McLaren-Honda
REUTERS/Maxim Shemetov / REUTERS

POSRNULI DIV

OPET SE HONDI I MCLARENU CRVENE LICA OD SRAMA Letjele su glave, mijenjali ljudi u foteljama, inženjeri, vozači, ali pobjeda i naslova nema nigdje

AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 01.03.2017. u 14:35

  • Slavna momčad iz Wokinga nikada u dugoj povijesti, a počela je 1966. godine, nije imala tako dugačko razdoblje bez pobjede, od 2012, odnosno 78 utrka, a koje će se vjerojatno nastaviti i u 2017.

    Ni jedna momčad u Formuli 1 ne počinje sezonu 2017. s većim teretom očekivanja od McLaren-Honde. Nakon tri uzastopne sezone za apsolutni zaborav jedna od najvećih i najslavnijih momčadi Formule 1 (jedino Ferrari ima više titula) kompletno je promijenila ljude u direktorskim foteljama, letjele su glave i u garaži, među glavnim inženjerima, polovično je promijenjen vozački tandem, a sve to s ciljem povratka na vrh kolone, odnosno u borbu za naslov prvaka. Tamo gdje nisu bili od 2011. i 2012. godine.

    - Da naši vozači dolaze do postolja bi bilo jako lijepo, da počnemo pobjeđivati bilo bi još ljepše, ali za sada je naša glavna ambicija nastaviti proces postupnog napretka.

    Eric Boullier, glavni operativac u McLarenovoj F1 momčadi, biranim je riječima najavljivao sezonu, pazeći da ne obeća nešto veliko i spektakularno, nešto zbog čega bi se kasnije ove godine, ako stvari ne krenu prema planu, mogao kajati i sramotiti.

    I doista, nije dugo trebalo da se lica u McLarenu počnu crvenjeti od srama. Svega jedan dan.

    Premijeru novih bolida na testiranju u Barceloni obilježio je upravo McLaren, ali nikako ne iz dobrih razloga. Fernando Alonso prvog je dana napravio samo 29 mjerenih krugova, od osam sati na raspolaganju na stazi je proveo jedva 45 minuta, a svih ostalih 7 sati i 15 minuta u garaži čekajući na popravak motora.

     

    Surova realnost

    - Ovo je bilo razočaravajuće - procijedio je Alonso jer ništa drugo suvislo nije imao za reći.

    Tek nešto malo bolje bilo je u utorak kada je za volan sjeo drugi vozač, Stoffel Vandoorne, no, napredak do 40 odrađenih krugova pored 108 Ferrarija (Räikkönen) ili čak 164 Mercedesa (Bottas i Hamilton) djeluje nevažno.

    Određene indikacije da situacija nije baš bajna postojale su i prije nego su se kotači zakotrljali trkalištem Catalunya, no nitko nije očekivao novi debakl društva iz Wokinga. I Tokija. Jer ipak je, čini se, glavni problem u motorima, a to Hondin djelokrug rada.

    NORTHAMPTON, ENGLAND - FEBRUARY 23: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP drives during the launch of the Mercedes formula one team's 2017 car, the W08, at Silverstone Circuit on February 23, 2017 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
    Mark Thompson/Getty Images
     

    Japanska tvornica bombastično je najavljivala svoj novi, ukupno treći dolazak u F1 svijet, no rezultati su očajni. Prva suradnja s McLarenom (od 1988. do 1992) bila je u prvoj turbo-eri i bila je baš takva, turbo-uspješna. Osim što su na stazi bili posve dominantni, k tome su to bili nezaboravni dani u kojima su Ayrton Senna i Alain Prost u bijelo-crvenim bolidima vodili svoje epske bitke. Zato je ponovno spajanje McLarena i Honde dalo sasvim romantičarsku notu cijelom projektu, ali realnost se pokazala iznimno surovom.

    U dvije sezone mršavih 100-injak bodova (a npr. Mercedes 1.450!) i tanka tri plasmana u Top 5 tek je kikiriki u odnosu na momčadi s kojima se želi mjeriti i s kojima se želi boriti za naslov prvaka.

    Upravo je zato Honda potpuno promijenila pristup i za ovu godinu napravila potpuno novi motor. Prve se dvije sezone držala vlastitog koncepta, ali kada su vidjeli da njihove ideje ne prolaze, za 2017. su pripremili motor mnogo sličniji Mercedesovom.

     

    - To je veliki rizik jer ne znamo puno o tom konceptu. Znamo, doduše, da ima puno veći potencijal od starog, ali ne znamo hoćemo li mi znati taj potencijal realizirati - rekao je šef Hondina F1 programa Yusuke Hasegawa.

    Lutanje u problemima

    Kada tako nešto - da ne zna što će dobiti - kaže šef projekta onda vam je jasno koliko je sati i u kako velikim problemima lutaju u Hondi, a posljedično i McLarenu.

    Prva dva dana predsezone sigurno ne mogu ponuditi optimizam, dapače sve “smrdi” da bi i ovo mogla biti još jedna upropaštena sezona. Iako su iz momčadi istjerali legendu Rona Dennisa, a na čelnu poziciju doveli marketinškog maga Zaka Browna. Iako su odbacili sivu boju bolida i vratili se korijenima s narančastom. Svejedno se čini da su i dalje samo crni dani pred njima.

    Iz drugih medija