INDEPENDENT PHOTO AGENCY/ALAMY/ALAMY/PROFIMEDIA
ČETIRI LUDA DANA

Svjetski spektakl se vratio u Hrvatsku, očekuje se više od 350 tisuća gledatelja: ‘Ovo je jedinstven događaj!‘

‘Teško je i opisati kolika je to promocija za Hrvatsku, te kakve će scene obići svijet putem TV ekrana‘
Piše: Robert ŠolaObjavljeno: 20. travanj 2022. 09:57

WRC Croatia 2022. Svjetski oktanski spektakl po drugi put u Hrvatskoj. I prvi put bez pandemijskih mjera, otvoren za sve koji vole automobile, te vrhunsku jurnjavu i zabavu.

Veliki dio WRC spektakla doživjeli smo i u premijernoj sezoni prije točno godinu dana. Hrvatska je kao 34. zemlja domaćin Svjetskog prvenstva u reliju debitirala fantastičnom utrkom i sjajnom organizacijom. Vozači su bili oduševljeni svime što su zatekli u Hrvatskoj, od organizacije, publike, čak i asfalta na kakvom se nikada u životu nisu vozili. Porušeni su bili svi rekordi po pitanju broja društvenih objava, premda je Hrvatska malena zemlja, a i korona je još uvijek divljala Europom, pa je utrka bila organizirana uz pregršt pandemijskih ograničenja.

Same utrke bile su spektakularne. U povijesti Svjetskog prvenstva u reliju samo se pet puta razlika između pobjednika i prvog od poraženih mjerila u desetinkama. Jedno od tih natjecanja zbilo se baš prošle godine u Hrvatskoj. Premijerno izdanje Croatia Rallyja donijelo je veliko slavlje Sebastiena Ogiera koji je u dramatičnim okolnostima, nakon više od 300 odvoženih kilometara, pobijedio sa samo 0,6 sekundi prednosti ispred momčadskog kolege Elfyna Evansa. Upravo je pogreška Velšanina doslovno u posljednjem zavoju u anketi WRC Promotora na kraju sezone proglašena odlučujućom u ishodu borbe za naslov svjetskog prvaka koji je otišao u ruke Ogiera.

Većinu brzinaca na kojima će se voziti vozači su upoznali prošle godine, ali itinerer je ove godine duži, protegnuo se od Primorsko-goranske do Varaždinske županije i pod svoje okrilje uzeo dva nova brzinca. Prilazne ceste skijalištu Platak u subotu će u dva navrata stavljati na kušnju vozačke vještine posada, a dionica od Trakošćana do Vrbna, kojom će se voziti dva puta u nedjelju, nepoznata je i hrvatskim relijašima. Novi ispiti samo će začiniti utrku na kojoj se prošle godine u svim izjavama vozača neizostavno čula riječ – tricky.

image
DPPI/BASTIEN ROUX/LIVEMEDIA/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Organizatori su se pobrinuli pronaći dionice koje maksimalno razbijaju ritam vožnje, na kojima ne nedostaje skokova, uspona, zavojitih dionica i dugih pravaca, a na sve pridodajte specifičan hrvatski asfalt, koji su sami vozači doživjeli kao jedinstven u svijetu utrka. Grbavi, ispucali, glatki, hrapavi, koji se uz to ustaljeno izmjenjuje unutar samo nekoliko kilometara, bio je golemi izazov za svakog vozača. Croatia Rally nudi podlogu za koju je gotovo nemoguće pronaći idealne gume ili podesiti ovjes, i od vozača traži posebnu vještinu i oprez, ali i hrabrost. I zato su toliki vozači pohrlili i drugi put uzastopce doći u Hrvatsku.

- Svi jedva čekamo sutrašnji start - potvrdio nam je i predsjednik HAKS-a Davorin Štetner. - Spremno je sve, samo nam ostaje finalizirati i dotjerati neke detalje kako bismo vozačima, gledateljima i gostima pružili ugođaj koji će, barem po meni, nadmašiti spektakl kojem smo svjedočili prošle godine.

I prošle je godine bilo mnoštvo gledatelja, ali ove godine najavljuje ih se više od 350.000 tisuća. Koliko bi moglo biti inozemnih gostiju?

- Računamo na njih oko 100.000, što je fantastična brojka kako za samu utrku, tako i za promociju države, ali i veliki utržak ugostitelja. U Karlovačkoj županiji službeno su objavili da su im svi smještajni kapaciteti rasprodani. Slična je situacija u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Tek ćemo svi zajedno svjedočiti ludnici na cestama, jer teško nam je i zamisliti toliko broj ljudi uz ceste. Naravno da će 350.000 gledatelja biti i veliki izazov te zahtjevan zadatak za kompletnu organizaciju relija, pa stoga molim i ovom prigodom gledatelje da se drže naputaka o tome kako se trebaju ponašati za vrijeme utrka. WRC će doista biti jedinstven događaj za Hrvatsku po mnogim aspektima. Teško je i opisati kolika je to promocija za Hrvatsku, te kakve će scene obići svijet putem TV ekrana.

image

Davorin Štetner

RONALD GORSIC/CROPIX

Kakve su ambicije naših vozača?

- Niko Pulić se oprašta na ovoj utrci i on je posebno motiviran da se pokaže u najboljem mogućem svjetlu. Viliam Prodan je prošle godine mora odustati nakon treće etape zbog kvara, pa i on čeka priliku da pokaže sve što zna i može. Žao mi je što je Vjekoslav Čičko mora odustati zbog problema s ozljedom. Kako god, ne sumnja da će naši vozači dati sve od sebe kako bi se u što boljem izdanju prezentirali pred domaćim navijačima.

Šteta što neće biti Sebastiana Ogiera i Sebastiana Loeba?

- Nažalost, tako je ispalo. Međutim, nismo zbog toga utučeni, jer dolazi pregršt vrhunskih vozača. Elfyn Evans je posebno motiviran, jer je prošle godine izgubio prvo mjesto u nevjerojatnoj završnici u kojoj je zaostao 0,6 sekundi. Kalle Rovanperä je imao udes već na prvom ispitu, a sada želi otići do kraja. Rovanperä je i vodeći u ukupnom poretku. Thierry Neuville i Gus Greensmith ga prate u ukupnom poretku, i oni Hrvatsku vide kao svoju šansu.

Svi će oni imati gromoglasnu podršku desetaka tisuća navijača koji će uz cestu pratiti svaku dionicu. I to se vozačima posebno svidjelo prošle godine. Ove će biti daleko žešće po svim pitanjima...

Linker
24. travanj 2024 01:24