REUTERS
NOVI NALET ILI SAMO BLJESAK

OSVRT MLADENA JERGOVIĆA NA PRVU UTRKU NOVE SEZONE FORMULE 1 Dogodilo se točno ono što su mnogi priželjkivali - Mercedesovo otrežnjenje

Piše: Mladen JergovićObjavljeno: 27. ožujak 2017. 23:27

Nova sezona Formule 1 počela je točno onako kako su mnogi priželjkivali: Mercedes nije pobijedio. I to se nije dogodilo nekom pogreškom, tehničkom ili strateškom, nego su je Sebastian Vettel i Ferrari pošteno zaradili brzinom i teškom borbom na stazi u Melbourneu.

Dakle, zimski testovi u Barceloni ovaj su put ipak naznačili realan odnos snaga za novu seriju F1 utrka. Tamo, na stazi koju smatraju idealnom za testiranja jer zahtijeva ispravan rad svih komponenti dobro dizajniranog bolida, Ferrariji Vettela i Räikkönena odmah su pokazali brzinu kakvu nismo vidjeli u cijeloj protekloj sezoni. Trostruki svjetski prvak iz Mercedesa Lewis Hamilton još je u Barceloni izjavio da mu se čini da je Ferrari prvi favorit za 2017. Mnogi su smatrali da Englez počinje psihološki rat i pokušava prikriti pravu snagu svoje ekipe.

Borba dva diva

Nije to, doduše, bilo jako daleko od istine jer u Mercedesu nisu preko noći zaboravili sklopiti dominantan bolid. Također, u Barceloni je Hamiltonova ekipa sasvim sigurno taktizirala pa tako njihov vozač nije provezao ni jedan jedini pravi, brzi krug s potpuno praznim spremnikom goriva. Mercedes je, naravno, bio i ostao vrlo, vrlo jak.

Pokazalo se to i u Melbourneu u većini treninga i u kvalifikacijama. Unatoč Vettelovoj očitoj brzini izgledalo je da je Hamilton sasvim u kontroli i da, zapravo, ima još ponešto prave snage u rezervi. Ovo tim više jer je novi vozač Mercedesa Valtteri Bottas u svojoj prvoj utrci za ovu ekipu bio točno jednako brz kao Vettel, a znatno brži od Räikkönena.

Početak utrke najavio je ono što bi mogla biti poslastica sezone 2017. - grčevitu borbu dva velika diva moderne Formule 1, dva vozača koji su među sobom do sada pokupili čak sedam naslova svjetskih prvaka.

Mnogi su očekivali Vettelovo vodstvo od starta. Prošle godine Nijemac je zgrabio P1 u početku i vodio više od pola utrke, da bi na kraju završio kao treći zbog Ferrarijeve taktičke šlampavosti. Ovaj put Hamilton je startao odlično, Vettel tek za nijansu slabije i uskoro su ova dvojica otprašili u daljinu.

Suprotno nekim očekivanjima, Hamilton se, međutim, nije uspio odlijepiti od Ferrarija s brojem 5. Tek je u petom krugu razmak povećao na više od sekundu (i oduzeo Vettelu priliku da napadne uz pomoć DRS-a), ali taj razmak nije nikad narastao na pune dvije sekunde. A onda je Hamilton počeo obavještavati svojeg trkaćeg inženjera da mu gume postaju previše istrošene.

Iznenađenje za sve

Bila je to iznenađujuća žalopojka jer nije prošla ni trećina utrke, u kojoj su svi predviđali samo jednu promjenu guma. Hamilton je nakon posjeta boksu pao na peto mjesto.

Bio je ključni trenutak utrke. Ne samo da je Vettel pokazivao da su njegove gume još sasvim dobre dodatno ubrzavši svoj tempo, nego je Hamilton na stazu izašao iza četvrtoplasiranog Nizozemca Maxa Verstappena. I tada se ono što su mnogi predvidjeli za ovu novu generaciju F1 bolida (osobito na stazi poput Albert Parka) pokazalo točnim: Mercedes jednostavno nije bio u stanju prestići Red Bull-Renault, unatoč tome što je, u ovoj fazi sezone njemački bolid brži.

Kroz osam frustrirajućih krugova Hamilton je buljio u stražnje krilo Verstappena, a u vodstvu utrke Vettel je uredno povećavao prednost. Kad je Nijemac napokon i sam promijenio gume - punih 7 krugova kasnije od Hamiltona - i kada je i Verstappen otišao po gume i prestao smetati Englezu, Vettelova je prednost iznosila gotovo šest sekundi. Šah-mat.

Vettel uzeo poklon

Vozač Vettelova iskustva i brzine za volanom Ferrarija, čija mu podešenost očito savršeno odgovara, takav poklon nije više ispustio iz ruku. Hamilton se mučio i s drugim kompletom guma i na kraju je možda dobro i prošao spasivši drugo mjesto, tik ispred kolege iz ekipe Bottasa.

Sjajno, dakle, otvaranje za Ferrari. Doduše, vjerojatno je da je ova pobjeda bila više Vettelova nego njegove ekipe jer je Räikkönen na kraju završio kao tek četvrti, zaostavši pune 22 sekunde za pobjednikom. To bi moglo značiti da Mercedes još nije u pravom nokdaunu, nego tek malo uzdrman.

No, otrežnjenje je prilično: punih 59 utrka, još od početka 2014, ni jedan vozač osim Mercedesova nije vodio u poretku svjetskog prvenstva. Već za dva tjedna u Šangaju vidjet ćemo radi li se o stvarnom novom naletu Ferrarija ili je ovo bio tek Vettelov bljesak.

Linker
24. travanj 2024 04:43