NAJBOLJE OD EUROPSKOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Vrgoč i Buljan povukli su neke stare veze i dovode sjajne režisere

 Ranko Šuvar/CROPIX
Ovogodišnji, 11. festival svjetskog kazališta donosi pet probranih predstava.

Gostuje najuglednije berlinsko kazalište, Schabühne am Lehniner Platz, najhvaljenija britanska avangardna kazališna skupina, Forced Entertainment, najpoznatija talijanska autorska trupa, Compagnia Pippo Delbono, najveće nizozemsko repertoarno kazalište, Toneelgroep Amsterdam, i najsolidnije švicarsko kazalište, Theater Basel. Tek ono i slavni Britanci još nisu gostovali na festivalu. Thomas Ostermeier, ravnatelj Schaubühnea sa svojom je režijom ovdje četvrti put, Pippo Delbono treći, a Toneelgroep, odnosno njezin redatelj Ivo van Hove, drugi.

Smanjen budžet

Dakle, u krizna vremena, sa znatno smanjenim budžetom, festivalski šefovi, Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan, odlučili su povući neke stare veze. Ovi koji su već bili u Zagrebu ovaj su put došli spustivši cijenu. No, i ugled festivala očito nije neprepoznatljiv s obzirom na to da je postao svojevrsna sezonska postaja značajnih europskih kazališnih umjetnika koji i inače surađuju međusobno. Predstave igraju gotovo pet tjedana, počevši od 10. rujna.

Taj utorak, i sutrašnju srijedu, igra “Smrt u Veneciji” redatelja Thomasa Osteremiera. Posrijedi je komorno djelo, sa svega dva glumca, pijanistom, tri plesačice i kamermanom, gdje se lirski-dramski plete slučaj starijeg umjetnika zaljubljenog u dječaka.

Dakako, predložak je novela Thomasa Manna “Smrt u Veneciji” i tamne pjesme (Pjesme mrtvoj djeci) Gustava Mahlera, prema kojemu je Mann skovao lik starog Gustava von Aschenbacha.

Jedino predstava Pippa Delbona “Ljubav i tijelo” igra samo jednom, u utorak, 17. rujna. Posrijedi je još jedno glazbom i poezijom satkano djelo.

Sve u krevetu

Delbono na scenu donosi spontanu organiziranost, a lirske vrhunce ponovno nosi slavni skladatelj i violinist Alexander Balanescu. Potom, 23. i 24. rujna gostuje Forced Entertainment. Guardian ih hvali da su “najbriljantnija britanska eksperimentalna kazališna skupina”, a daju “Nadolazeću oluju”, predstavu za koju u najavi stoji da je “velika, burna i neuredna”.

Poslije njih, 26. i 27. rujna, stiže “Dugo putovanje u noć” redatelja Ive van Hovea i Toneelgroepa. Posrijedi je uzbudljiva gradnja obiteljskog komada Eugenea O’Neilla kojeg redatelj zove “američkim Shakespeareom”.

Posljednji stižu, 4. i 5. listopada, ugledni švicarski redatelj Christoph Marthaler i Theater Basel s predstavom “King Size” u kojoj dvoje glumaca izvodi komunikacijska i pjevačka čuda sve ležeći u krevetu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 10:30