BORIS KOVACEV/CROPIX
VELIKI SPEKTAKL

Show za bar 300.000 gledatelja: Vraća se jedno od najisplativijih natjecanja koje smo ikad organizirali

‘Ovo je jedan od 20 najvećih sportskih spektakala. Nismo kao Formula, ali smo odmah ispod‘
Piše: Dean BauerObjavljeno: 16. veljača 2022. 13:32

Približava nam se još jedan oktanski spektakl u Hrvatskoj. Za malo više od dva mjeseca, drugu uzastopnu godinu Hrvatska je domaćin WRC Croatia Rallyja. Uistinu, jedne od najvećih, najgledanijih i novčano gledano najisplativijih sportskih natjecanja koje smo ikada organizirali.

Predstavljanjem vodećih ljudi iz organizacije WRC Croatia Rallyja uz marketinško vezivanje naftne tvrtke INA uz naše vozače, Vilija Prodana, te Juraja Šebalja, svečano je ispred poslovne zgrade INA-e u Zagrebu, potvrđen WRC Croatia Rally od 21. do 24. travnja. Kako bi potvrdili navode o značaju i veličinu ovog natjecanja iz uvoda, samo podsjetimo na neke brojke iz prošlogodišnjeg izdanja ovog relija, ali prvi puta u najjačoj seriji, WRC-u.

image

Daniel Šaškin i Marin Frčko te reli vozači Juraj Šebalj i Viliam Prodan

BORIS KOVACEV/CROPIX Cropix

U četiri dana prošlogodišnje utrke u Zagrebu odnosno zagrebačkoj okolici, utrku je gledalo više 100 milijuna ljudi u više od 150 država svijeta putem TV jasno. Ugostili smo 1.450 ljudi koji su u Hrvatskoj boravili desetak dana, s tim da gledatelja iz inozemstva nije bilo, nije bilo moguće zbog pandemije, ali i ova je već brojka ispunila hotelske kapacitete u Zagrebu i okolici od 60 do 100 posto.

Novinara je bilo 150, od toga 120 inozemnih, potom 110 osoba iz samog vodstva, organizacije WRC-a, sa skupocjenim automobilima koji su bili opremljeni sa 150 kamera, pa dronovi, helikopteri, zatim 11.200 objava na društvenim mrežama. Postoji izračun da je ukupna u biti vrijednost cijelog projekta 1,4 milijarde kuna.

Ono što osobito veseli da se jesenas činilo da je cijeli projekt najblaže rečeno upitan. Tako je barem bilo u listopadu još prošle godine kada smo posljednji puta razgovarali s Danielom Šaškinom, nekadašnjem porečkim majstorom relija (dvaput na Reliju Dakar, između inih), a koji je prošle godine doveo WRC prvi put u Hrvatsku.

- Je, bilo je nekih birokratskih zavrzlama. Neke situacije doista predugo u nas traju, ali da ne duljimo, to je iza nas. Postoje jamstva Vlade RH, iza nas odnosno ovog projekta su stali i Grad Zagreb, Hrvatska turistička zajednica (HTZ), sponzori. Zahvaljujući njima mi ćemo ovaj vrhunski reli opet imati priliku vidjeti u Hrvatskoj - veli Šaškin, inače jedan od članova organizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja.

image

Viliam Prodan s hostesama

BORIS KOVACEV/CROPIX

- Utrka će biti slična kao lani, imamo nova dva brzinska ispita. Novost je da se širimo na prostor Varaždinske i Primorsko-goranske županije. Detalje i sve staze ćemo otkriti kroz 10-ak dana.

Koliko posada odnosno vozača očekujete i što je s gledateljima? Jasno, prošle godine je bilo zaljubljenika uz stazu, na otvorenom, ali ipak je dosta toga bilo i zatvoreno zbog epidemioloških prilika tada.

- Vozača će biti stotinjak, mi više od 100 i ne možemo imati. Trenutačna situacija dopušta imati gledatelje, te planiramo 6-7 fan-zona ili prostora baš za navijače. Ondje ćemo imati organiziranu zabavu, praćenje utrke na velikim ekranima, glazbu i neki program. To je također novost. Recimo, WRC u Portugalu ima takvih zona 17, mi desetak manje. Najveća će biti u Zagrebu, na Zagrebačkom velesajmu. Šest dana cjelodnevnog programa s različitim sadržajima, s video-igricama, simulatorima... Neću još sve otkrivati. Na različitim brzincima ćemo imati fan-zone od okvirno 4.000 do 10.000 ljudi. Plan nam je prodati oko 100.000 ulaznica, ali budući da naša utrka ima skoro 300 km brzinskih ispita, mi možemo prihvatiti zaista stotine tisuća gledatelja. Ja mislim da ispod 300.000 gledatelja sigurno neće biti. Vjerojatno puno više. Sad se trebamo samo dobro pripremiti da ne bude previše, da ne ispadne "Woodstock".

image

Juraj Šebalj i Viliam Prodan s hostesama

BORIS KOVACEV/CROPIX

Proračun od 20 milijuna kuna

Naftna tvrtka INA je najveći sponzor, tko su ostali i koliki je proračun relija?

- Jako je puno tvrtki i organizacija stalo iza ovog projekta. Proračun nam je 20-ak milijuna kuna. Vlada Republike Hrvatske sa 7.5 milijuna kuna, Hrvatska turistička zajednica i Grad Zagreb ukupno s još oko 5 milijuna, i to je već više od polovice proračuna. Tu su i Turistička zajednica Zagreba, potom HEP, a za desetak dana ćemo na našoj prvoj press konferenciji spomenuti i još neke velike i vrlo bitne sponzore. Od 5 najjačih auto-kuća odnosno tvrtki na svijetu, svih 5 dolazi! Od Volkswagen Grupe, preko Peugeot/Citroena, Forda, Honde, Toyote, Hyundai Grupe... Potpisali smo ugovor na tri godine, Vlada RH je izdala jamstva, baš kao što nas je Grad Zagreb stavio u projekcije sljedeće tri godine. Usudio bi se reći da ćemo mi ovdje obarati rekorde. od broja gledatelja, novinara, volontera kojih nam se sada već javilo 400. Ovo je jedan od 20 najvećih sportskih spektakala na svijetu. Nismo kao Formula 1, ali smo odmah ispod - naglašava Daniel Šaškin.

Novinarska akreditacija za 2500 eura

Prošle godine je više od 250 stranih novinara doputovalo i boravilo u Zagrebu tjedan dana, ispunivši sve hotelske kapacitete. Nema dvojbe da će se isto dogoditi i ove. Bespredmetno je raspraviti koliki je to promidžbeni učinak, pa onda turistički, a koliko je sve podignuto na jednu malo više razinu govori i još jedan podatak. Press akreditacija se plaća 2500 eura.

Linker
19. travanj 2024 10:21