Riječki navijači kupili su 50 posto godišnjih ulaznica manje
 

 DAMIR KRAJAC Cropix
CIJENE SAMO RASTU

Hrvatski nogomet postaje (pre)skup: Znatno poskupjele godišnje ulaznice, Rijeka posebno razbjesnila fanove

Dinamo se izdvojio kako najpovoljniji među najvećima kada se govori o godišnjim ulaznicama
Piše: Toni RoićObjavljeno: 20. srpanj 2024. 23:34

Kako golemo i globalno zlo zvano inflacija nezaustavljivo napreduje još od 2020. godine i korona krize, tako i rastu cijene ulaznica za nogometne utakmice. Gdje su ona vremena kada se za 20 ili 30 kuna moglo i na derbije Dinama i Hajduka, kad su danas to već cijene izražene u eurima, što je sedam i pol puta skuplje.

Jedina kakva-takva obrana ludilu pohlepe u kojem Hrvatska ionako prednjači u svim sektorima (dovoljno je čitati bijesne komentare na svakom koraku nenormalnim cijenama opljačkanih i prevarenih turista), za nogometne navijače je kupiti godišnju pretplatu. Stoga je baš u zadnje dvije-tri sezone i eksplodirao interes za takvu investiciju jer osim što smanjuje izdatak, ako se gleda trošak pojedinačne ulaznice, godišnja ulaznica garantira mjesto na tribini i kada je potražnja veća od ponude. Najbolji je primjer Hajduka čiji stadion je najviše puta bio rasprodan, a tisuće navijača nisu mogle doći do ulaznica za derbije protiv Dinama i Rijeke.

Rijeka najviše poskupjela

Hajduk je i najbolje razradio sistem pretplate, a njegovim primjerom sada idu i ostali klubovi, ponajprije najveći rivali Dinamo, Rijeka i Osijek. U najvećoj prednosti za popuste i pogodnosti su članovi kluba, koji plaćaju zapravo simboličke godišnje članarine, ali isto tako za manju cijenu na tribine mogu članovi klupskih navijačkih skupina, umirovljenici, djeca, invalidi, negdje kao u Puli čak i studenti. Sve popularnije su i takozvane obiteljske pretplate gdje jedan član plaća temeljnu cijenu, a ostali nižu. Idu hrvatski klubovi sve više ukorak s europskim i kada su u pitanju one najskuplje, VIP ili Premium pretplate, koje uključuju konzumaciju jela i pića, a negdje kao recimo u Rijeci i parking mjesto. No, cijene su baš paprene, najskuplja na splitskom Poljudu je 3000 eura, a u osječkoj Opus Areni 2000.

U odnosu na prošlu sezonu, od 10 HNL klubova najveće poskupljenje godišnjih ulaznica objavila je Rijeka i izazvala golemi bijes svojih navijača, koji su odgovorili tako da je samo 50 posto njih obnovilo prošlosezonske pretplate, koje su brojem bile rekordne u povijesti kluba. Točno izračunato 134, 140 i čak 164 posto poskupjela su mjesta na sjevernoj i istočnoj tribini stadiona Rujevica, dok posebna pretplatnička mjesta na zapadnoj također ruše rekorde skupoće u usporedbi s drugim klubovima.

Dinamo najpovoljniji

Veliko je poskupljenje i na Poljudu, koji će u skoro vrijeme imati rekonstrukciju krova, pa je broj pretplatnika ograničen na 15.000 (lani ih je bilo 20.000). Cijene su u prosjeku otišle 50 posto gore, ali u Hajduku naglašavaju da jedini lani nisu dizali cijene pretplata.

Treći klub koji je pratio inflaciju je Osijek, ali on izgradnjom Opus Arene ima najmoderniji stadion u Hrvatskoj i daleko najbolje uvjete za navijače. Poskupio je Osijek ulaznice od 20 do 43 posto, ali neki sektori zadržali su i iste cijene.

Dinamo se dolaskom nove Uprave i sve većim utjecajem navijača na njegovo poslovanje i ponašanje, odlučio za minimalna poskupljenja, a neke cijene nisu ni mijenjane. Ipak, ono što zagrebački klub u novoj sezoni izdvaja i čini najpovoljnijim od svih je širina ponuda utakmica, koje uključuje godišnja pretplata. Osim svih prvenstvenih utakmica, pretplata uključuje sve kup dvoboje na Maksimiru, ali i sve europske utakmice do kraja godine, kojih će biti najmanje pet, ovisno hoće li Modri igrati u skupini Lige prvaka ili pak u Europskoj ligi (ovisi o ishodu play-offa za LP). Reakcija navijača je bila očekivana, navalili su na blagajne i ovoga tjedna je objavljeno kako je sav raspoloživ kapacitet pretplata rasprodan.

Ostatak lige puno povoljniji

Pravi potez marketinga Dinama, dok primjerice Rijekina pretplata ne uključuje ni jednu europsku utakmicu osim prava prvokupa redovnih ulaznica za njih, kao i one u Hrvatskom kupu. Hajduk je objavio da će pretplata vrijediti za utakmice 2. i 3. pretkola Konferencijske lige, ali ne i za doigravanje ako uđe, a isto je i s Osijekom. Pritom treba reći da su klubovi znali pretplatnike i počastiti nekom dodatnom utakmicom, ali nije lako u Europi izboriti se za njih.

Kod ostalih šest klubova u ligi nije bilo značajnijih promjena u odnosu na prošlu sezonu, a povratnik u HNL Šibenik objavio je jedinstvenu pretplatu od 130 eura. Kao i dosad Istra 1961, Lokomotiva, Gorica i Slaven Belupo imaju najpovoljnije godišnje ulaznice, a za neke skupine one su zaista simboličnog iznosa i mogu se usporediti sa samo jednom običnom ulaznicom za dvoboje nekog od kluba iz takozvane velike četvorke...

Osijek je prvi u Hrvatskoj uveo redomat

Osijek je napravio novi stadion na Pampasu na koji zaista vrijedi doći i uživati, a u klubu su otišli korak dalje kako bi smanjili čekanje u redovima za kupovinu ulaznica. Uveli su Osječani redomat, nešto slično kao u bankama ili u policijskim upravama kada se naručuje broj za izradu osobnih dokumenata.

- Prvi smo nogometni klub u Hrvatskoj koji će na blagajni za kupovinu ulaznica imati redomat. Važno je napomenuti da bez preuzetog broja nitko neće doći na red, što znači da će svi biti prozvani po vremenu u kojem su dolazili. Na ovaj način želimo izbjeći čekanje, posebice tijekom sparnih dana, a uz to smo i modernizirali prodaju, budući da svi mogu pratiti situaciju preko svojih pametnih telefona i vidjeti koji je broj na redu i koliko još osoba ima ispred njih prije dolaska na blagajnu. Listići iz redomata vrijede samo za taj dan kada ste ga uzeli i ne prenose se na sljedeći - pojasnili su iz Osijeka. (tr)

Od jeftinog Ferencvarosa do skupog RB Salzburga

Ako bi se mogle vući paralele s cijenama ulaznica u susjednim državama, onda je logično uzeti u obzir članice Europske Unije Sloveniju, Mađarsku, Slovačku ili Austriju, koje imaju nogometne lige uglavnom slične ili nešto slabije kvalitete u odnosu na HNL, a kupovna moć navijača je ista ili veća nego kod nas (najveća u Austriji).

Tako slovenski klubovi Maribor i Olimpija drže početnu cijenu godišnjih ulaznica na 180 i 160 eura, mađarski Ferencvaros iz Budimpešte između 80 i 200, slovački Slovan iz Bratislave od 150 do 300, a očekivano su najskuplje godišnje pretplate austrijskih klubova. Ovogodišnji prvak Sturm iz Graza je na cijenama od 200 do 500 eura, bečki Rapid od 235 do 500, a najskuplji je RB Salzburg gdje je početna cijena pretplate 325 eura. (tr)

Većina klubova omogućava prijenos ulaznica na druge

Kupovina godišnje pretplate omogućava dolazak na sve utakmice za koje je namijenjena po pravilniku kluba, ali u praksi čest je slučaj da navijači biraju samo njima zanimljive utakmice, a na ostale ne dolaze. Dinamo je poslije prošle sezone napravio i konkretnu analizu s točnim postocima kada kupci pretplata ne dolaze na stadion, a pokazalo se u pojedinim primjerima da je na tribinama bilo i manje od 50 posto onih koji su imali osigurano mjesto. Loše vrijeme i neatraktivni suparnici bili su među glavnim razlozima za nedolazak.

Slično je i u Hajduku, čija specifičnost je da ima tisuće pretplatnika koji nisu iz Splita, ali žele imati osigurano mjesto na derbijima ili ljetnim europskim utakmicama, kada ulaznice u slobodnoj prodaji planu za sat ili dva u internet prodaji.

Zbog ovakvih ili sličnih primjera, većina klubova je u novoj sezoni omogućila prijenos ulaznica na nekog drugog. Oni koji neće doći samo trebaju ispuniti internet formular i tako omogućiti da netko drugi popuni njihovo mjesto na tribini. Time klubu omogućuju i dodatnu zaradu. (tr)

Cijene pretplata po klubovima u eurima

RIJEKA45 do 760

OSIJEK 50 do 500

DINAMO 120 do 360

HAJDUK 105 do 300

VARAŽDIN 120 do 200

S. BELUPO 35 do 200

ŠIBENIK 130

GORICA 35 do 80

LOKOMOTIVA 30

ISTRA 1961 25 do 75

Napomena:

Bez takozvanih

VIP i Premium

pretplata

Standings provided by SofaScore LiveScore
Linker
20. srpanj 2024 23:35