Odbrojavanje je odavno počelo. Iako se čini da je Rio, u kojem su hrvatski veslači osvojili čak dvije olimpijske medalje, bio “jučer”, već smo debelo zakoračili prema Tokiju. Pred seniorima je Svjetsko seniorsko prvenstvo koje 25. kolovoza počinje u Austriji i na kojem će biti podijeljene prve “kvote” za olimpijski nastup, a juniori su predvodnica u Tokiju. Naime, sutra na stazi Sea Forest Waterway u glavnom gradu Japana počinje Svjetsko juniorsko prvenstvo koje je i testna regata za olimpijske i paraolimpijske utrke iduće godine.
Svoje veslače u Japan je poslalo 50 država, a najbrojnije su reprezentacije SAD-a i Njemačke, koje će imati posade u svih 14 disciplina. Najviše je prijavljenih posada u muškim dvojcima na pariće (24), a druga disciplina prema broju prijava je ženski dvojac na pariće (22). Prvi put se dogodilo da je prijavljeno više ženskih (21) nego muških samaca (19), a to je posljedica politike izjednačavanja spolova u posljednje dvije godine. Za razliku otprije, sad je i isti broj disciplina u muškoj i ženskoj konkurenciji.
Sobe male, hrana dobra
Mi se, doduše, nismo potrudili pridonijeti tom izjednačavanju budući da smo u Japan poslali samo muške posade. I to dvije, osmerac i dvojac “bez”. Čamac u “kraljevskoj” disciplini popunili su veslači iz pet klubova: Lovre Klarin, Nino Perišić i Jerko Radovčić iz šibenske Krke, Luka Markulinčić iz Istre, Bruno Majić iz splitskoga Gusara, Niko Morović i Viktor Pujas iz zagrebačke Trešnjevke, Mislav Đomlija i kormilar Denis Capan iz zagrebačkog Jaruna. Trener ove posade je Milan Radečić. Dvojac “bez” čine dva mlada veslača splitskoga Gusara, Ivan Vuković i Karlo Borković.
Osmerac će se boriti protiv vršnjaka iz šest zemalja (SAD, Velika Britanija, Njemačka, Mađarska, Poljska i Kina), dok je u konkurenciji muških dvojaca “bez” prijavljeno 15 posada.
Veslači su već odradili prve treninge i skupljaju dojmove, smješteni su hotelu Shinagawa Prince udaljenom pola sata od staze u kojem su “sobe male, klima radi 24 sata, prozori se ne mogu otvoriti, a hrana je dobra”, opisao je trener osmerca Milan Radečić. Na jednom ručku su naši veslači i malo “zaplesali”, ali ne svojom voljom. Naime, uživo su osjetili jedan od lakših potresa na koje Japanci niti ne reagiraju.
Čamac je posuđen od domaćina, obećanje je bilo “noviji čamac”, ali nije ispalo baš tako, odnosno prvi čamac je “mogao biti i bolji, dosta je star i izrauban”, prokomentiao je trener Radečić. No, to je bilo za početak, u međuvremenu su Japanci ipak osigurali našima noviji i bolji čamac.
- Velike su vrućine i vlaga, bez klime je život nemoguć, a zbog kolabiranja nekih veslača staza se zatvara kad temperatura prijeđe 32 stupnja. Iznad staze nisko prolaze avioni, otprilike svake minute jedan. Vjetar je dosta jak i nezgodan. Napravili su brane protiv valova, ali čini mi se da su prve staze ipak bolje - prenosi dojmove Radečić.
Redgrave s Kinezima
Staza Sea Forest Waterway smještena je u Tokijskom zaljevu, potpuno je nova, sagrađena u bivšem brodskom kanalu za opskrbu i ima zaštitu od valova sa svih strana, ali tek će se vidjeti koliko je ona učinkovita.
- Od konkurencije svi izgledaju dobro. Po meni nijansu manje dobro veslaju Kinezi, ali njih trenira Steve Redgrave pa su vjerojatno i oni brzi - zaključio je trener našeg osmerca.