Bournemouth News/shutterstock Editorial/profimedia
ŠIRENJE BIZNISA

Ferrari je proizvodio sanjke i bob, sad se ‘baca‘ na novi sport: ‘Radimo na važnom i vrhunskom projektu‘

Talijanska tvornica luksuznih sportskih automobila je neraskidivo vezana uz Formulu 1
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 27. siječanj 2024. 22:21

Ferrari je sinonim za luksuzne sportske cestovne automobile, ali je već sedam desetljeća jednako tako i zaštitni znak Formule 1, u kojoj je prisutan od začetka tog svjetskog prvenstva 1950. godine. Talijanska tvornica aktivna je i u brojnim drugim oktanskim natjecanjima - prošle se godine, primjerice, vratila i na kultnih 24 sata Le Mans te pobijedila prvi puta nakon 1965. - ali povremeno je znala zalaziti i u druge sportove. Recimo, jedno su vrijeme Ferrarijevi inženjeri aerodinamike asistirali u proizvodnji sanjki za skeleton i boba za talijansku reprezentaciju.

Sada, pak, Ferrari svoj portfelj sportskih aktivnosti upotpunjuje ulaskom na potpuno novo područje, koje također na prvi pogled nema nikakvih dodirnih točaka s njegovim primarnim sportskim biznisom. Ferrari, naime, kreće u osvajanja mora i oceana budući da ulazi u - jedrenje.

Poticaj u evoluciji automobila

Talijanski je gigant službeno objavio kako će sudjelovati u jedriličarskim natjecanjima tako što će udružiti snage s talijanskim oceanskim jedriličarem Giovannijem Soldinijem kao voditeljem svog tima.

“Osim što se natječe na auto-moto stazama diljem svijeta, Ferrari se sada upušta u ovaj novi pothvat kako bi unaprijedio svoje tehnološko znanje i iskustvo”, stoji u objavi tvrtke.

Ferrari je rekao da će se oslanjati na “vrhunske tehnologije tijekom cijelog ciklusa, od koncepcije i inženjeringa do implementacije” broda.

“Potraga za maksimalnim performansama na moru generirati će inovacije i konkretna rješenja za održivost koja će, u skladu s Ferrarijevom tradicijom, biti važan stimulans u evoluciji njegovih sportskih automobila”, stoji također u priopćenju.

John Elkan, prvi čovjek Ferrarija, a ujedno i megakompanije Stellantis, koja objedinjuje 14 brandova proizvođača automobila (Fiat, Alfa Romeo, Citroën, Peugeot, Jeep, Opel, Lancia, Maserati...) objasnio je kako će ovaj pomorski projekt “proširiti trkaću dušu Ferrarija”.

image
Beautiful Sports/erlhof/imago Sportfotodienst/profimedia

Soldini je veteran s više od 30 godina iskustva u oceanskim natjecanjima s posadom, kao i u solo jedrenju, uključujući dvije samostalne utrke oko svijeta. Vlasnik je nekoliko rekorda u oceanskom jedrenju, primjerice tzv. Golden Route od New York do San Francisca (13,225 milja) je 2013. prošao za 47 dana i 42 minute, dionicu od Hong Konga do Londona (15,083 milja) preplovio je za rekordnih 36 dana, 2 sata, 37 minuta.

- Oduševljen sam što započinjem ovu novu avanturu s Ferrarijem. Radimo na važnom i vrhunskom projektu s nevjerojatnim tehnološkim potencijalom - rekao je Soldini u izjavi.

Inače, ranije ovog tjedna Soldini (57) i talijanski proizvođač automobila Maserati, koji je također dio spomenute korporacije Stellantis, najavili su kraj svog 11-godišnjeg partnerstva u oceanskoj navigaciji. No, s obzirom da je ostao praktički u istom krugu partnera, očito je prevladalo mišljenje kako će projekt biti vidljiviji i isplativiji s Ferrarijevim brendiranjem.

- S novim natjecateljskim izazovom, motiviranim našim težnjama za inovacijama i predanošću održivom razvoju, pomaknut ćemo se izvan trenutačnih granica - dodao je, pak, Elkann.

Međutim, pored tih nadahnutih riječi o posljednjem kriku tehnolgije, evoluciji, izazovima, inovacijama i ostalim velikim planovima, nisu dani zapravo nikakvi konkretni o projektu, odnosno o čemu se radi, kojem natjecanju, kakvu vrstu plovila će Ferrari razvijati, niti su dane informacije o razini ulaganja Ferrarija.

Newey u America’s Cupu

No, kroz recentnu prošlost suradnja svijeta Formule 1 i svijeta jedrenja nisu ni toliko neobična, štoviše F1 momčadi su imale bliske veze s elitnim jedrenjem budući da su im visoka tehnologija i aerodinamika, prije svega, dodirne točke. Tako se, primjerice, Red Bullov genijalni dizajner bolida, Adrian Newey, udružio prije deset godina s britanskim olimpijcem Benom Ainsliejem, dok se ovaj natjecao na America’s Cupu.

Mercedesov tehnički direktor James Allison također je radio sa suvlasnicima momčadi, INEOS-om, na njihovom projektu America’s Cupa, dok je Martin Whitmarsh, nekadašnji prvi čovjek McLarena, a sada viskopozicionirani dužnosnik Aston Martina, također ranije radio s Ainsliejem.

Inače, s obzirom na to kako posljednjih godina u Formuli 1 dominira momčad Red Bulla, a prije toga je dugo primat imao Mercedes, morski projekt Ferrarija već su u F1 svijetu ocijenili kao bijeg Ferrarija na nove frontove, kad više ne može konkurenciju pobijediti u svom temeljnom sportu. Ferrari je, naime, svoju posljednju vozačku titulu prvaka Formule 1 osvojio još 2007. (Kimi Räikkönen), a konstruktorski naslov 2008. godine.

Ferrarijev bolid srušio brzinski rekord na vodi još 1953.

Čudnovato, ali ovo neće biti i prvi izlet Ferrarija u vodeni svijet, budući da je još 1950-ih sudjelovao u stvaranju “bolida za vodu” (hydroplane).

Jedini trkaći brod ikad izrađen u Maranellu zvao se Arno XI, a odobrio ga je utemeljitelj Ferrarija, Enzo Ferrari, samo u svrhe rušenja brzinskog rekorda na vodi.

U tome je 1953. i uspio jer je pilot Achille Castoldi plovilom pogonjenim Ferrarijevim motorom postavio rekord za vodene bolide do 800 kilograma. Jurio se s njim 150,49 milja na sat (242,19 km/h).

Taj je vodeni bolid ostao sačuvan, štoviše, na aukciji je 2012. godine prodan za 868,000 eura. Prije tri godine je također bio na prodaju s početnom cijenom od 12 milijuna dolara. (ij)

Linker
11. veljača 2024 02:00