Navigation toggle

Max Verstappen

 ANDREJ ISAKOVIC Afp
SKORO JE IZVEO NEMOGUĆE

Max Verstappen nije peterostruki prvak, ali on je više od toga. Zbog dvije situacije možda neće mirno spavati

Devet utrka prije kraja zaostajao je 104 boda, na kraju su mu nedostajala samo dva
Piše: Daniel VinkovićObjavljeno: 08. prosinac 2025. 20:02

Nakon 1457 dana Max Verstappen više nije aktualni prvak Formule 1. Četverostruki prvak je pobijedio u posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju, ali Lando Norris je napravio što je morao da bi matematički osigurao svoj prvi naslov u karijeri. Nizozemca su na kraju dijelila samo dva boda od povijesne pete titule zaredom, a samo je Michael Schumacher (2000.–2004.) to ostvario u povijesti sporta. Bilo je to finale sezone u kojem su čak tri vozača i dalje imala šanse za osvajanje titule, ali prvak je na kraju bio onaj koji je u utrku ušao s bodovnom prednošću.

Vjerojatno će Verstappen dugo razmišljati kako su se kockice mogle posložiti drukčije tijekom sezone. Tijekom 24 utrke i 1.444 trkaća kruga jedna pozicija više mogla je na bilo kojoj stazi, u bilo kojem trenutku, donijeti mu naslov. Međutim, dva se događaja ističu, ali prvo treba spomenuti pothvat koji je napravio samo da bi bio u borbi za titulu u posljednjoj utrci sezone.

image

Lando Norris i Max Verstappen

ANDREJ ISAKOVIC Afp

Od Zandvoorta do Abu Dhabija

Nakon VN Nizozemske vožene na stazi Zandvoort činilo se kako Australac Oscar Piastri sve ima u svojim rukama. Vozač McLarena je u 15. utrci sezone došao do svoje sedme pobjede te je uz odustajanje momčadskog kolege Norrisa svoje vodstvo nad njim povećao na 34 boda. Činilo se kako će Piastri u posljednjih devet utrka kontrolirati svoju prednost i relativno mirno sezonu privesti kraju. U tom trenutku neki su već i Norrisa izbacivali iz utrke za naslov, a Verstappen nije bio ni u priči. Nizozemac je tu utrku na domaćem terenu završio drugi, ali se njegov zaostatak za Piastrijem povećao na 104 boda i većini se tada činilo jasno da neće osvojiti svoj peti naslov.

Međutim, Red Bull se nakon toga probudio, donio unaprjeđenja na bolid i Verstappen se ponovno vratio na vrh. Pobijedio je u pet od idućih osam utrka, a dok su se Norris i Piastri spoticali jedan preko drugoga, Verstappen se približavao iz sjene. Bod po bod, utrku po utrku. Odjednom je ono što se činilo nemogućim postalo stvarnost. U zadnju utrku sezone Norris ulazi kao vodeći s 408 bodova, Verstappen zaostaje 12, a Piastri 16 bodova. Matematika je jasna, Britancu treba mjesto na postolju i prvak je neovisno o tome što ostala dvojica naprave. Verstappenu je trebalo četvrto mjesto Norrisa, ako pobijedi u utrci.

image

Oscar Piastri

JOHN THYS Afp

Tako je u samo osam utrka nakon Zandvoorta Piastri izgubio 50 bodova u usporedbi s Norrisom, a Verstappen je osvojio čak 108 bodova više od Australca u istom periodu. Tako odjednom dolazimo u situaciju u kojoj prvi put nakon 15 godina imamo tri vozača koja se bore za naslov prvaka u posljednjoj utrci sezone. Priča koja je mnogo obećavala, na kraju ništa puno nije dala jer je Norris bez prevelikih problema došao do trećeg mjesta koje mu je bilo dovoljno za prvi naslov prvaka u karijeri.

- Iskreno, ne doživljavam to ni kao poraz. Mislim da smo imali pravu ludnicu od godine, posebno na početku. Ali mislim da nije lako kako smo preokrenuli stvari i kakve smo rezultate postigli nakon teških trenutaka. Nakon utrke u kojoj jednostavno ne znate zašto je tako loše i nedosljedno. Tim je stvarno pokazao da nikada ne odustaje. Lako je reći ‘to je to, 100+ bodova i sezona je gotova‘ - rekao je Nizozemac za britanski Sky Sports nakon utrke.

Verstappen je u drugom dijelu sezone izveo pravo malo čudo što je uopće došao blizu, ali nekoliko vozačkih i timskih pogrešaka iz prvog dijela sezone jednostavno su bile preskupe. Međutim, dvije situacije bi ga mogle malo proganjati u snovima tijekom idućih noći.

image

Max Verstappen

GIUSEPPE CACACE Afp

Španjolska i Italija

Riječ je o dvije potpuno različite situacije. U jednoj je Verstappen glavni protagonist/zlikovac priče, a u drugoj nije ni bio uključen već se igrom slučaja pokazala kao odlučujuća, ali krenut ćemo kronološki.

Tijekom devete utrke sezone vožene u Barceloni, sigurnosno vozilo je izašlo na stazu nekoliko krugova prije kraja utrke. Utrka je nastavljena dva kruga prije kraja, ali Verstappen nije dobro reagirao što je omogućilo Charlesu Leclercu (Ferrari) i Georgeu Russellu (Mercedes) da ga napadnu. Tijekom napada vozača Mercedesa Verstappen je izguran van staze i presjekao je zavoj što mu je omogućilo da zadrži poziciju ispred Russella. U strahu od kazne, momčad mu daje naredbu da vrati poziciju vozaču Mercedesa. Nizozemac to radi, ali samo na sekundu prije nego što ga ponovno napada nakon čega dolazi do sudara. Reakcija vjerojatno izazvana različitim emocijama, odjednom je s trećeg pao na peto mjesto, a nakon toga je dobio deset sekundi kazne zbog izazivanja sudara. Utrku je završio na desetom mjestu, i umjesto 10 osvojenih bodova osvojio je samo jedan. Bio je ljut što će izgubiti dva boda ako pusti poziciju Russellu pa je na kraju izgubio gotovo sve. Kako bi samo drugačije stvari izgledale u Abu Dhabiju da je imao tih devet bodova više. Onda bi mu pobjeda donijela titulu, gdje god Norris završio.

image

Max Verstappen

PIERRE-PHILIPPE MARCOU Afp

Druga situacija je ona iz Italije, sa staze Monza. Bila je to utrka nakon Zandvoorta i početak Verstappenove misije povratka u utrku za titulom. Utrka se činila mirnom, Verstappen je lakoćom išao prema pobjedi, Norris je bio drugi, a Piastri treći. McLaren prvo poziva Australca u boks, a krug kasnije Britanca. Piastri je odlično iskoristio krug na svježim gumama i činjenicu da je Norrisovo stajanje u boksu bilo nešto duže od očekivanog da prestigne momčadskog kolegu. McLaren je brzo zatražio od Piastrija da dopusti Norrisu da ga ponovno prestigne, podsjećajući ga preko timskog radija kako je Norris učinio nešto slično nakon što ga je propustio tijekom Velike nagrade Mađarske prethodne godine. Piastri je preko timskog radija izjavio da "zapravo ne razumije" zašto bi trebao pustiti Norrisa da prođe, ali je poslušao upute i mahnuo Norrisu da prođe na početku 49. kruga. Mnogi se nisu slagali s korištenjem timskih naredbi na taj način u tom trenutku, a na kraju se pokazalo da su ta tri boda Norrisu bila dovoljna za osvajanje titule.

image

Max Verstappen

MARCO BERTORELLO Afp

Naravno, moglo bi se ići u nedogled s hipotetskim scenarijima gdje je Verstappen mogao ili nije nadoknaditi dva boda, ali ova dva se nekako posebno ističu. Međutim, jedna stvar je sigurna. Max Verstappen je jedan od najvećih vozača svih vremena. Pothvat koji je izveo u drugom dijelu sezone vrijedan je svake pohvale, unatoč tome što nije peterostruki prvak, zasad. Kroz povijest različiti vozači su se isticali iz različitih razloga. Schumacher je bio jedno sa svojim bolidom, Ayrton Senna je imao magiju koju je bilo nemoguće kopirati, legende crno-bijele ere poput Juana Manuela Fangija, ili onih poput Fernanda Alonsa koji su uvijek izvlačili više iz bolida nego što se činilo moguće. Verstappen je pomalo poput svih njih. Kultni vozač pobjedničkog mentaliteta i neusporedive osobnosti. Nije peterostruki prvak, ali on je puno više od toga.

08. prosinac 2025 20:03