U organizaciji Hrvatske asocijacije za sportski menadžment, uz podršku i u suradnji s Hrvatskom olimpijskom akademijom, Kineziološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i CBBS-om, konzultantsko-EU lobističkom tvrtkom iz Zagreba, povodom Europskog tjedna sporta, održana je konferencija pod nazivom “Sportski menadžment – ključ uspjeha u europskom i hrvatskom sportu“.
- U Hrvatskoj asocijaciji za sportski menadžment smatramo kako je u sklopu Europskog tjedna sporta, osim poticanja na kretanje i bavljenje sportom, što Središnji državni ured za šport kvalitetno propagira, potrebno posvetiti pažnju i sportskom menadžmentu kao krucijalnoj stvari za budući razvoj sporta u Hrvatskoj. Možda u budućnosti bude sluha pa 24. rujna postane dan Sportskog menadžmenta u Hrvatskoj i Europi, naglasio je moderator, a ujedno i potpredsjednik HASM-a, Alozije Janković u uvodnom izlaganju.
Iako je percepcija javnosti kako je sportski menadžer osoba koja se većinom bavi prodajom igrača i to prvenstveno u nogometu, riječ je o složenom zanimanju koje stane pod zajedničku egidu brige o sportskim organizacijama i sportašima. U Hrvatskoj svakako nedostaje stručnih osoba koji bi imali viziju razvoja sportaša, klubova i saveza. To je gotovo bila unisona misao svih sudionika panela o sportskom menadžmentu.
- Sport je postao biznis. Takva vrsta djelatnost zahtjeva školovane i kvalificirane osobe za obavljanje posla. Zašto u tvrtkama menadžeri moraju imati cijeli set vještina kako bi se uhvatili u koštac s problemima, a za upravljačke funkcije u sportu takve stvari nisu potrebne. Zadaća sportskog menadžera je od kluba ili saveza napraviti uvježban orkestar u kojem se točno zna tko što radi, smatraju ljudi iz HASM-a.
Vrhunski sportaši često nakon završetka aktivne sportske karijere prihvaćaju upravljačke funkcije u klubovima ili savezima, a da ni ne znaju koji ih obim posla čeka i što se od njih traži. Kako je to primijetio bivši boksač Damir Škaro sportaši mogu biti uspješni i u drugoj karijeri ako se krenu obrazovati, dok je jedna od začetnica paraolimpijskog sporta u Hrvatskoj Ana Sršen pričala o osnivanju kluba Natator i izazovima s kojima se suočava na menadžerskoj funkciji.
Sportski menadžment je odavno postao „must have“. Vrijeme je da i Hrvatska to prepozna. HASM se zalaže da se funkcija sportskog menadžera uvrsti u Nacionalni program sporta, kao i u Zakon sportu.
Govornici
izaslanik predsjednice Republike Hrvatske, proslavljeni boksač, glavni tajnik Hrvatskog kluba Olimpijaca dr. Damir Škaro
ispred Središnjeg državnog ureda za šport, načelnik Sektora za razvoj športa, Darko Vučić
potpredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora, predsjednica Hrvatskog judo saveza, a inače i zaposlenica Instituta za turizam dr. Sanda Čorak
ispred Kineziološkog fakulteta u Zagrebu, vrhunski sportaš, a ujedno i stručni specijalist sportskog menadžmenta dr. Marijo Možnik
potpredsjednik HASM-a, voditelj razvoja sustava sporta u Splitskom savezu športova, olimpijac u jedrenju Marko Mišura
glavni urednik i voditelj Sportske televizije Jura Ozmec
viši predavač na Veleučilištu VERN, ravnatelj Sportskog centra Kutina dr. Marcel Vučetić
predsjednik Hrvatske udruge profesionalnih sportaša, odvjetnik Marko Hrabar
potpredsjednik HASM-a, tajnik Splitskog kluba Olimpijaca, osvajač olimpijske medalje u veslanju Josip Reić
glavni urednik Sportskih Novosti Mario Zorko
proslavljena hrvatska paraolimpijka, predsjednica plivačkog kluba Natator Ana Sršen
voditeljica usmjerenja Sportski menadžment na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu dr. Sanela Škorić
dekanica Međimurskog veleučilišta u Čakovcu dr. Nevenka Breslauer –
stručnjak za sportski marketing, glasnogovornik Hrvatskog judo saveza Bruno Blumenschein
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....