Uoči blagdana upitali smo naše najtrofejnije kartingaše u 2024. godini, Vitu Ćozu i Leona Zelenka, da se osvrnu na proteklu godinu i podijele svoje misli o očekivanjima i planovima za nadolazeću sezonu.
Vito Ćoza, mladi kartingaš iz Rijeke, iza sebe ima impresivnu sezonu u kojoj je osvojio nekoliko prestižnih naslova na domaćoj i međunarodnoj sceni, dok je Leon Zelenko, višestruki državni prvak iz Koprivnice, već treću godinu zaredom pokazao svoj neupitni talent i dominaciju u karting natjecanjima.
Obojica su svojim rezultatima obilježili karting scenu 2024. i postavili nove standarde za buduće generacije mladih vozača. U nastavku donosimo njihove dojmove o uspjesima, izazovima i pogledima na sljedeću godinu.
Vito, na samom kraju godine, kako ti se čini sezona iz pogleda unazad?
- Sad ovako izgleda kao lijepa i jednostavna, ali bila je itekako izazovna. Novi team, TGR iz Slovenije i ja, trebali smo malo vremena da se posložimo i krenemo razumjevati pa je onda sve bilo lakše. Konkurencija nam nije dala prostora da se opustimo i na tome im hvala.
Pobijedio si u Centralnoeuropskom prvenstvu i završio šesti na svijetu. Kako je to utjecalo na tebe?
- Mogu reći da sam ponovio rezultat iz sezone 2023. Prvak Centralnoeuropske zone, Međunarodnog Sportstil kupa i Prvenstva Austrije. Ponovno šesti na SP, nadao sam se postolju, ali sad kad sve sagledam nije ni ovo tako loše. Mislim da sve nije utjecalo na mene, osim da imam još veću želju da osvojim to SP.
Kako provodiš ovu zimsku pauzu, i od utrka i od škole?
- Uh, od škole se jedva čekam odmoriti, dok sezona kartinga još nije niti završila. Nastavio sam s treninzima na stazi u Italiji i ozbiljnije sam se posvetio fizičkoj pripremi. Za Božić i Novu godinu bit ću s obitelji i prijateljima te se od sredine siječnja vraćamo na staze.
Kakvi su planovi sa sljedeću sezonu?
- Pripremam se za veću klasu Rotax Junior. Puno jači motor i velika šasija traže puno više fizičke spreme. Tu ne stojim dobro u odnosu na konkurenciju jer sam najmlađi, ali sa svojim trenerom nadam se da ćemo to srediti do početka sezone.
Gdje ćeš sve voziti i gdje te se može doći pogledati?
- Kako sad stvari stoje, vozit ću opet Centralnoeuropsko prvenstvo i pokušati ga osvojiti te izboriti nastup na SP. Nadam se da ćemo uspjeti pokriti i nekoliko utrka Europskog prvenstva. Nastupit ću i na tri utrke FIA Academy Trophy, što mi je omogućio Hrvatski auto i karting Savez i to će biti neko novo iskustvo za mene, nadam se i korak dalje. Moći ćete me gledati u Italiji, Španjolskoj, Austriji, Sloveniji, Njemačkoj, Češkoj, Slovačkoj i, naravno, našem Marofu. I pratiti na društvenim mrežama.
A poslije svega toga?
- O tome ću razmišljati poslije - zaključio je Vito.
Leone, kako si počeo 2024. godinu?
- Počeo sam u novoj za mene, najjačoj rotax klasi s mjenjačem DD2, koja je za mene bila izazov jer se trebam boriti sa zasad najboljim vozačem, svjetskim prvakom iz Sarna, Xenom De Ruweom, Belgijancem sa slovenskom adresom.
Kako je prošla prva sezona u novoj klasi?
- Vrlo dobro, postao sam viceprvak Centralnoeuropskog prvenstva (CEZ), viceprvak Sportstil cupa, što mi je i omogućilo ovogodišnji nastup na svjetskom Rotax prvenstvu u talijanskom Sarnu, i po šesti puta prvak hrvatske i osvajanje druge zlatne kacige HAKS-a.
Kakva je bila konkurencija?
- Bila je iznimno jaka jer se radi sve o iskusnim vozačima koji su prije toga prošli sve juniorske i seniorsku klasu, Borba s Xenom me je učinila još boljim i bržim jer sam se borio s aktualnim svjetskim prvakom.
Jesi li zadovoljan sezonom?
- Naravno da sam zadovoljan, završio sam kao drugi najbrži u Centralnoeuropskom prvenstvu u prvoj sezoni u novoj klasi za mene. Uz to sam ponovo prvak Hrvatske, potvrdio sam naslove u svim dosadašnjim klasama koje sam vozio.
Kakva su iskustva sa svjetskog Rotax prvenstva u Sarnu?
- Bilo je teško, imali smo problema s balansom kartinga, na kvalifikacijama smo imali problem jer nam je u brzom krugu zasmetao vozač i završili smo tek na 26. mjestu od 72. Nakon toga je bilo teško probijati se prema naprijed, u svakom “heatu” sam imao po 10 prestizanja i uspio se kvalificirati u polufinale. U pretposljednjem krugu u polufinalu me udario kanadski vozač i izbacio sa staze i to je za mene bio kraj nastupa na Svjetskom prvenstvu.
Kakvi su planovi za 2025. godinu?
- Ostati na hrvatskoj karting sceni, odvesti još sezonu jer sam tjelesnom konstitucijom izašao iz povoljnih gabarita, visinom i težinom za vozača kartinga, pomoći mladim uzrastima svojim iskustvom, naučiti ih voziti karting. Polako se pripremamo i za prelazak u auto utrke, auto nam se radi tako da ćemo se sigurno pojaviti na prvoj auto utrci nove Nacionalne klase u Renault Cliu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....