MIHO DOBRAŠIN IZ MADRIDA
Gustave Awa iz Kameruna prolazi tamnim hodnikom pa zastaje kraj staklenih vitrina u kojima blješte pehari. Sa zanimanjem gleda lanjski trofej Lige prvaka. U Kamerunu, prvaku Afrike, preko televizije detaljno prati europski nogomet, baš kao i njegovi prijatelji. Dok se penje na plavu tribinu Stadiona Santiago Bernabeu mimoilazi se s turistima iz Azije.
Prošle godine muzejom i stadionom Real Madrida prošlo je gotovo 1.200.000 posjetitelja, što je rekordni broj. Godinu dana ranije zabilježen je 1,08 milijun posjeta, a 2014. 920 tisuća.
- Kapacitet je neograničen, a želja nam je sustići klasične muzeje - kaže Carlos, voditelj i jedan od osmero zaposlenika klupskog muzeja.
Rastuće zanimanje dovelo je do rasta cijena ulaznica sa 19 na 24 eura, uz pratnju vodiča 30 eura. Kad pomnožite broj posjetitelja s cijenom ulaznice dođete do impresivnih približno 36 milijuna eura.
Digitalna pomoć
Zaira Olle Sese, koja već desetu godinu ondje priča o povijesti kluba, pokazuje grupi turista kartu svijeta gdje se pale lampice. One u stvarnom vremenu pokazuju broj i lokaciju ljudi koji preko društvene mreže Twitter prate klub.
- Najviše ih zanima trofej Lige prvaka - kaže Sese.
Real Madrid je 2014. i 2016. osvojio to natjecanje, što je dodatno potaknulo zanimanje za suvenirima i dolascima. Od ponedjeljka će Sese i ostali vodiči dobiti pojačanje u audiovizualnim vodičima, odnosno mobitelima, na kojima će posjetitelji moći gledati golove, slušati o povijesti kluba te čuti objašnjenje o svakom peharu ili fotografiji. Ta usluga se nudi na španjolskom, engleskom, francuskom, njemačkom, kineskom i ruskom jeziku, a zajedno s ulaznicom košta 29 eura.
- Smatramo da će ovo digitalno rješenje obogatiti iskustvo posjeta - kaže Maria Garcia iz tvrtke GVAM, zadužene za uvođenje uređaja.
Nakon razgledanja pehara, dresova i fotografija igrača, grupa turista gleda video u kojem Cristiano Ronaldo, najbolji nogometaš svijeta u prošloj godini, govori što za njega znači igrati za Real Madrid. Turisti prolaze pokraj makete budućeg nadograđenog stadiona, a jedna od zaposlenica im nudi fotografiranje uz pehar Lige prvaka, što se dodatno plaća. Grupa zatim silazi u svlačionicu, gdje se uz ormariće nalaze imena i fotografije nogometaša. Desno od ulaza prije utakmica Luka Modrić i Mateo Kovačić oblače bijele dresove s brojem 19 i 16. Posjetitelji baš poput njih prolaze tunelom te izlaze na liniju travnjaka. Penju se zatim okruženi sa 81.000 sjedalica, a Sese im objašnjava tko sjedi u počasnoj loži.
Luis Alberto Perez Velarde, povjesničar umjetnosti, kaže da ovakvi sportski muzeji postaju sve veća konkurencija klasičnima.
Kultura sporta
- To je očito. Sve više se razvija kultura sporta - napominje Perez Velarde, koji radi u muzeju slikara El Greca u Toledu pokraj Madrida.
Muzej Real Madrida lani je sa 1.180.000 posjetitelja bio treći muzej po posjećenosti u glavnom gradu Španjolske. Museo del Prado, u kojem su izložene slike nekih od najvećih svjetskih umjetnika, posjetilo je 3,03 milijuna turista, a Muzej kraljice Sofije, gdje se nalazi poznata Picassova slika Guernica, 3,6 milijuna. Svi su zabilježili rast zbog iznimno dobre turističke sezone u Madridu.
Perez Velarde, koji je u Zagrebu posjetio Muzej Dražena Petrovića, vjeruje da sportski muzeji imaju publiku i budućnost.
- Kulturu sporta razvija i marketing klubova - napominje.
Za to vrijeme Awa i azijski turisti završavaju turu, koja ih na kraju uvodi u trgovinu Real Madrida. Dres s brojem i imenom nogometaša košta 106 eura, a onaj napravljen od materijala u kakvom igraju 136 eura. U informacijskom centru u središtu grada, u brošurama o znamenitostima i promotivnim lecima nalazi se Muzej Real Madrida.
- To funkcionira - kaže Zaira Olle Sese dok nova grupa posjetitelja čeka da ih preuzme.
Najveća gužva je u 10 ujutro kad otvaraju.
- Audiovizualni vodiči nisu konkurencija stvarnim vodičima. Oni su pomoć.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....