Kriza trese Camp Nou. Osim što je Barcelona suočena sa slabijom formom na terenu nakon ozljeda ključnih igrača Ousmanea Dembelea i Luisa Suareza u napadačkoj liniji, klub se bori s problemima i izvan terena. Naime, međuljudski odnosi na relaciji uprava - igrači već neko vrijeme nisu najbolji, a skandal je svoj vrhunac doživio prije nekoliko dana, kad je španjolska radijska postaja Cadena SER objavila da je Barcelona unajmila PR agenciju kojoj je uplatila gotovo milijun eura kako bi poboljšala ugled predsjednika Josepa Marije Bartomeua te istovremeno naštetila imidžu slavnih nogometaša aktualnog španjolskog prvaka.
Kontrola interneta
Isti izvor navodi kako PR tvrtka posjeduje 100 korisničkih profila na Facebooku i Twitteru s kojih je upućivala žestoke kritike sadašnjim i nekadašnjim nogometašima, poput Lionela Messija, Xavija, Carlesa Puyola te Gerarda Piquea.
Iako je katalonski klub priznao suradnju sa spomenutom PR tvrtkom, ogradio se od spornih djelovanja koja su im pripisali mediji.
- Nogometni klub Barcelona nikada nije surađivao niti s jednom službom s ciljem vrijeđanja nekadašnjih nogometaša, direktora, predsjednika ili bivših predsjednika. To je velika laž. Branit ćemo se putem svih sredstava koje imamo na raspolaganju protiv onih koji nas optužuju za ovakva djelovanja. Ponovit ću još jednom, nije istina da je Barcelona zaposlila ikakvu službu kojoj bi cilj bio sramoćenje bilo koga. Ipak, istina je da je klub krajem 2017. godine sa spomenutom tvrtkom ugovorio usluge nadzora za različita područja u klubu, koje koristi većina velikih organizacija. Dakle, klub je angažirao PR agenciju zbog nadzora društvenih mreža jer je naša dužnost znati što se događa na njima, ali nikada nije zatražio od sporne organizacije vrijeđanje naših zaposlenika ili nogometaša - izjavio je Bartomeu, koji je u utorak zatražio hitan sastanak s momčadi.
Ranko Vučinić, hrvatski stručnjak za komunikaciju u sportu, ističe da se sport sve više i više pretvara u showbiznis.
Digitalne mreže su oružje
- Neki će se možda upravo sada prisjetiti moje rečenice ‘Sport je postao veliki biznis, a sve više i showbiznis’, koja je ne tako davno bila dočekana na nož. No, upravo je ovo jedan od slučajeva koji to dokazuje. Sve ono ne baš tako lijepo čemu godinama svjedočimo u showbiznisu, od podmetanja s ciljem ometanja poslovanja i zarade, do uništenja brendova ili kompanija, danas se događa i u sportu. Živimo u 21. stoljeću i tehnologije se, nažalost, ne koriste samo za lijepe stvari. U očitoj borbi za opstanak, koja je u klubu prisutna slijedom svih negativnih događaja o kojima u posljednje vrijeme slušamo, a koje je ugovorom platio i sam Ivan Rakitić, netko je olako odlučio iskoristiti najsuvremenije komunikacijsko oružje - digitalne mreže. Vrijeme će pokazati koliko je bilo istine u svemu ovome, je li ova situacija utjecala na vrijednost poslovnih ugovora ili vrijednost samih igrača, kao i na vrijednost brenda, kome je pomoglo, a kome odmoglo - objašnjava Vučinić.
Također, komunikacijski stručnjak ističe kako će novonastala situacija utjecati na brend nogometnog kluba Barcelona.
Barcelona je svetinja
- Sigurno je da ovime nisu zadovoljni sponzori, da je u svlačionici turbulentno, što se može odraziti i na klupske rezultate, te da će kriza uvelike utjecati na navijače kojima je Barcelona najveća svetinja. S druge strane, onaj tko se odlučio na ovakav potez stvorio si je veliki problem. Po meni, način na koji je skandal otkriven samo još više doprinosi i diže marketinšku vrijednost igrača, ali istovremeno ruši ugled vodstva. Što se tiče Hrvatske, ne sjećam se da je bilo sličnih skandala. Jedini slučaj koji mi je poznat jest onaj s Karimom Benzemom, koji je izbačen iz francuske reprezentacije zbog ucjenjivanja suigrača putem društvenih mreža.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....