Što imaju zajedničko konobarica iz Dubrovnika, medicinska sestra iz Zagreba, servisna savjetnica iz Pule, diplomirana ekonomistica iz Ogulina i grafička dizajnerica iz Poreča? Na prvi dojam ništa, ali sve ih veže ista ljubav prema mirisu benzina i spaljenih guma.
Francuskinja Michele Mouton pobijedila je s Audijem na četiri relija u sezoni 1982. i na kraju završila druga u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva u reliju, Njemica Jutta Kleinschmidt pobijedila je 2001. na reliju Dakar, Talijanka Lella Lombardi osvajala je bodove u Formuli 1, Amerikanka naših korijena Danica Patrick pobijeđivala je u Indy Caru... Žene su u autosportu ostavile neizbrisiv trag, ne manjka ih ni kod nas u Hrvatskoj. Izdvojili smo šest najuspješnijih danas aktivnih natjecateljica iz različitih disciplina.
Iva Damarija u autosportu je od 2007. kad je odvezla prvu utrku u disciplini autoslalom i odmah osvojila drugo mjesto od jedanaest vozačica. Sljedećih 18 uzastopnih sezona čak 15 puta bila je najbolja vozačica autoslaloma, četiri puta osvajala je Zlatni i jednom Dijamantni volan, deset puta proglašena je najuspješnijom vozačicom u Hrvatskoj, četiri puta osvojila CEZ Slalom Ladys, u reprezentaciji (u paru sa suprugom) na FIA Motorsport Games osvojila četvrto mjesto 2022.
Licencirani je trener u autosportu, 2020. pokrenula je facebook stranicu Women in Motorsport HR, a kao predstavnica u FIA-i ima brojne kontakte sa ženama iz meunarodnog sporta. S Michele Mouton, primjerice, izvrsno je surađivala na WRC natjecanju u Hrvatskoj, vodi specijalizirani autosport portal i sport u svojem klubu, predstavnica je tehničkih disciplina u komisiji sportaša HAKS-a.
- U muškom svijetu sam oduvijek još od srednje tehničke tako nisam imala problema. Ne vole svi da ih žena pobjeđuje, ali naviknu se.
Andrea Čutić dolazi s krajnjeg juga Hrvatske, iz Dubrovnika. U svijet automobilizma ušla je prateći dečka (Luka Blažević) na utrkama, brzo je i sama osjetila želju da se okuša, nakon čega više nije bilo povratka. Debitirala je na autoslalomu, nakon toga kroz četiri godine karijere nastupala još i na superslalomu regije jug te Prvenstvo Hrvatske u kronometru, ali i brdskim i kružnim utrkama. Upravo je na kružnim stazama 2024. stekla najviše iskustva i najzapaženije rezultate.
- Odlično sam se snašla na utrkama. Kolege vozači su super prema meni i smatraju me ravnopravnom konkurencijom. U novoj sezoni želim odvesti većinu kružnih utrka i što bolje se plasirati, a uz moj tim mislim da bih mogla daleko dogurati.
Erika Marija Kušić u svijet automobilizma ušla je zbog oca koji se autoutrkama bavio i prije njenog rođenja. Prve trkače kilometre odradila je na kronometar vožnjama da bi stekla dovoljno iskustva za ostale discipline. Nakon toga odlučila se okušati u disciplini Formula Driver, prošle sezone po prvi puta i na brdskoj utrci.
- Dečki mi puno pomažu, od savjeta i podrške do pomoći kad dođe do kvara. Da nije njih ne bih bila tri puta proglašena najuspješnijom vozačicom države i po prvi puta u povijesti domaćeg automobilizma postala juniorski prvak discipline kronometar.
Tamara Sudarević Kos u automobilizmu je dvadesetak godina, a za ljubav prema autima i autosportu “krivac” je tata. Pilično rano okušala se u utrkama ubrzanja, gdje je danas jedina žena
- Hondu vozim od 2004. Samo mijenjamo šasije i nadograđujemo motor. Želja mi je izaći na europsku drag race scenu koja je mnogobrojna te isprobati auto na stazama pripremljenima upravo za takva natjecanja. Godine 2023. sam viceprvakinja u HAKS kupu, 2024. trećeplasirana. U novoj sezoni, dakako, priželjkujem prvo mjesto. Muške kolege su se već navikli na mene i smatraju me potpuno ravnopravnom, jer ionako kad stavimo kacigu na glavu svi smo mi vozači utrka.
Lina Cukrov je u autosport ušla 2023. i već je iduće sezone proglašena najuspješnijom vozačicom. Nastupala je u disciplinama formula driver, kronometar, brdske utrke te na rallyu (kao vozačica i suvozačica). U prošloj sezoni osvojila je na kronometru prvo mjesto u konkurenciji juniora i vozačica, treće mjesto u klasi 5 i šesto generalnog poretka, a u formuli driver drugo mjesto u konkurenciji vozačica.
- Ove sezone planiram voziti nacionalnu klasu na kružnim utrkama, rally, brdsku utrku u Buzetu i ako stignem nekoliko utrka kronometra i formule driver. U budućnosti bih se volila fokusirati na rally, ove godine prvi put vozim sa suvozačicom i, ako se ne varam, bit ćemo jedina 100% ženska posada koja vozi Prvenstvo Hrvatske u rallyu. Što se tiče muških kolega, oni brzi i uspješni su me dobro prihvatili i pomogli mi da ostvarim odlične rezultate, bez diskriminacije.
Dora Ravenšćak u autosportu je od najranije dobi kada je pratila tatu na utrkama, pa sve dok nije sama postala natjecateljica i suvozačica.
- U prvi trkaći auto sjela sam 2016. i do danas sam nastupila na 64 rally utrke, od čega su četiri nastupa na utrkama Svjetskog rally prvenstva, sedam utrka Europskog rally prvenstva, naslov prvaka Hrvatske kao suvozač grupe S iz 2019. i bronca u Fiesta Rally3 Trophyju 2024., a iste te godine sam postala i viceprvakinja među suvozačima na Europskom prvenstvu u rallyju te jedina žena koja je osvojila nešto te godine. Na rally utrkama sam upoznala ljude koji su bili spremni i sebe zakinuti za neke stvari samo da bi pomogli meni, nebitno jesu li u pitanju muškarci ili žene. Zato su ta prijateljstva posebna, kao i rally.










Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....