Ogierov sudar u nedjeljno jutro na zagrebačkim ulicama
 SCREENSHOT YOUTUBE
TRILER U ZAGREBU

Od jutarnjeg šoka preko nemogućeg raspleta do ulaska u povijest: Najdramatičniji dan svjetskog prvaka

‘Udarac je bio jak, doživjeli smo šok, vrata su otkazala, ali kod tog sudara imali smo i puno sreće‘
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 25. travanj 2021. 18:11

U gotovo nemogućem raspletu ne samo posljednjeg dana i posljednjeg brzinskog ispita, pa čak ni posljednjeg kilometra već doista posljednjih metara, Sebastien Ogier ušao je u povijest i postao pobjednik Croatia Rallyja, prve utrke za Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) na tlu Hrvatske.

Aktualni i ukupno sedmerostruki svjetski prvak nije mogao dramatičnije ni početi ni završiti dan jer već je u rano nedjeljno ujutro skrivio prometnu nesreću na cesti u sudaru s osobnim automobilom u Novom Zagrebu, a onda nekoliko sati kasnije unatoč oštećenom automobilu u triler-završnici relija stigao do pobjede na cilju u Kumrovcu.

- Bio je ovo sadržajan dan, a sve se svelo na posljednje metre - sa smiješkom je na koncu rekao Ogier.

image
Kumrovec: Završna ceremonija i podjela nagrada WRC Croatia Rallya. Francuski vozač Sebastien Ogier i njegov suvozač Julien Ingrassia su pobjednici.
RANKO SUVAR/CROPIX

- Kroz cijeli vikend je zapravo to bio pravi tobogan za nas, a pogotovo sa situacijom prije starta nedjeljne etape nakon koje sam bio sretan da sam uopće ostao u utrci. S druge strane, Evans je "letio" i iskreno, nisam više vjerovao da je moguće pobijediti, ali oni koji me poznaju znaju da nikad ne odustajem i zato, evo me ovdje...

Elfyn Evans u posljednji je brzinski ispit ušao kao vodeći čovjek u ukupnom poretku, imao je 3.9 sekundi prednosti u odnosu na Francuza. No, svih 300 kilometara relija stalo je u posljednjih 14 kilometara od Zagorskih sela do Kumrovca, bio je to apsolutni klimaks utrke i potpuno otvorena borba za pobjedu, bez ikakvih kalkulacija, bez uzmicanja.

Kroz prolazna vremena na 14 kilometara dugačkom brzincu Evans je stalno bio "u zelenom", ispred Ogiera, a onda u doslovce posljednjem zavoju prije završne jurnjave prema cilju "zajahao" po travi i sve izgubio.

- Samo sam malo otišao na pijesak pored ceste i odmah me to izbacilo iz putanje pa sam promašio taj sljedeći, posljednji zavoj. Izgubio sam pritom možda sekundu, ali puno važnije izgubio sam brzinu, a do cilja je bila još nešto duža ravnina i tu sam izgubio utrku. Šteta, naravno, ali bila je dobra borba s Ogierom cijeli vikend i skidam mu kapu. Meni više sreće sljedeći put - skromno je komentirao Velšanin, kojem je na kraju za samo 0.6 sekundi izmaknula četvrta pobjeda u karijeri.

Brzinski ispit na Bliznecu, snimio Ranko Šuvar/Cropix:

Ogier je, pak, stigao do svoje već 51. u karijeri. Iako je i on u jednom trenutku "zaplesao" po cesti, ali baš kao i u petak, na onom istom mjestu gdje je izletio Kalle Rovanperä, uspio je uhvatiti svoju Toyotu i zadržati je na stazi.

- Možda nam je mala Elfynova greška dala pobjedu, ali kroz cijeli vikend je naša momčad odradila odličan posao. Rekao sam Evansu "sorry" jer i on je odradio sjajan reli, ali eto, samo jedan može biti pobjednik.

Ogier je subotnju etapu zaključio kao prvi u poretku, no taj jutarnji sudar prije starta sljemenskog brzinskog ispita sasvim sigurno ga je izbacio iz komforne zone jer u sljedeća je dva brzinca izgubio 10 sekundi u odnosu na Evansa, a time i vodstvo.

- Taj sudar je više bio psihološki šok - rekao je Francuz.

- Udarac je bio jak, osjetio sam i ja bol u leđima, no imali smo sreće jer drugi me automobil udario taman u najčvršći dio našeg automobila. Zaštitni kavez i kotači su bili neoštećeni, samo su vrata bila udubljena, odnosno nisu se mogla zatvoriti. Zato je moj suvozač morao nositi naočale jer je puno prašine ulazilo u automobil. Očito aerodinamika nije bila više idealna, ali mislim da automobil nije bio sporiji zbog nastale štete.

Ogierov sudar u Zagrebu:

Kako god bilo, najzadovoljnija nakon svega je momčad Toyote jer su njihova dva vozača zauzeli prva dva mjesta, dok je postolje zaokružio Thierry Neuville, Belgijanac u Hyundaiju. On je svoju šansu za pobjedu propustio u subotnje jutro jer tada ga je krivi izbor guma srušio s prvog na trećeg mjesta i više to nije mogao nadoknaditi. Još je i na posljednjem brzincu promašio zavoj...

- Imali smo jako dobrih brzinaca i nekih razočaravajućih, ali izvukao sam maksimum iz automobila. Bio sam na rubu stalno, nekad i preko ruba, više od ovoga nisam mogao - rekao je Neuville.

Linker
15. studeni 2024 06:54