Navigation toggle

Prazne tribine na stadionu Mercedes-Benz

 ALEX GRIMM Getty Images Via Afp
počelo je - razočaravajuće

FIFA na mukama: Mora dijeliti ulaznice da stadioni na klupskom SP-u ne budu prazni

Ni na jednoj od prvih osam utakmica nije bio pun stadion, prosječna popunjenost je 65 posto
Piše: Dominik BlaževićObjavljeno: 17. lipanj 2025. 12:03

Chelsea je pobijedio Los Angeles na Mercedes Benz stadionu u Atlanti 2:0, pogocima Pedra Neta (34.) i Enza Fernandeza (79.). Utakmicu je obilježila jako mala posjećenost. Stadion u Atlanti prima 71.000 posjetitelja, a na stadionu je bilo 22.137 ljudi.

To je najmanja posjećenost na klupskom Svjetskom prvenstvu do sada, ako gledamo postotak ispunjenosti stadiona, jer je ovdje riječ o 31 posto.

Što se tiče ostalih utakmica, najveći postotak pripada prvoj utakmici na ovom turniru, onoj između Al Ahlyja i Intera iz Miamija, kada je na stadionu bilo 60.927 gledatelja od mogućih 65.326, što je 93 posto ispunjenosti stadiona. Fifa je za utakmicu smanjivala cijenu i dijelila je ulaznice studentima u Miamiju, gdje je odigrana prva utakmica.

Broj gledatelja i postotak posjećenosti stadiona na dosad odigranim utakmicama

Al Ahly - Inter Miami 60.927 - 93%

Bayern - Auckland City 21.152 - 81%

PSG - Atletico Madrid 80.619 - 90%

Palmeiras - Porto 46.275 - 56%

Botafogo - Seattle Sounders 30.151 - 44%

Chelsea – Los Angeles FC 22.137 - 31%

Boca Juniors – Benfica 55.574 - 85%

Flamengo – Esperance Tunis 25.797 - 38%

Posjećenost na klupskom SP-u varira i zanimljivo je da do sada nismo vidjeli ni jedan posve ispunjen stadion, što je na velikim natjecanjima pravilo, a ne iznimka.

Planetarno popularni Lionel Messi može privući određeni dio publike, kao što to mogu i veliki europski i južnoamerički klubovi, ali to nije slučaj sa svim sudionicima ovog natjecanja.

image

Lionel Messi

MEGAN BRIGGS Getty Images Via Afp

Navijači očito biraju utakmice, odnosno protivnike i radije bi gledali Flamengo protiv Chelseaja, nego protiv Esperancea.

Još jedan faktor su cijene ulaznica, koje se kreću od 30 do 500 dolara. Ulaznica na dobrom mjestu blizu terena za utakmicu Monterreya i Intera iznosi vrtoglavih 489 dolara, što je očigledno previše za dio navijača.

Ovo natjecanje neodoljivo podsjeća na Svjetsko prvenstvo 2022. u Katru, kad je Fifa morala smanjivati cijene karata i dijeliti ulaznice, kako bi se stvorio dojam da i Katar (nacija koja nema nogometnu "kulturu") može napuniti stadione, te da nisu dobili domaćinstvo samo na temelju novca.

Prvenstvo je tek počelo i svemu što je novo treba dati priliku da se pokaže je li dobro ili loše. Dojam je da Fifa želi na silu promovirati nešto što navijačima izgleda kao prijateljski turnir, a ne kao ozbiljno natjecanje.

Cijena najčešće demotivira gledatelje, a sada se svako malo pojavi neki novi "Must-See" turnir i ljubitelji najvažnije sporedne stvari na svijetu su primorani trošiti puno novca da uživaju u omiljenom sportu i navijaju za svoj klub.

13. studeni 2025 07:05