SRDJAN VRANCIC/CROPIX
Iza kulisa

Otkrivamo kako je propao pokušaj miniranja najboljeg poslovnog poteza u povijesti HNS-a!

Nakon što je Izvršni odbor HNS-a odabrao partnera “sletjela” je anonimna prijava...
Piše: Dražen AntolićObjavljeno: 03. kolovoz 2020. 07:58

U HNS-u redom ističu da je tvrtka Endorphin Magine LTD ispunila sve obveze iz natječaja, da je potpisan fantastičan ugovor o medijskim i televizijskim pravima koji je gotovo u rangu srebra iz Rusije te napravljen najbolji poslovni posao u povijesti Saveza.
Jedan od traženih uvjeta bilo je i pribavljanja bankovne garancije ili akreditiva međunarodno ugledne financijske banke za svaku godinu trajanja ugovora. Iz HNS-a nismo dobili na uvid dokumente, ali uvjeravaju nas da su svi, pa i spomenuti - na broju!

Također, da su ljudi iz Endorphin Magine ozbiljni i profesionalni, a skepse i kritike Hajduka o Šveđanima kao nepouzdanom partneru “pucanj u prazno radi lokalnih potreba sukobljavanja s HNS-om što god učinio, čak i kad napravi nešto tako briljantno“.
Zanimljivo, u zadnji čas dogodio se pokušaj miniranja. Nakon što je Izvršni odbor HNS-a odabrao partnera, nadležnoj državnoj agenciji “sletjela” je anonimna prijava da je to napravljeno netransparentno i mimo natječaja sa zahtjevom da se poništi. Dok su u Kući nogometa radna tijela “peglala” detalje, čekali su odluku, na kraju je prijava odbačena. Tako je nestala i zadnje prepreka da u Šibeniku dođe do male svečanosti.

Kad smo pisali da HNS očekuje deset milijuna godišnje, iako danas klubovi imaju tek milijun i pol, a dopredsjednik Damir Mišković, mozak operacije, govorio od 15-20 milijuna, mnogi su sumnjičavo vrtjeli glavom. No, to se zbilo. HNL je konačno dobio priznanje na međunarodnom poslovnom tržištu, i to u doba najveće svjetske krize, što prvenstveno daje mogućnost za veću sigurnost klubovima iz donjeg dijela tablice. Ako se tako dogovore kod raspodjele, jer razgovori o tome tek slijede... Postoji inicijativa da nitko nema manje od pet milijuna kuna po sezoni, ali pitanje je hoće li najveći klubovi to prihvatiti. Ili će tjerati lovu na svoj račun, koliko god mogu...

HNS je razgovarao s Magine Pro, švedskom tvrtkom koja je godinama u televizijskoj industriji posebno verzirana za prijenose utakmica preko interneta. Oni su osnovali tvrtku Endorphin Magine LTD kao nositelja TV prava za Hrvatsku, ali imaju ambicije pojaviti se i u drugim zemljama. Prvotna ponuda nije bila tako visoka, no kroz pregovore pokazali su najveću odlučnost i želju od svih sedam prijavljenih na međunarodni poziv te podignuli ukupnu cifru na 103 milijuna eura za deset sezona. Inicijalna je ideja da 10 milijuna eura plaćaju sedam godina, a potom ostale tri po jedanaest milijuna. Iako neki u HNS-u tvrde da je moguća i ponešto drugačija varijanta.

Sve ide za natjecanja, klubovima i ligama, računajući i futsal i žene, HNS-u možda jedan posto na ime utakmica reprezentacije. Budući da je prava na A vrstu 99 posto prodao UEFA-i i FIFA-i. Prvoligaši će dobiti 90 posto kolača, ako je godišnja cifra 10 milijuna, njima ide devet. Sami će podijeliti tih 67 milijuna kuna.

Na to dolaze i bonusi koji će sigurno biti ostvareni poput naslovnog sponzorstva lige i sponzorstva sudaca. Računajući i te dodatne svote, Šveđani su ponudili, sve zajedno, oko 115 milijuna eura, a kroz klizne bonuse, koji se odnose na zaradu na ime broja pretplatnika, to može otići i do 120 milijuna u deset godina. Pritom Endorphin Magine LTD snosi kompletan trošak produkcije i televizijske distribucije. Prijenos s minimalno sedam kamera, kao i tehničku podršku VAR sobi, čime se njihov sezonski ulog penje na barem 15 milijuna eura.

Za glavnog sponzora Prve lige zahtjev Saveza je 500.000 eura godišnje, za reklamu na dresovima sudaca i u VAR sobi još 400.000 eura. I to također ide prvoligašima. Endorphin Magine je i za to dao ponudu, ali otvoreno je da netko “uskoči” s boljom…

Nitko nikad do dolaska Šveđana Gunnara Winbergha i njegove tvrtke nije toliko cijenio HNL. Niti mu davao takav novac. Niti “ratno stanje” Hajduka i kuće nogometa nije ga pokolebalo. Realno, to ni dalje nije bogatstvo, klubovi će, pogotovo oni koji više troše, dobiti tek desetinu proračuna ili ni toliko, Dinamo svega tri posto, ali skok je fantastičan, a Hrvatska zemlja sa svega četiri milijuna stanovnika. S 1,5 milijuna na devet, to je šest puta više. Winberghova vjera da će preko interneta unovčiti gledanje naše lige širom svijeta, ponajprije Hrvatima, bitan je razlog zašto je procijenio da mu se isplati toliko investirati.

Ugovor na snagu stupa od sezone 2022./23. No, novi vlasnik razgovarat će s aktualnim, tvrtkom VOX-Nogomet i HT-om o mogućnosti da u posao uđe ranije. Možda od 1. siječnja 2021. godine. Ili sljedećeg ljeta. Dotad ćemo HNL i dalje gledati na Arenasportu, a kasnije, tko zna. Dogovore li se, nije isključeno da ostane na tim kanalima.

Linker
10. prosinac 2020 07:34