Kada je Michael Schumacher 2004. osvojio svoj peti uzastopni, a ukupno sedmi naslov F1 prvaka svatko je valjda mislio da će taj rekord trajati desetljećima. Jer onaj prethodni, Juana Manuela Fangija s pet naslova, izdržao je skoro punih 50 godina. No, samo 15 godina kasnije i jedva dvije generacije vozača kasnije Schumijev rekord već je na rubu rušenja.
Kako se treba osjećati?
Lewis Hamilton došao je na korak do izjednačenja, proteklog vikenda u američkom Austinu zakapario je svoj šesti naslov prvaka dvije utrke prije kraja sezone i s gotovo jednakom sigurnošću kako se mislilo da će Schumacher držati rekord zauvijek, sada se smatra da će ga Englez i stići i prestići.
- Meni je potpuno izvan pameti da sam uspio doći do šeste titule - rekao je Hamilton.
- Ne znam ni kako bih se trebao osjećati sada. Ovo je sport koji sam gledao kao klinac na televiziji, a sada sam ja taj kojeg spominju u kontekstu Ayrtona Senne i Michaela Schumachera. Čudesno.
Kontekst o kojem priča je vrlo jednostavno definirati - najbolji vozači u povijesti Formule 1. To je vječna tema u kojoj nema konsenzusa, svatko ima svog favorita, svatko ima svoje brojke, ali bez obzira na sve to uopće nema spora da Hamilton pripada u usku skupinu vozača o kojima se govori u superlativima i koji doista zavređuju epitet najboljih na svijetu.
- Ponavljam već dugo da dostizanje Michaelovih rekorda nije moj cilj, ne razmišljam o njima. Ionako sam mislio da je doći iole blizu Schumachera znanstvena fantastika, a eto sad, pak, djeluje tako blizu da još uvijek to ne mogu ni razumjeti.
Hamilton s Mercedesom - momčadi koja je osvojila posljednjih šest naslova konstruktorskih prvaka i koja je dominira na sva moguće načina, čak i u većoj mjeri nego je to činio Ferrari u Schumacherovoj eri - ima ugovor do kraja 2020. godine, kada će njemu biti 35, međutim potpis novog ugovora i ostanak još neko vrijeme u F1 svijetu praktički je 1/1.
F1 kao umjetnost
- Ne sviđa mi se trenutačno ideja završetka karijere, dapače malo me i straši pomisao da moram prestati raditi ono što sam radio i volio cijeli život - rekao je Lewis.
- Ne znam jesam li dosegnuo svoj maksimum, svoj vrhunac, ali ako i nisam onda sam jako blizu. Vjerujem da još imam prostora za napredak, za napraviti još stvari s ovom momčadi.
Otišao je i malo u apstrakciju pa povukao zanimljivu, slikovitu paralelu.
- Volim zamišljati svoj put u Formuli 1 kao da sam umjetnik koji stvara remek-djelo. I osjećam da moje još nije dovršeno, da još ima djelića koji nedostaju, ali da istovremeno imam najbolji alat na raspolaganju.
Dovoljno jasna insinuacija kako će biti u Formuli 1 (i Mercedesu) i 2021. pa do tko zna do kada. Što je loša vijest za njegove rivale, Sebastiana Vettela, Maxa Verstappena i Charlesa Leclerca u prvom redu, jer oni su trenutačno u prvom redu “izazivača” sa željom da postanu sljedeći Nico Rosberg. Nijemac je jedini koji je uspio pobijediti Hamiltona (2016.) u izravnom dvoboju u posljednjih šest godina, ali i spremno čestitao svom nekadašnjem prijatelju na novom naslovu putem Twittera.
- Tko bi rekao dok smo vozili karting skupa da ćemo jednoga dana biti svjetski prvaci u Formuli 1. No, ti si to uspio šest puta i na putu si da postaneš najbolji svih vremena.
To je samo jedna od “milijun” čestitki koje je Lewis dobio za još jednu impresivnu sezonu. Neki će reći i njegovu najdojmljiviju u karijeri. Možda nije obilovala spektakularnim potezima i utrkama (makar su Mađarska i Meksiko bili sjajni), ali je zato Englez bio iznimno dosljedan, profesionalniji, kontroliraniji i kompletniji no inače, te tako uz već ranije dokazanu “urođenu brzinu” dodao nove kvalitete u svoj šampionski arsenal. Nema više “crnih rupa” koje su se znale povremeno događati.
- Pobijedio je ove sezone puno utrka koje realno možda nije trebao i to je najbolji pokazatelj koliko je napredovao. On je kao stroj, samo melje - opisao ga je tehnički direktor Mercedesa James Allison.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....