
Od svibnja 2022. pa sve do danas prvo mjesto u poretku vozača Formule 1 neprekidno drži samo jedan čovjek: Max Verstappen. Otkad je pobijedio na utrci u Španjolskoj 22. svibnja spomenute godine, Nizozemac je zasjeo na lidersku poziciju i baš je niti u jednom trenutku nije izgubio, jer u međuvremenu je redao pobjede, rekorde, a posljedično i titule prvaka. Da biste dobili osjećaj koliko je to vremena, primjerice skoro jednako dugo (tri mjeseca duže) traje rat u Ukrajini, u to je doba trener Hajduka bio još Valdas Dambrauskas, Dinamo je pak izmijenio u međuvremenu petoricu trenera, a Vatreni još nisu bili osvojili katarsku broncu...
U nedjelju bi, međutim, ta Verstappenova skoro trogodišnja vladavina mogla okončati, možda nakratko, ali možda i na neko duže vrijeme.
Jer u novu sezonu Formule 1, ukupno 76. u povijesti, vozač Red Bulla ne ulazi kao favorit za osvajanje nove titule prvaka, pa bi se njegova hegemonija 7. prosinca, kada je planirana posljednja utrka sezone u Abu Dhabiju, mogla zaustaviti na četiri uzastopna naslova F1 prvaka.
Čovjek koji bi ga, prema predviđanjima stručnjaka, trebao zamijeniti na tronu jest Lando Norris. Britanski je vozač već prošle godine donekle imao priliku za smijeniti 27-godišnjeg Nizozemca, no drugu polovicu sezone zajedno sa svojom momčadi, McLarenom, nije odradio dovoljno pametno da bi nadoknadio ogromnu prednost koju je Verstappen stekao u prvim mjesecima sezone. McLaren je još i prije ljeta 2024. uspio sastaviti bolid koji je postao brži i bolji od Red Bullovog, međutim zbog serije grešaka, što Norrisovih, što ljudi u garaži McLarena, nisu tu prednost na stazi uspjeli pretočiti u onu na bodovnoj tablici.
No, sada ponovo svi kreću od nule, a prognoze su kako McLaren i dalje ima najkompletniji "paket" kada je riječ o bolidu, budući da se u odnosu na prošlu sezonu pravila nisu bitnije mijenjala. Dakle, nema nikakve revolucije - ona se sprema za 2026. kada na snagu stupa novi set pravila - već su ovogodišnji bolidi blaga evolucija lanjskih. Time su zapravo sve momčadi praktički ostale otprilike na istoj razini s kojom su završile prethodnu sezonu tri mjeseca ranije, a to bi značilo da momčad iz Wokinga ima malu prednost u odnosu na konkurenciju.
Svjestan je toga i Norris, kojeg svi, od stručnjaka i medija do kladionica, guraju u status favorita...
- I ja se osjećam tako - otvoreno je poručio 25-godišnjak iz Glastonburyja.
- Znam da postoje velika očekivanja i svi o tome pričaju.
Osim što je to naslijeđe lanjske sezone, favorizirani status Norrisa i McLarena - koji je uostalom osvojio konstruktorski naslov za 2024. - jest i posljedica pokazanog na predsezonskom testiranju. Iako ti rezultati uvijek mogu zavarati jer rijetko će koja momčad unaprijed pokazati sve svoje adute, ipak postoje dosta jake indicije da je McLaren korak ispred ostalih. Iako će Norris ipak ostati oprezan...
- Malo sam iznenađen da su ljudi tako kratkovidni, posebno ljudi od kojih to ne očekuješ, pa rade zaključke prije nego što je sezona počela, odnosno prije nego smo odvozili ijednu utrku. Mislim da su četiri momčadi podjednake jer postoje stvari koje mnogi nisu vidjeli na testiranjima. Ja, recimo, znam koliko je Ferrari imao goriva u bolidima tijekom testova i mislim da će se mnogi ovog vikenda u Australiji iznenaditi koliko su zapravo brzi - upozorio je Norris.
- Ljudi mogu govoriti što hoće, mi gledamo i fokusiramo se samo sebe, da budemo najbolji što je moguće. Pri tome očekujemo da ćemo biti u borbi za vrh, ali ne mislim da smo u tolikoj prednosti kako svi govore.
Ako odnosi snaga budu izjednačeni, što se bolida tiče, onda bi presudnu ulogu mogli imati sami vozači, a dođe li do bilo kakve borbe kotač uz kotač već i ptice na granama znaju da tu Max Verstappen nema popusta ni za koga. Štoviše, Nizozemac je poznat po tome da ide do krajnjih granica fair-playa, odnosno da nema problema otići i preko limita dopuštenog te zaigrati prljavo. Norris je već jako dobro upoznao i tu stranu Nizozemca jer prošle su godine imali okršaja gdje je bilo sudara (Austrija), kazni (SAD, Meksiko) i kojekakvih incidenata i repova.
- Trebam se i ja malo "laktariti" na stazi i jasno mu pokazati da mu neću olako prepuštati pozicije. No, to trebam raditi pametno, protiv Maxa se treba boriti mudro - rekao je Englez.
- Puno sam naučio u prošloj sezoni. Evidentno nisam bio spreman isporučiti ono što je potrebno s vozačke strane za osvojiti titulu. To je zato što je boriti se protiv Maxa jedinstvena situacija i ne možete je iskusiti ni na koji drugi način života dok stvarno ne dođete do te točke. Da je to bila borba protiv nekih drugih vozača, ne znam bi li bilo isto, ali vjerojatno ne bi bilo tako teško. I uvijek će protiv Maxa biti najteže boriti se jer on je spreman pomicati granice, ali sada sam naučio neke lekcije i vjerujem da se mogu bolje nositi s njim. Makar neće to biti borba samo s Maxom, već ću tu biti i Leclerc, i Hamilton, i Russell, i moj momčadski kolega Piastri. Kako god, uzbuđen sam što ću imati još jednu priliku za boriti se za titulu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....