Nevjerojatno je vratiti se na vrh, rekao je 24-godišnji monegaški pilot Charles Leclerc. "Ferrari se vratio, i to na najljepši način. Naporan rad se isplati i mi smo ponovo ovdje," dodao je Španjolac Carlos Sainz junior. Da, "propeti konjić" opet je in, Leclerc je slavio, a Sainz je u nedjelju bio drugi na prvoj utrci nove sezone svjetskog prvenstva Formule 1 na stazi Sakhir u Bahreinu. Cijela Italija slavi!
Dok je cijeli svijet očekivao nastavak obračuna aktualnog svjetskog prvaka, Nizozemca Maxa Verstappena i njegovog Red Bulla te Britanca Lewisa Hamiltona u Mercedesu, koji su na nevjerojatan način riješili pitanje pobjednika u prošloj sezoni, negdje iz drugog plana istrčali su vozači talijanskog automobilističkog ponosa.
- Presretan sam, dečki su napravili sjajan posao izgradivši nevjerojatan automobil i mi smo osvojili prva dva mjesta. Nismo se mogli nadati boljem, dodao je Leclerc kojeg sad slavi cijela Italija.
Brojne inovacije
Ferrari, naime, nije imao čovjeka na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja još od Velike nagrade Singapura u rujnu 2019. godine, Ferrari nije uzeo naslov još od davne 2007. kad je to pošlo za rukom "ledenom čovjeku" Kimiju Räikkönenu. Nakon Michaela Schumachera čiji je "crveni konjić" uzeo pet uzastopnih naslova od 2000.-2004. te spomenutog trijumfa finskog vozača, Ferrari je godinama doslovno tonuo sve dublje. U prošloj su sezoni stigli do samo dva "pole positiona", šest su puta bili na pobjedničkom postolju i bili treći u poretku konstruktora.
Sada su se ostvarile optimistične najave iz Maranella, riječi šefa Ferrarijeve momčadi Mattije Binotta nisu se pokazale ispraznom pričom. Novi Ferrarijev bolid je za 2022. opremljen brojnim inovacijama od kojih su najvažnije one na području pogonske jedinice i šasije što je svima u Maranellu dalo nadu da bi se napokon mogli vratiti u borbu za najviše pozicije. Nadanja i prognoze pokazale su se "ispravnima".
Dio tih inovacija Ferrari je već bio testirao i u protekloj sezoni, a već na startu nove pokazalo se da je Ferrari na planu poboljšanja bolida u svjetlu novih pravila otišao korak dalje od konkurencije. Iz Binottove najvave dalo se i ranije iščitati da je Ferrarijeva pogonska jedinica znatno drugačija, drugačiji je motor s unutarnjim izgaranjem, je značajno drukčije kao i gorivo s 10% etanola, čime je bitno promijenjen proces izgaranja. Gubitak od 20 konjskih snaga pružio je priliku za napredak koji je vidljiv i na inovativnoj šasiji. "Puno je novina u rasporedu komponenti, dizajnu ovjesa i same arhitekture pogonske jedinice..."
Da, bacio je Ferrari rukavicu u lice Mercedesu i Red Bullu koji su dugo vremena bili brži i bolji. Charles Leclerc i Carlos Sainz jr. sada napokon imaju ne samo konkurentne, već očito i naprednije bolide. Nema tome nekoliko mjeseci, u ludoj završnici prošlog prvenstva u poretku konstruktora Mercedes je slavio s 613.5 bodova, Red Bull je uzeo 585.5, a Ferrari je bio daleko iza sa samo 323.5 osvojenih bodova. Unatoč ne baš idealnoj slici u završnici SP-a mnogi su insajderi već tada najavljivali - "možda je baš 2022. godina povratka Ferrarija u vrh Formule 1. Pokazalo se da su bili u pravu. Koliko to znači Italiji i Talijanima, najbolje pokazuje tretman ove uvodne pobjede u La Gazzetti dello Sport.
"Ludo crvena", taj se naslov diči na naslovnici uz slavljeničke fotografije Leclerca i Sainza, a proslava pobjede koja se toliko čekala digla je talijanske zaljubljenike u oktanski cirkus do razine euforije. Takav je i naslov na sljedeće dvije stranice Gazzette: "Euforija u crvenom".
Novi ugovor za Sainza
"Dosta je bilo engleskog, na "pobjedničkoj paradi" govorio se konačno talijanski. Ti si šampion, Charles: bravo, bravo, bravo", pišu.
- Dvije smo godine strpljivo čekali; ti si Charles dvije godine grizao jezik da ne odgovaraš na zajedljive kritike i vrijeđanja - tim je riječima Binotto pozdravio svog pobjednika i svoju momčad koja je stvarno dugo trpila ponižavanja od strane konkurencije.
Tako su barem u Maranellu doživljavali sve što se proteklih sezona događalo. Okupani pobjedničkim šampanjcem, Leclerc i Sainz se kočopera i na naredne dvije stranice Gazzette "(Konačno) u pravim rukama."
Istina je, već nakon prve uvodne pobjede, Ferrari i formula uzeli su sva svjetla pozornica. Naslovnica i prvih šest stranica posvećeni su velikom comebacku.
"Prošle su pune dvije dvije godine čistilišta od kojeg smo došli do zvijezda. Ferrari se izdigao od ruševina 2020., kada je pao na šesto mjesto među konstruktorima kad je proživio najgoru sezonu od 1980. Korak po korak vraćao se na vrh, a nije bilo lako, niti se to podrazumijevalo. Binotta je lekcije naučio u danima trijumfa Michaela Schumachera..., napravio je remek-djelo u remek-djelu."
Još je lani uz velika ulaganja u Maranellu instaliran futuristički simulator vožnje, on je dodatna garancija da će Ferrari nastaviti poboljšavati svoje performanse. Poboljšan je i električni sustav koji je sposoban raditi na 800, umjesto na 400 volti. Pogonski je agregat sada na razini najvećih rivala. Cijela je momčad, očito, odlučila reći - dosta. Da se budućnost itekako ozbiljno planira, svjedoči i informacija da jes Carlosom Sainzom već načelno dogovoren novi ugovor, što je i sam potvrdio nakon utrke, čeka se samo službena objava i potpisivanje.
Ferrari se vratio i opet je velesila Formule 1. Nakon samo jedne utrke, Italija slavi kao da su već uzeli naslov prvaka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....