Bajka o prelasku u Ferrari pretvorila se u horor-film, a san o osmom naslovu prvaka kroz sezonu se preobratio u noćnu moru za Lewisa Hamilton. Britanski vozač s fanfarama je stigao u legendarnu i najglamurozniju momčad Formule 1, štoviše punih godinu dana ranije objavio je svoj dolazak u Maranello, pa je to postalo toliko iščekivanje da je fama svakim danom sve više rasla, kao da se s nebesa spušta Spasitelj.
Talijanski su se tifozi ponadali da su sa sedmerostrukim prvakom dobili spoj iz snova, vozača koji će im donijeti sveti gral prvi puta nakon 18 godina, ali sve što su dobili još je jedna trauma koju će htjeti čim prije zaboraviti.
Potpuno sam beskoristan
Nije ni 40-godišnjak došao bez želja i ambicija, jer on je svoju karijeru namjeravao ukrasiti još jednim, osmim naslovom prvaka, čime bi prestigao Michaela Schumachera te tako po svim brojčanim standardima postao najuspješniji vozač svih vremena. Da je to učinio s Ferrarijem, najslavnijom od svih momčadi, osigurao bi da njegov trag u povijesti Formule 1 ne bude ništa manji od titule najvećeg svih vremena, da bude G.O.A.T., bez obzira na usporedbe s drugim kandidatima, bez obzira na kontekst vremena, okolnosti, subjektivne stavove...
Lewis Hamilton i Ferrari ne da nisu došli ni blizu toga, nego su kolosalno podbacili. A zapravo je teško odrediti tko je podbacio više.
Od početka sezone Hamilton je njurgao da ima problema s privikavanjem na crveni bolid jer je toliko drukčiji od svih koje je vozio u karijeri - makar ih nije vozio previše, tek McLarenov u prvih šest, te Mercedesov u narednih 12 sezona - a brzo se sudario i s tradicionalnom boljkom Ferrarija: pogrešnim strateškim odlukama i lošim “menadžiranjem” utrke.
U ožujku je pobijedio u sprint utrci u Kini, ali to je bila samo lažna nada, jer osim što je dan kasnije u glavnoj utrci diskvalificiran zbog neregularnosti bolida, sveukupno u 24 utrke u 2025. najbolji mu je plasman bilo četvrto mjesto (u četiri navrata). Nijednom nije bio na “pole positionu” u kvalifikacijama, samo je jednom bio na trećem mjestu, a u posljednje tri utrke sezone dodirnuo je dno time što je ispadao već u prvim rundama kvalifikacija (Q1).
- Beskoristan sam, apsolutno beskoristan - rekao je u naletu ogorčenja i malodušnosti početkom kolovoza u Mađarskoj.
- Evo, vidite da je Leclerc na “pole positionu”. Dakle, nije momčad problem. Bolje bi im bilo da mene promijene.
Pokušavao je naći slamku optimizma govoreći kako se “pridružio momčadi za koju sam oduvijek sanjao voziti i želim maksimalno iskoristiti tu privilegiju”, ali stvari su i dalje svakim vikendom iz lošijih jurile u - katastrofu. Redale su se vozačke greške, sudari, izlijetanja...
- Nemam riječi kojima bih opisao osjećaj u sebi. Nepodnošljiva količina ljutnje i bijesa - rekao je Lewis nakon posljednjeg kiksa, u kvalifikacijama u Abu Dhabiju.
Manje priče, više rada
Ni završna utrka sezone nije prošla posebno upečatljivo, s osmim mjestom.
- Veselim se stanci između sezona jer se želim isključiti od svega, ne pričati ni s kim i resetirati se. Nitko me neće moći kontaktirati ove zime. Inače uvijek imam mobitel u blizini, ali ovaj put ide u prokleto smeće. Potpuno ću se iskopčati od matrice - riječi su kojima je Hamilton otpratio sezonu 2025.
Njegov momčadski kolega Charles Leclerc, koji je odradio svoju sedmu sezonu u bolidu s “propetim konjićem”, također nije nijednom pobijedio u 2025., ali je u svemu bio bolji od Hamiltona, a biti bolji od momčadskog kolege je (nepisani) zakon broj 1 u ovom sportu. Od 24 utrke, u kvalifikacijama je omjer bio 19-5 u korist 12 godina mlađeg vozača, dok je u utrkama Lewis u samo tri bio bolje plasiran od Monegažanina. Leclerc je, pak, čak sedam puta bio i na postolju, a Lewis, napisasmo, niti jednom. I to je prvi put u karijeri, u 19 sezona, da Englez nije uspio dohvatiti makar jedan Top 3 plasman.
Podrazumijeva se stoga da je ovo najlošija sezona u karijeri vozača koji drži F1 rekorde sa 105 pobjeda i 104 najbolja startna mjesta.
Sveukupno, Leclerc je osvojio velikih 86 bodova više od Engleza, što je podatak koji mu svakako može poslužiti za osobnu satisfakciju, ali generalno ovo je bila još jedna sezona Ferrarija koja ide u kategoriju “neuspjeh”. Pa čak i rang niže, u ladicu naslovljenu “gigantski podbačaj”.
I capo di tutti capi Ferrarija, John Elkann, u jednom je trenutku malo izgubio hladnokrvnost što lošim izdanjima svoje momčadi, što dugačkim jezikom svojih vozača.
- Manje priče, a više rada - otprilike je bila njegova poruka.
Hamilton je poslao odgovor.
- Budim se i idem spavati s mislima o Ferrariju, a mislim o njemu i dok spavam. Ove sam sezone proveo više vremena u tvornici nego li ikad prije, s bilo kojom momčadi. Znam koliko je Elkann strastven oko Ferrarija pa mu ne mogu ništa zamjeriti, niti sam uzeo njegove komentare osobno.
Prva sezona s Ferrarijem bila je fijasko, sljedeća donosi nova pravila, nove bolide, novu priču i tko zna u kojem će to smjeru odvesti Ferrari, ali Hamilton se već zavjetovao da će se nastaviti boriti.
- I dalje se ponekad moram uštipnuti kako bih vjerovao da nije san što vozim za Ferrari. Stojim uz momčad 100% i ne mogu dočekati vrijeme kad sve posložimo kako treba jer bit će to uistinu sjajan osjećaj.
Ostvariv san ili samo još jedna pusta tlapnja?










Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....