Damir Krajač / Cropix
TV PRIJENOSI

HNL 2011/2012. Najmanje 100 susreta na malim ekranima, internetu, mobitelu...

Digitel traži TV partnera s nacionalnom koncesijom, a planirano je da se u različitim danima i različitim formama televizijskoj publici neposredno predoči najmanje 100, a ne tek 30 prvoligaških susreta jednog prvenstva
Piše: Branko StipkovićObjavljeno: 08. srpanj 2011. 16:31

Krokodilske suze s Prisavlja ne trebaju uzbuđivati nikoga. Naime, nije točno da hrvatskim građanima neće biti dostupna slika s prvoligaških stadiona zato što ekskluzivno pravo prijenosa i za sljedeću sezonu nije otkupio HTV, dobri stari suradnik za kojim u Ilici 31 malo žale. Zbog navike. Ne žale mnogo zbog jednostavne logike: ako Digitel komunikacije, kojima je Udruga prodala sva marketinška prava i za njih će po sezoni naplatiti 11,4 milijuna kuna, pronađu boljeg partnera od HTV-a znači da je dotični proizvod itekako tražen, što može jedino veseliti!

U natjecateljskom ciklusu 2010/2011. HTV je platio 6,1 milijun kuna. Digitel se obvezao da će spomenuti iznos u sezoni 2011/2012. povećati za 500 tisuća, dakle na 6,6 milijuna koje mora dati Udruzi. Normalno je da pritom nešto zaradi i za sebe. Točno je da Digitel mora naći TV partnera koji ima nacionalnu koncesiju kako bi prijenosi bez dodatnih troškova bili dostupni svima. U Hrvatskoj takvu mogućnost imaju samo četiri postaje: HTV, RTL, Nova TV i Sportska televizija. Ne, primjerice, Sportklub ili Max TV za čije usluge se dodatno plaća.

Činjenica je da još ništa nije gotovo; zašto u igri ne bi bilo i Prisavlje prestane li se ponašati poput uvrijeđene gospodične! Uostalom, pokazatelji su izvanredni: utakmice 1. HNL, pogotovo one u kojima sudjeluju Dinamo ili Hajduk, imale su prosječnu gledanost višu od 10 posto te po tome ozbiljno premašivale sve susrete Lige prvaka osim, eventualno, Barcelona - Chelsea, koji se pak ne može uspoređivati s derbijem Dinamo - Hajduk! Od 1. HNL intrigantnije su bile samo partije Vatrenih s jakim suparnicima. U usporedbi s drugim sportovima, nogomet je bez konkurencije.

Druga je stvar što se prava dosad nisu koristila u punoj mjeri, niti su se štitila. Zamišljeno je da se odsad koristi i internet, da se golovi mogu vidjeti na mobitelima. I da se tuđom slikom ne mogu badava koristiti razni portali! Napokon, planirano je da se u različitim danima i različitim formama televizijskoj publici neposredno predoči najmanje 100, a ne tek 30 prvoligaških susreta jednog prvenstva.

Linker
17. rujan 2024 06:43