FACEBOOK/HVK GUSAR
SVJETSKO PRVENSTVO

NAJBOLJI HRVATSKI JUNIORI TESTIRAJU STAZU ZA OLIMPIJSKE IGRE 'Iznad staze svake minute proleti avion, a već smo doživjeli i potres'

Piše: Renata BeluhanObjavljeno: 06. kolovoz 2019. 12:24

Odbrojavanje je odavno počelo. Iako se čini da je Rio, u kojem su hrvatski veslači osvojili čak dvije olimpijske medalje, bio “jučer”, već smo debelo zakoračili prema Tokiju. Pred seniorima je Svjetsko seniorsko prvenstvo koje 25. kolovoza počinje u Austriji i na kojem će biti podijeljene prve “kvote” za olimpijski nastup, a juniori su predvodnica u Tokiju. Naime, sutra na stazi Sea Forest Waterway u glavnom gradu Japana počinje Svjetsko juniorsko prvenstvo koje je i testna regata za olimpijske i paraolimpijske utrke iduće godine.

Svoje veslače u Japan je poslalo 50 država, a najbrojnije su reprezentacije SAD-a i Njemačke, koje će imati posade u svih 14 disciplina. Najviše je prijavljenih posada u muškim dvojcima na pariće (24), a druga disciplina prema broju prijava je ženski dvojac na pariće (22). Prvi put se dogodilo da je prijavljeno više ženskih (21) nego muških samaca (19), a to je posljedica politike izjednačavanja spolova u posljednje dvije godine. Za razliku otprije, sad je i isti broj disciplina u muškoj i ženskoj konkurenciji.

Sobe male, hrana dobra

Mi se, doduše, nismo potrudili pridonijeti tom izjednačavanju budući da smo u Japan poslali samo muške posade. I to dvije, osmerac i dvojac “bez”. Čamac u “kraljevskoj” disciplini popunili su veslači iz pet klubova: Lovre Klarin, Nino Perišić i Jerko Radovčić iz šibenske Krke, Luka Markulinčić iz Istre, Bruno Majić iz splitskoga Gusara, Niko Morović i Viktor Pujas iz zagrebačke Trešnjevke, Mislav Đomlija i kormilar Denis Capan iz zagrebačkog Jaruna. Trener ove posade je Milan Radečić. Dvojac “bez” čine dva mlada veslača splitskoga Gusara, Ivan Vuković i Karlo Borković.

Osmerac će se boriti protiv vršnjaka iz šest zemalja (SAD, Velika Britanija, Njemačka, Mađarska, Poljska i Kina), dok je u konkurenciji muških dvojaca “bez” prijavljeno 15 posada.

Veslači su već odradili prve treninge i skupljaju dojmove, smješteni su hotelu Shinagawa Prince udaljenom pola sata od staze u kojem su “sobe male, klima radi 24 sata, prozori se ne mogu otvoriti, a hrana je dobra”, opisao je trener osmerca Milan Radečić. Na jednom ručku su naši veslači i malo “zaplesali”, ali ne svojom voljom. Naime, uživo su osjetili jedan od lakših potresa na koje Japanci niti ne reagiraju.

FACEBOOK/HVK GUSAR
Karlo Borković i Ivan Vuković

Čamac je posuđen od domaćina, obećanje je bilo “noviji čamac”, ali nije ispalo baš tako, odnosno prvi čamac je “mogao biti i bolji, dosta je star i izrauban”, prokomentiao je trener Radečić. No, to je bilo za početak, u međuvremenu su Japanci ipak osigurali našima noviji i bolji čamac.

- Velike su vrućine i vlaga, bez klime je život nemoguć, a zbog kolabiranja nekih veslača staza se zatvara kad temperatura prijeđe 32 stupnja. Iznad staze nisko prolaze avioni, otprilike svake minute jedan. Vjetar je dosta jak i nezgodan. Napravili su brane protiv valova, ali čini mi se da su prve staze ipak bolje - prenosi dojmove Radečić.

Redgrave s Kinezima

Staza Sea Forest Waterway smještena je u Tokijskom zaljevu, potpuno je nova, sagrađena u bivšem brodskom kanalu za opskrbu i ima zaštitu od valova sa svih strana, ali tek će se vidjeti koliko je ona učinkovita.

- Od konkurencije svi izgledaju dobro. Po meni nijansu manje dobro veslaju Kinezi, ali njih trenira Steve Redgrave pa su vjerojatno i oni brzi - zaključio je trener našeg osmerca.

Linker
25. travanj 2024 06:22