Novoizabrani predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza (HAKS), Robert Markt, na izvanrednoj izbornoj Skupštini Saveza istaknuo je jasnu viziju i ciljeve za naredne četiri godine mandata. Markt je naglasio kako su prvi rezultati njegovog rada u 257 dana bili značajni, ali nedovoljni za potpuni preokret i razvoj hrvatskog autosporta, što ga motivira da nastavi raditi na dugoročnim promjenama i modernizaciji Saveza.
Iza vas je 257 dana mandata, dobili ste povjerenje Skupštine, kako planirate razviti i modernizirati HAKS u sljedeće četiri godine?
- 257 dana u prvom mandatu bilo je premalo kako bi započeli sa strukturnim promjenama u našem auto i karting sportu. Nakon ove skupštine stoji 4 godine pred nama da dokažemo da možemo bolje i transparentnije. Ljubav prema auto i karting sportu ovdje nije dovoljna, morate imate znanje ali i iskustvo u upravljanju procesima i nehomogenim sustavima. Otvaranje Saveza prema članstvu i poziv svima da se uključe u djelovanje Saveza ključno je za naš brz i snažan napredak. Strategiju razvoja smo iznijeli i ne vidimo joj alternativu u naredne 4 godine. Svi članovi su pozvani da “daju ruku” jer samo tako možemo naprijed.
S obzirom na brojne održane sjednice i predstavljene strateške inicijative, kako namjeravate proširiti ili nadograditi postojeću viziju za budućnost autosporta u Hrvatskoj?
- Puno smo uložili u komunikaciju s članstvom, organizirali smo javnu tribinu i na transparentni način stali pred naše vozače i klubove, informirali ih o ogromnom poslu koji je obavljen u svega nekoliko mjeseci ali priznali smo i greške koje smo napravili. Nismo se skrivali iza priča i pričica već smo stali pred ljude i pojasnili što smo radili, što je započeto, što obavljeno i što slijedi. To je bilo potrebno i članstvo je to očekivalo od nas. Javna tribina je usudim se reći bila ključna u dobivanju novog mandata.
Koje prepreke ste prepoznali tijekom dosadašnjeg mandata, i kako namjeravate osigurati njihovo prevladavanje u nadolazećim godinama?
- Ključne prepreke su one vezane uz organizaciju rada i financije u našem savezu. Godinama je savez vođen od nestručnih ljudi što se pokazalo i kroz dubinsku analizu poslovanja koji smo proveli. Financijsko osiromašivanje saveza i nedostatak projekata kojima se financira sport karakteristika je zadnjih 5 godina rada saveza a bez “čistog starta ne možemo naprijed. Odgovornost prema vozačima, organizatorima i sportskim djelatnicima, transparentnost i dosljednost nama su prioriteti u vođenju Saveza. Na Skupštini smo vidjeli jasan pokušaj povrata na staro.
Povratak na staro više nije moguć. Privilegije i klijentelizam već 257 dana ne postoje u našem Savezu a tako će biti naredne 4 godine.
Na sjednici Skupštine pobijedili ste protukandidata s 10 glasova razlike (49:39) što pokazuje polariziranost članstva. Smatrate li da u naredne 4 godine možete smanjiti podjele u Savezu?
- Bit će to najteža bitka koju ćemo voditi naredne 4 godine. Vidjelo se to i u ovih 257 dana prvog mandata. Ne možete nekoga natjerati na suradnju ako on to ne želi. Više puta nudio sam ruku pomirenja nekim klubovima, njihovi članovi imali su istaknuta mjesta u strukturama Saveza no svaki su puta izigrali dano povjerenje. Nakon proglašenja rezultata izbora na Skupštini jasno sam poručio još jednom svima da su dobrodošli u izgradnji modernijeg i kvalitetnijeg auto i karting sporta. Nisam optimist ali neću zatvarati vrata nikome.
Možete li objasniti kakvo ste stanje zatekli u HAKS-u i kako planirate osigurati transparentnost rada Saveza te kako financijski ojačati poslovanje HAKS-a.
- Stanje u savezu kao što sam rekao nije bilo dobro. Dugove naših prethodnika Savez će vraćati i sljedeće godine no naš plan je dugoročno dizanje vidljivosti našeg sporta kroz medije i osnaživanje financija Saveza privlačenjem sponzora iz auto industrije. Biti usko naslonjen na auto industriju a ne imati sponzore iz iste gotovo je nevjerojatno ali takvo je stanje bilo u našem Savezu kada smo ga preuzeli. Već u prvih 257 dana napravili smo određene dogovore koji će se realizirati u prvim mjesecima naredne godine gdje će se vidjeti velika razlika u odnosu na ono što je bilo do sada. O svemu što radimo želimo raspravljati s našim članstvom putem on-line sastanaka te javnih tribina. Našem članstvu želimo pružiti punu informaciju što i kako radimo te čuti njihovo mišljenje i kritiku ako je imaju.
Kada ste govorili o postupnim promjenama u autosportu i kartingu u Hrvatskoj članovima Skupštine ste se obratili krilaticom “evolucija, a ne revolucija”. Kako planirate provesti promjene?
- U našem sportu postoje dvije vrste vozača. Jedni su istinski sportaši koji se vesele utrkama i nadmetanju i oni drugi koji se vesele peharima i trofejima. S obzirom na to da je u Upravnom odboru kojem sam na čelu velik broj bivših vozača i istinskih šampiona, mi nemamo dvojbe da moramo učiniti korjenite promjene kako bi istaknuli one najbolje među nama i proglasili ih državnim prvacima dok one koji žele na jednostavan način i bez konkurencije doći do prvog mjesta u klasi od dva ili 3 vozača moramo suočiti s realnošću i reći im da ih ne smatramo perjanicom našeg sporta. Bit će to teška i iscrpljujuća borba s ukorijenjenim praksama ali korjenite promjene smo najavili i već smo krenuli u njih.
Spomenuli ste 2025. i 2026. kao ključne godine za implementaciju promjena u autosportu. Možete li podijeliti s nama tri najvažnije strateške inicijative koje planirate provesti kako bi HAKS dodatno ojačao svoju infrastrukturu, privukao nove natjecatelje i osigurao dugoročnu stabilnost?
- U naredne dvije godine treba provesti najbolnije promjene u našem sportu. S jedne strane svjesni smo odgovornosti i zahtjevnosti takvog procesa dok je s druge strane formula uspjeha poprilično jasna - samo uz masovnost možemo dostići istinsku izvrsnost. Digitalizacija i tehnološka integracija, koju smo započeli, omogućit će modernizaciju poslovnih procesa u našem Savezu i klubovima, podižući ih na razinu primjera razvijenih zapadnih saveza. Uz kvalitetno provedenu digitalizaciju, povrat investicije višestruko se povećava kroz efikasnije upravljanje resursima, uštedu vremena i transparentnije poslovanje, što donosi dugoročne financijske i operativne koristi. Sigurnost vozača i publike je jedna od strateških smjernica koja za nas nema alternative. Važno je ovdje spomenuti i snažnu potporu koju smo dobili od Hrvatskog olimpijskog odbora i Svjetske automobilističke organizacije (FIA) u provedbi naših strateških smjernica i izgradnji novog, organiziranijeg i za sport boljeg Hrvatskog auto i karting saveza.
Robert Markt ostavlja dojam lidera koji jasno prepoznaje izazove, ali i ogromne potencijale hrvatskog autosporta. Njegov fokus na transparentnost, zajedništvo i razvoj mladih ukazuje na jasnu viziju budućnosti HAKS-a. Ipak, Markt naglašava kako stvarni cilj ne leži samo u prepoznatljivosti Hrvatske na međunarodnoj sceni, već u vraćanju autosporta na veličinu i slavu kakvu je nekada imao - u prime time termine i u središte javnog interesa. Prvi koraci su postavljeni, ali za ostvarenje ovog ambicioznog, ali dostižnog cilja, potrebna je sinergija svih dionika Saveza i zajednički napor za daljnju modernizaciju, masovnost i promociju sporta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....