Gostuje najuglednije berlinsko kazalište, Schabühne am Lehniner Platz, najhvaljenija britanska avangardna kazališna skupina, Forced Entertainment, najpoznatija talijanska autorska trupa, Compagnia Pippo Delbono, najveće nizozemsko repertoarno kazalište, Toneelgroep Amsterdam, i najsolidnije švicarsko kazalište, Theater Basel. Tek ono i slavni Britanci još nisu gostovali na festivalu. Thomas Ostermeier, ravnatelj Schaubühnea sa svojom je režijom ovdje četvrti put, Pippo Delbono treći, a Toneelgroep, odnosno njezin redatelj Ivo van Hove, drugi.
Smanjen budžet
Dakle, u krizna vremena, sa znatno smanjenim budžetom, festivalski šefovi, Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan, odlučili su povući neke stare veze. Ovi koji su već bili u Zagrebu ovaj su put došli spustivši cijenu. No, i ugled festivala očito nije neprepoznatljiv s obzirom na to da je postao svojevrsna sezonska postaja značajnih europskih kazališnih umjetnika koji i inače surađuju međusobno. Predstave igraju gotovo pet tjedana, počevši od 10. rujna.
Taj utorak, i sutrašnju srijedu, igra “Smrt u Veneciji” redatelja Thomasa Osteremiera. Posrijedi je komorno djelo, sa svega dva glumca, pijanistom, tri plesačice i kamermanom, gdje se lirski-dramski plete slučaj starijeg umjetnika zaljubljenog u dječaka.
Dakako, predložak je novela Thomasa Manna “Smrt u Veneciji” i tamne pjesme (Pjesme mrtvoj djeci) Gustava Mahlera, prema kojemu je Mann skovao lik starog Gustava von Aschenbacha.
Jedino predstava Pippa Delbona “Ljubav i tijelo” igra samo jednom, u utorak, 17. rujna. Posrijedi je još jedno glazbom i poezijom satkano djelo.
Sve u krevetu
Delbono na scenu donosi spontanu organiziranost, a lirske vrhunce ponovno nosi slavni skladatelj i violinist Alexander Balanescu. Potom, 23. i 24. rujna gostuje Forced Entertainment. Guardian ih hvali da su “najbriljantnija britanska eksperimentalna kazališna skupina”, a daju “Nadolazeću oluju”, predstavu za koju u najavi stoji da je “velika, burna i neuredna”.
Poslije njih, 26. i 27. rujna, stiže “Dugo putovanje u noć” redatelja Ive van Hovea i Toneelgroepa. Posrijedi je uzbudljiva gradnja obiteljskog komada Eugenea O’Neilla kojeg redatelj zove “američkim Shakespeareom”.
Posljednji stižu, 4. i 5. listopada, ugledni švicarski redatelj Christoph Marthaler i Theater Basel s predstavom “King Size” u kojoj dvoje glumaca izvodi komunikacijska i pjevačka čuda sve ležeći u krevetu...