Iako u posljednje vrijeme ‘po defaultu‘ figurira kao treći favorit španjolskog prvenstva, iza Real Madrida i Barcelone, Atletico Madrid otvorio je novu sezonu La Lige prilično skromno. Protiv suparnika od kojih je na papiru i nekoliko puta jači, Atletico se mučio te na kraju osvojio tek dva boda.
U 1. kolu Colchonerosi su poraženi na gostovanju kod Espanyola (2:1), potom su kod kuće remizirali s Elcheom (1:1), da bi isti rezultat u subotu upisali i u gostima kod Alavesa.
Uoči početka sezone 2025./26., medijski narativ oko Atletico Madrida bio je obilježen velikim optimizmom, stvarajući tako temelje za razočaranje koje će uslijediti. Analiza reakcija španjolskih medija pokazuje da se negativna priča koja je eksplodirala nakon svega tri kola ne može promatrati kao izolirani događaj, već kao izravna posljedica neuspjeha ispunjavanja visokih očekivanja stvorenih u predsezoni.
Medijsku euforiju potpirila je ‘Noć dobrodošlice‘ na kojoj su 21. kolovoza pred 30.000 navijača predstavljeni novi igrači, u medijima je sve predstavljeno kao početak ‘novog ciklusa‘ čiji je cilj borba za sve naslove. Isticala se i ekonomska ekspanzija kluba, s novim ulaganjima u stadion, poput 360-stupanjskog ekrana Sky Ribbon, što je predstavljalo konkretan dokaz rasta. Španjolski mediji malo su ‘napuhali‘ cijelu priču, ali ubrzo su okrenuli ploču te nakon skromnog ulaska u sezonu pojačali kritike, nazivajući trenutačno stanje krizom.
Medijska reakcija brzo se preusmjerila s rezultata na taktičke nedostatke momčadi. Analitičari i novinari složili su se da su problemi na terenu kronični i duboko ukorijenjeni u igračkoj filozofiji Diega Simeonea.
Naime, mediji su izvedbu momčadi opisali kao ‘vječni ciklus frustriranih nada‘. Kritike su bile usmjerene na rigidan, defenzivno orijentiran sustav koji se smatra zastarjelim i neefikasnim u modernom nogometu.
Stručni komentatori istaknuli su ‘vrlo sporu‘ cirkulaciju lopte i opći nedostatak ‘živosti‘ u napadu. Takav je pristup suparnicima postao predvidljiv te ga je lako suzbiti. Medijska osuda pritom nije isključivo posljedica lošeg rezultatskog starta, već kulminacija dugogodišnje frustracije zbog percipiranog nedostatka evolucije u trenerovom pristupu. Loši rezultati jednostavno su pružili opipljiv dokaz za kritike koje su se dugo vremena gomilale. To je simptom dubljeg uvjerenja da je momčad taktički stagnirala.
Nadalje, analiza španjolskih medija otkrila je temeljnu proturječnost: kupovinu kvalitetnih igrača koji se ne uklapaju u Simeoneov taktički okvir. Zvijezda prošlog prijelaznog roka, Julian Alvarez, opisan je kao igrač koji zahtijeva ‘slobodu i mobilnost‘, dok je Simeoneov sustav, prema medijima, ‘gušio takav profil‘. Ovaj obrazac je prepoznat i kod igrača poput Antoinea Griezmanna i Joaa Felixa, koji su se također borili s taktičkim ograničenjima.
Slično se događa i s igračima koji su (vidi okvir) pristigli u ljetnom prijelaznom roku. Uprava ulaže u dinamične i kreativne igrače kako bi započela ‘novi ciklus‘, ali trenerova nepopustljiva filozofija sprječava te igrače da ostvare svoj puni potencijal. Stoga se u španjolskim medijima povela debata o tome je li Simeoneovo vrijeme u klubu završeno.
Takav se narativ, primjerice, može čuti na utjecajnim radijskim emisijama poput El Larguero na Cadena SER-u i El Partidazo na COPE-u. Kritičari tvrde da je Simeoneov ciklus ‘završen‘ i da momčad ‘godinama ponavlja pogreške‘. Na meti se našao i trenerov predvidljiv stil igre, pa neki predlažu novi smjer pod vodstvom trenera profila Luisa Enriquea. I nije to od jučer, odnosno samo zbog lošeg ulaska u prvenstvo, jer kritike traju još od siječnja ove godine.
S druge pak strane, Simeoneovi zagovornici tvrde da je on ‘duša kluba‘ i da bi bez njega Atletico izgubio svoj teško stečeni identitet. Argument se pritom fokusira i na pragmatizam i stabilnost, tvrdi se da nijedan drugi trener ne može jamčiti istu razinu stabilnosti i da je promjena uvijek povezana s rizikom neuspjeha.
Simeone je zasad miran, javno brani momčad te ističe da će uvijek ići ‘utakmicu po utakmicu‘. No, zanimljiva je njegova izjava da, iako je klub ‘ogromno evoluirao‘, momčad mora napraviti ‘još jedan korak‘ kako bi ‘dosegla razinu koju klub ima‘.
Tim je riječima legendarni Argentinac zapravo priznao i potvrdio da je institucionalni, komercijalni i financijski rast kluba (unaprjeđenje stadiona, marketinške kampanje, novi sponzori) nadmašio sportski razvoj momčadi. Pritisak da se natječu s globalnim velikanima je ogroman, a rani rezultati sugeriraju da se jaz, umjesto da se smanjuje, možda još i veći. Simeone je na klupi od 2011. godine, a ugovor mu traje do 2027...










Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....