Opet izvan kontrole - Sebastian Vettel
 REUTERS
VN RUSIJE

ANTIZVIJEZDA DANA Nevjerojatno ponašanje Ferrarijevog vozača, najvećem suparniku praktički je poklonio pobjedu!

Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 29. rujan 2019. 19:55

Sebastian Vettel sudjelovao je samo 28 krugova od 53 na utrci u Rusiji, ali i to je bilo dovoljno da postane antizvijezda dana te izazove kontroverze i izrežira konačni ishod i to potpuno nepovoljan za svoju momčad, odnosno preciznije svog momčadskog kolegu Charlesa Leclerca.
Nijemac je zbog problema s pogonskom jedinicom na svom Ferrariju morao odustati, ali taman u trenutku kada je to najviše odgovaralo Lewisu Hamiltonu koji je praktički ni kriv ni dužan došao do pobjede, svoje 82. u karijeri i već četvrte na trkalištu u olimpijskom Sočiju.

Charles Leclerc osigurao je u subotu četvrti uzastopni 'pole position', a koliko je to zapravo velik rezultat reći će činjenica da je posljednji vozač Ferrarija koji je to uspio bio stanoviti Michael Schumacher. No, neposredno po startu prvo je mjesto preuzeo Sebastian Vettel, činilo se u prvi mah jer je perfektno startao, ali kasnija komunikacija preko radio-veze otkrila je zapravo da je to bio plan Ferrarija od početka: da Vettel iskoristi zavjetrinu iza Leclerca i time spriječi Hamiltona da eventualno ukrade vodeću poziciju.

Plan je uspio, Ferrari je imao prvog i drugog u utrci, a sljedeći korak bio je da Vettel vrati poziciju Leclercu. I tu su krenuli problemi. Nijemac je to odbio, čak je triput iz boksa izričito traženo da zamijeni mjesta s mlađim kolegom, ali Vettel je - što mu nije prvi put u karijeri - očito pomislio da je veći od momčadi da bi poslušao naredbe.

- Prestigao bih Charlesa kako god na startu - poručio je Nijemac tijekom utrke tražeći razlog da ne poštuje dogovor. - Stavili ste me iza njega. Poštujem naredbe - jasan je, pak, bio Leclerc evidentno tražeći da momčad natjera drugog svog vozača da napravi isto. - Učinit ćemo zamjenu kasnije - poruka je na koncu svega bila iz boksa.

To "kasnije" ispalo je da se odnosi na odlazak u boks i zamjenu guma. Leclerc je prvi otišao, poslije njega Vettel, ali vratio se na stazu iza Monegašanina. Stvari su, činilo se, napokon bile na mjestu, no onda su se pojavili problemi na Vettelovu bolidu i Nijemac je parkirao Ferrari pored staze. Napravio je to na opasnom mjestu pa je aktiviran virtualni sigurnosni automobil (SC), što je značilo da svi moraju drastično usporiti. Među njima i Leclerc, a dok se on tako sporo vozio Hamilton je iskoristio priliku i otišao u tzv. "besplatni" boks i promjenu guma i vratio se ispred usporenog Leclerca na stazu. Ostaje nejasno zašto Vettel nije mogao proći još tri zavoja i doći do boksa, ne bi onda bilo virtualnog SC-a, i Leclerc bi gotovo sigurno ostao u dobitnoj poziciji.

Ovako je Ferrari išao na potpuni rizik, pozvali su opet Leclerca u boks po nove i mekše gume ne bi li s njima izravno na stazi prestigao Hamiltona i došao do pobjede, ali umjesto toga izgubio je još jedno mjesto, pao iza Valtterija Bottasa kojeg više do kraja nije mogao prestići.

- Naša je taktika bila da dam zavjetrinu Sebu da bismo imali pozicije jedan i dva nakon prvog zavoja, što se i dogodilo. Ali, ne znam što se dogodilo poslije toga. Uvijek ću vjerovati momčadi, no moramo porazgovarati o ovome - suzdržan je ostao Leclerc, koji nije prvi put bio žrtva momčadskih naredbi, a sada je umjesto pobjede završio sa samo trećim mjestom.

Vettelu, spomenuli smo, oglušivanje na momčadske naredbe i izigravanje dogovora nije novost. Najbolji primjer je Malezija 2013. gdje je doslovce oteo pobjedu Marku Webberu kontra svih uputa momčadi. Nije tada imao posljedica u Red Bullu, zasad kao i da u Ferrariju ima zaštićen status, makar je sve jasnije da je Leclerc brži od njega.

U Maranellu izgledaju kao da nemaju kontrolu nad svojim vozačem i pitanje je hoće li to i dalje trpjeti jer ne izgleda dobro za imidž momčadi, a sve češće ima i izravne negativne posljedice na stazi i na rezultatima. Nemoguće je tvrditi da bi Leclerc doista pobijedio da su zamijenili mjesta kako je i bio plan, ali teško se oteti dojmu da su ovako bacili pobjedu u vjetar.

- Ovi u Ferrariju su bili jako brzi, teško je pratiti njihov ritam - govorio je i Hamilton još tijekom utrke u kojoj ni u jednom trenutku nije izgledao da može zaprijetiti crvenim bolidima. Ali, Vettel kao da je učinio sve da najveći rival dobije pobjedu na pladnju...

U ukupnom poretku vodi Hamilton sa 322 bodova, drugi je Bottas sa 249 bodova, a treći Leclerc sa 215 bodova. U poretku konstruktora prvi je Mercedes (527), drugi je Ferarri (349), a treći Red Bull (289).

27. prosinac 2024 05:38