U dramatičnom finišu jedne od najneizvjesnijih sezona u povijesti Formule 1, kruna svjetskog prvaka pripala je Maxu Verstappenu. Trijumfom na posljednjoj utrci prvenstva 24-godišnji Nizozemac s trona je skinuo sedmerostrukog prvaka Lewisa Hamiltona. Doslovno u posljednjem krugu, Verstappen je uspio preteći najuspješnijeg vozača svih vremena i popeti se na automobilistički Olimp.
"Navijao sam za Maxa cijelu sezonu, i bio sam jako sretan ishodom utrke. Zaslužio je titulu. Hamilton je bio jako blizu, odlično je vozio cijelu godinu, i još jednom pokazao da nije slučajno osvojio sve te titule, ali Max je bio bolji. Bilo je još vozača koji su ove sezone pokazali odličnu formu, ali Max i Lewis sjedili su u najboljim bolidima, dominirali prvenstvom i bili uvjerljivo ispred drugih. Zbog njihova dvoboja, bila je ovo vrhunska sezona Formule 1. Bilo je zanimljivo gledati njihovu borbu cijele sezone. Bilo je faza u kojima je Red Bull bio brži, ali rekao bih da je Mercedes tijekom godine imao nešto bolji bolid. Ipak, Max je napravio bolji posao", gotovo u jednom dahu prokomentirao je Martin Kodrić, profesionalni vozač GT utrka, koji vozi za britansku momčad 2 Seas Motorsport, s kojom će početkom siječnja upravo na stazi u Abu Dhabiju braniti prošlogodišnji naslov pobjednika u GT utrci Gulf 12 hours.
Uvijek je bio brži od mene
Vršnjak ste Verstappena i dobro ste ga upoznali tijekom karting karijere. Koliko se njegov stil vožnje promijenio u Formuli 1?
"Verstappen ima taj urođeni instinkt. Kombinaciju odlučnosti i borbenosti, agresivnost koju je teško zamjeriti. Rekao bih da je oduvijek bio takav. Susreli smo se u WSK seriji, kada smo 2013. vozili u istoj kategoriji kartinga. Uvijek ima vozača koji se istaknu brzinom, ali on je uvijek imao taj dodatni specifičan klik. Bio je najbrži, dominantan na svakoj utrci. Imali smo direktnih ogleda na stazi, ali uvijek je bio bolji od mene. Znao sam nekad biti brži od njega, imao ritam kojim bi ga mogao ostaviti iza sebe, ali i kada nije bio najbrži, on bi se jednostavno znao othrvati, izboriti za pobjedu. Već u kartingu vidjelo se koliko je poseban te kako će biti nešto više od njega, da je materijal za F1. Iako smo isto godište, on je počeo ranije, i već 2010. pojavio se na međunarodnoj sceni u WSK. U prvoj sezoni kada je došao, već je napravio nered i odmah bio jako konkurentan. Od malih nogu pokazao je izniman talent i uslijedio je rapidan skok. Iz kartinga je 2013. otišao ravno u F3, pa odmah potom u F1. Pokušali su to i drugi, ali nisu uspjeli. On je, doduše, 2013. puno testirao Formulu Renault, pa i Formulu 3, ali ulazak među velike dečke bio je poseban ispit. Sa slabijom momčadi pokazao je puno, dovoljno da ga u Red Bullu prepoznaju i bace karte na njega. I na početku F1 karijere imao je grešaka, sudara, ali sve je to ispolirao i danas je prvak. Prvu sezonu u kojoj je dobio prigodu, u kojoj je dobio dobar bolid, iskoristio je sve i otišao do kraja. Tu urođenu dozu agresivnosti iskoristio je u ključnim trenucima ove sezone, i koliko god ga neki zbog toga osuđivali, mislim da tako treba voziti svjetski prvak. On je pojam modernog vozača koji je atraktivan, odlučan i brz, i tako dolazi do pobjeda. Ni Hamilton nije manje agresivan, dovoljno se prisjetiti manevra u Silverstoneu, kada je Max završio u zidu s preko 250 km/h."
Nedosljednost sudaca
Koliko je otac Jos Verstappen, bivši vozač Formule 1, zaslužan za njegov uspjeh?
"Njegov tata je sve posvetio njemu. Na početku je servisirao motore, slagao karting, radio sve kako bi mu osigurao što bolje uvjete, ali i znao biti jako oštar, temperamentan, ponekad i nimalo taktičan u svojim postupcima. Pred svima bi ga znao izvrijeđati, ali bez njega sigurno ne bi bio tu gdje je sad. Jos je sigurno vidio koliko je dobar i koliki potencijal ima u sebi, mislim da je znao i vidio u Maxu sve što je možda njemu nedostajalo u karijeri. Zbog toga je bio grub i težak prema njemu, ali na kraju se isplatilo. Takvim tretmanom postao je mentalno jak. Imao je i sreće u samoj završnici, ali sama činjenica da je osvojio naslov boreći se protiv Hamiltona, sedmerostrukoga prvaka, kojem borba za titulu dođe kao dobro jutro, pokazuje koliko je ostao koncentriran do samog kraja, jer treba ostati hladan i usredotočen za borbu protiv takvog vozača, osobito kada sve ide na njegovu ruku. Max, unatoč godinama, ima iskustva u F1, ali ovo je bila prva sezona u kojoj se uopće mogao upustiti u borbu za naslov. Pritom nije pao ni na kakve mentalne igrice Hamiltona. Nije se bavio kalkulacijama. Onaj krug u kvalifikacijama u Saudijskoj Arabiji koji, nažalost, nije završio zbog greške u samoj završnici, to je za mene bio najveći krug svih vremena. Tu se vidjelo koliko može izgubiti, ali i nakon toga je išao punom snagom i apsolutno maksimalno, i to je jednostavno on."
Gotovo nakon svake utrke ove sezone vukli su se neki repovi. Ni posljednja utrka u Abu Dhabiju nije izuzetak.
"Problem je u nedosljednosti sudaca, iz koje je proizašlo toliko nejasnih situacija. Ponekad za istu stvar jedan bi vozač bio kažnjen, drugi ne. Pravila su poznata, ali kriteriji njihove primjene postali su nejasni. Formula 1 ove je godine privukla i dobila puno novih gledatelja, ali mogla bi ih i izgubiti u situacijama kada nije jasno što se događa. Možemo se vratiti na početak sezone u Bahrain, kada je Hamilton iscurio 25 puta izvan rubova staze, a Max samo jednom, i za to je bio kažnjen. Slijedile se i neke druge apsurdne stvari, potpuno nerazumljive, osobito kada uzmemo u obzir da su vozači već u juniorskim formulama naučeni na rigorozno poštivanje pravila, i onda gledaš sve te greške u F1, gdje bio to trebalo biti dovedeno do savršenstva. Nažalost, greške su krojile ishode utrka na samom vrhu, ali još više u središnjem dijelu redoslijeda. Utrka u Abu Dhabiju završila je kako je trebalo, ali način kako smo došli do tog ishoda bio je nevjerojatan. Kada je u samoj završnici utrke ušao sigurnosni automobil na stazu, trebali su odmah omogućiti za krug zaostalim vozačima da obiđu SC auto i vrate se na svoju poziciju. Odgađajući taj dio procedure, direkcija utrke samo je stavila dodatno povećalo na sebe, i sada ispada da su nekome išli na ruku, a u stvari su išli ispravljati, odnosno pokrivati svoju prethodnu grešku. Ove sezone loših i pogrešnih poteza direkcije utrke bilo je više nego u posljednjih deset, i ne bih volio da Michael Masi bude direktor utrka iduće sezone."
Mercedes ostaje jak
Najavljuje li Verstappenov trijumf smjenu generacija i kraj Mercedesove dominacije?
"Mogli bismo reći da Verstappen predvodi tu novu generaciju u kojoj su Lando Norris, George Russell, Charles Leclerc, pa i Carlos Sainz. Smjena na vrhu najava je dolaska mlađih, jer na drugoj strani je samo Hamilton, koji konop povlači na svoju stranu. Ovaj poraz veliki je udar za Hamiltona, i možda neće imati motivacije za nastavak karijere. Možda čak i digne sidro iz F1, ali Mercedes je jak i sigurno će imati i druge godine bolid za pobjedu. Od početka hibridne ere su u vrhu, i vjerujem da će, unatoč borbi i razvoju bolida do kraja ove sezone, iduću zasigurno biti spremni za ulogu favorita."










Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....