šume, uz provalije, nepoznat je pojam.
Drugačija atmosfera
U tom kontekstu, Martin i Dora nešto će opušteniji moći biti samo kada izađu iz svog automobila, a to je inače Ford Fiesta Rally3, jer će oko njih svakako biti puno više gužve i puno više poznatih lica. Ipak je ovo domaća utrka...
- Da, naravno da reli kod kuće donosi malo drugačiju atmosferu jer bit će tu puno više ljudi oko nas nego inače, iz obitelji, prijatelja, poznanika. Ali, opet, istovremeno ne smijemo dati da nas to omete što se vožnje tiče, već se moramo fokusirati na ono zbog čega smo tu - opet će Martin oprezno.
Brat i sestra Ravenščak lani su imali dva plasmana na postolje (Mađarska, Češka) u ERC3, dok su im ove sezone najbolji dometi dva četvrta mjesta (Španjolska, Češka), odnosno prvoj i zasad posljednjoj utrci u sklopu Europskog prvenstva. Imaju i šesto mjesto iz Italije, a posljednju provjeru uoči Croatia Rallyja imali su prije manje od mjesec dana na Kumrovečkom reliju, koji se vozio za PH.
- Tu nam je cilj bio prvenstveno da nađemo set-up automobila, da ga “uštimamo” za ERC budući da i Kumrovec dijeli neke iste brzince kao Croatia Rally. Nismo ganjali nikakav rezultat nego jednostavno isprobavali gume i postavke automobila kako bismo bili što konkurentniji za EP. I zadovoljni smo kako je sve prošlo, dapače, ostvarili smo i jako dobar rezultat osvajanjem drugog mjesta u Prvenstvu Hrvatske i 11. u generalnom poretku, tako da nam to daje optimizam za ovo što nas čeka ovog vikenda - podvukao je brat Ravenščak.










Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....