REUTERS/Heino Kalis
JORGE LORENZO

SVAKI PUT KAD TROSTRUKI MOTOGP PRVAK UBRZA, DOGODI MU SE PAD Otkako je Yamahu zamijenio Ducatijem sve teže trpi brojne ozljede

ŠPANJOLSKI PEHIST SLOMIO KRALJEŽAK Otkad je 2017. Yamahu zamijenio Ducatijem, 32-godišnji trostruki svjetski prvak trpi brojne ozljede koje sve teže podnosi
Piše: Filip OžboltObjavljeno: 11. srpanj 2019. 13:48

MotoGP fanovi ostali su zakinuti za pojavu Jorgea Lorenza na prošlotjednoj utrci u njemačkom Sachsenringu, kao što su bili i raniji vikend tijekom VN-a Nizozemske u Assenu. Nesretni motociklist Honde stradao je na prvom treningu u Assenu i zadobio frakturu kralješka zbog čega mora mirovati mjesec dana.

- Ušao je u zavoj brže od očekivanog i doživio pad. Te stvari se događaju. Obično je pad ljudska pogreška za sve dečke kojima se to dogodi - rekao je šef Honde Alberto Puig.

Njemu je Lorenzo prije treninga u Nizozemskoj priznao da je mentalno, ali ne i fizički spreman za iskušenja. Tjedan dana prije trostruki svjetski prvak je doživio pad na testiranju u Barceloni gdje je ozlijedio leđa. Na isti se problem žalio prije Assena gdje je na kraju pao na bolno mjesto i maksimalno pogoršao stanje.

MotoGP - Spanish Grand Prix - Circuito de Jerez, Jerez, Country - May 5, 2019  Repsol Honda Team's Jorge Lorenzo during the race  REUTERS/Jon Nazca - RC1AF35E2E40
REUTERS/Jon Nazca

- Na stazi je napravljeno rendgensko snimanje koje je pokazalo da je sve u redu, ali smo ga ipak odlučili poslati u bolnicu kako bi napravio dodatne pretrage vitalnih organa. Tamo je postalo jasno da je došlo do frakture kralješka - priznao je Puig.

Testni vozač Honde Stefan Bradl zamijenio je ozlijeđenog Lorenza na VN-u Njemačke u Sachsenringu.

Ipak, na Hondinu sreću, Sachsenring bi trebao biti jedina utrka koju će Lorenzo propustiti jer nakon Njemačke najboljim motociklistima svijeta počela je ljetna stanka od mjesec dana, odnosno do 4. kolovoza kada je na rasporedu VN Češke u Brnu.

Kao glavni krivac Lorenzove ozljede nameće se motocikl Honde koji je težak za upravljanje, zapravo najteži od svih ove sezone prema riječima Cala Crutchlowa koji je zasad najveći kritičar modela RC213V. Britanac je uz Marca Marqueza na Hondinu motociklu već dugi niz godina, ali Lorenzu je ovo prva sezona, što predstavlja dodatno opterećenje za njegovo tijelo podložno ozljedama.

- Čini se kako mu je teško upravljati motociklom i sada se opet uspio ozlijediti. Svaki put kad ubrza, dogodi mu se pad. Teško mu je razumjeti novi motocikl, ali Honda mu u tome puno pomaže - rekao je aktualni svjetski prvak Marc Marquez.

On je trenutačno vodeći čovjek Svjetskog prvenstva, a pitanja o stanju njegova momčadskog kolege malo su ga izbacila iz takta.

- Ne mogu trošiti vrijeme na razmišljanje o tim stvarima. Zabrinut sam za njega, ali usredotočen sam na svoj put, što je najbolje za momčad, prvenstvo, i njegovi padovi pokazuju da nemamo najlakši motocikl za vožnju. Bez obzira na to, prvi smo u prvenstvu i moramo nastaviti istim putem.

Crutchlow nije bio kritičan prema Lorenzu, nego prema momčadi. On je ove sezone isto kao i Lorenzo teško dolazio do dobrih rezultata, a jedino postolje ostvario je u prvoj utrci sezone u Kataru.

- Marquez Hondu u zavoju okreće za pet ili šest stupnjeva više od ostalih motociklista. To se može vidjeti na televiziji kada motociklisti prolaze istom linijom u istom zavoju. Kroz te stvari smo s momčadi prolazili više puta i sve je kombinacija problema, nije samo jedan u pitanju. Mi imamo snažniji motor od drugih, ali kočenje u zavojima i obuzdavanje motocikla su nam znatno otežani - priznao je Britanac koji je trenutačno deseti u ukupnom poretku.

Tri titule s Yamahom

Iako je dobio kritiku momčadskog kolege i šefa Honde, Lorenzu se mora priznati da je veliki pehist. Otkad je otišao iz Yamahe s kojom je ostvario sva tri naslova prvaka, više nije isti motociklist. Prvu godinu se privikavao na mašinu Ducatija, da bi u drugoj upisao tri pobjede i najavio bolje dane u kojima ga je spriječila ozljeda zapešća lijeve ruke.

Zbog toga je Španjolac propustio tri od posljednjih pet utrka sezone, ušao u prepirku s vodećim ljudima Desmosedicija koji nisu vjerovali u njegovu nespremnost i došlo je vrijeme za rastanak.

Na tom je zapešću Lorenzo napravio dva operativna zahvata, a nakon kraja sezone operirao je i desnu nogu zbog čega je propustio početna testiranja za aktualnu sezonu. Iako je sam najavljivao da bi do druge utrke sezone u Argentini trebao biti u potpunosti spreman, to se nije dogodilo jer mu je najbolji rezultat u prvih osam utrka 2019. godine 11. mjesto u Le Mansu.

Iako su iz Honde grubi prema Lorenzu, treba mu dati kredit jer je promijenio momčad i motocikl koji nije imao vremena testirati. U obzir treba uzeti i činjenicu kako mu se teže prilagoditi na novu momčad. Dobar uzorak su Ducati i Honda.

Počeo nespreman

Ipak, u prošlosti je Španjolac pokazao da zna stisnuti zube kada treba. Ove je sezone na start u Katar došao nespreman, u Assenu je na kobnom prvom treningu već trpio bol u leđima, a i prije je u Nizozemskoj trpio nadljudske bolove.

Prije šest godina je također na prvom treningu slomio ključnu kost, što je česta ozljeda kod motociklista. Isti je dan otputovao u Barcelonu gdje je operiran, a u subotu se vratio u Nizozemsku, prošao medicinska testiranja i nedjeljnu utrku završio kao petoplasirani.

Lorenzove ozljede u MotoGP karijeri

2008. - lom kosti u desnoj nozi i puknuće ligamenata u gležnju lijeve noge, lom treće, četvrte i pete metatarzalne kosti u lijevoj nozi

2009. - kontuzija kosti na oba gležnja i lom ključne kosti u desnom ramenu

2010. - lom dvije kosti ruke i lom ključne kosti

2011. - ostao bez dijela prsta lijeve ruke, operacijom mu je spašena funkcionalnost ruke

2013. - lom ključne kosti

2018. - ozljeda zapešća lijeve ruke i desne noge

2019. - fraktura kralješka

Linker
16. travanj 2024 07:05