Najtrofejniji vozač svih vremena i najtrofejnija momčad svih vremena zajedno, ujedinjeni u jednu cjelinu. Sasvim logično, zar ne? Uostalom, to je i poetska idila jer bolje od toga (valjda) ne može.
Lewis Hamilton, čovjek sa sedam naslova prvaka (surekorder sa Michaelom Schumacherom), 103 pobjede i 106 "pole positiona" (rekorder) i kojekakvim drugim rekordnim brojkama, protresao je svijet Formule 1 odlukom da napušta Mercedes i da će od sezone 2025. voziti za Ferrari.
Međutim, uzmemo li paradigmu da ne postoji vozač u Formuli 1 koji ne bi htio voziti za ikonsku momčad iz Maranella, iznenađenje je zapravo samo utoliko što je došlo samo pet mjeseci nakon što se Englez obećao Mercedesu na još dvije godine. Ipak, iskoristio je klauzulu u ugovoru da on samoinicijatvno i bez uvjeta može raskinuti taj sporazum nakon prve godine te dogovorio "deal" sa scuderijom.
Štoviše, svjetski insajderi tvrde kako je "glava" cijelog Ferrarija (ne samo F1 momčadi), John Elkann, tek prije nekoliko dana saznao za tu opciju u Hamiltonovu ugovoru i odmah krenuo u akciju. Dobar je poznanik, neki govore i prijatelj, s Lewisom jer iako se ne druže izravno na trkalištima diljem svijeta, često se nađu na istom mjestu na kojekakvim društvenim događajima. Upravo je tim putem Elkann prošle godine cimao Hamiltona da dođe u Italiju, Englez je i sam priznao da je bilo nekih razgovora, ali ništa konkretno i ništa službeno.
- Sigurno će biti ludo da nikad nisam vozio za Ferrari. Jer za svakoga je to mjesto iz snova - govorio je Hamilton u 2021. godini
Veliki prebjeg
On se, naime, vidio do kraja karijere u Mercedesu, momčadi s kojom je vezan 17 godina, odnosno otkad se pojavio u Formuli 1 (prvo šest u McLaren-Mercedesu, posljednjih 11 u tvorničkoj momčadi njemačkog giganta) i s kojom je osvojio šest naslova prvaka i porušio brojne rekorde. Uostalom, britanski mediji pišu kako su i u Mercedesu uhvaćeni na krivoj nozi, odnosno da ni sami nisu znali za Lewisove namjere sve do dva-tri dana prije službene objave u četvrtak.
Međutim, fascinacija Ferrarijem, na koju nije imun niti jedan vozač koji dođe iole blizu Formule 1, ipak je ovog puta navela Lewisa na veliki prebjeg. Na jedan od najvećih i najsenzacionalnijih transfera u povijesti Formule 1, upravo zbog toga što i Ferrari i Lewis Hamilton predstavljaju u Formuli 1.
Jer bila je velika stvar i kada je, recimo, Michael Schumacher kao aktualni dvostruki svjetski prvak dolazio u Ferrari, kada je Ayrton Senna mijenjao McLaren Williamsom, kada je Alain Prost dolazio u Ferrari, ili Fernando Alonso. Uostalom, svaki dolazak u Ferrari je "big deal", no kada je riječ o sedmerostrukom prvaku, onda je to posebna kategorija.
No, zašto je Hamilton sada odlučio, pored nesumnjivo izdašne novčane cifre iako već na računima ima više novca nego će mu trebati za dva života, potpisati za Ferrari?
Jedan je razlog sigurno ispunjenje sna i da jednog dana može reći da je vozio za Ferrari, odnosno da ne žali za propuštenom prilikom.
Drugi razlog može biti - bolja momčad. Iako je to malo teže za pojmiti budući da je s Mercedesom od 2014. do 2020. harao stazama Formule 1 i bio praktički nedodirljiv (samo mu je momčadski kolega Nico Rosberg u 2016. uspio "ukrasti" jednu titulu u tom razdoblju), a da je Ferrari svoju posljednju titulu osvojio još 2007., godine kada je Hamilton bio "rookie" u F1 svijetu.
Međutim, posljednje dvije sezone Mercedes je u velikoj krizi rezultata (jedna pobjeda, i to Georgea Russella), a protekle je sezone upravo Ferrari bila jedina momčad koja je razbila monopol Red Bulla i Maxa Verstappena (pobjeda Sainza u Singapuru). I s nekolicinom "pole positiona" nudila je pozitivniji dojam nego li Mercedes.
Visoka letvica
Nastavi li se taj trend "rasta" Ferrarija, onda će se ovaj potez iz sportske perspektive pokazati ispravnim, no s druge strane Ferrari je notorno poznat po samodestrukciji. Najviše će o tome znati reći Fernando Alonso (sezone 2010. i 2012.), pa Sebastian Vettel (2017. i 2018.), pa djelomično i Charles Leclerc (2022.). Sve su to bile sezone s dobrim (ili jako dobrim) prilikama i dovoljno dobrim bolidima da se uzme titula ili barem da joj budu puno bliže, ali je niz operativnih grešaka momčadi sve bacio u vjetar.
Jesu li Ferrari i novi šef Frederic Vasseur nakon desetljeća kikseva posložili sve kockice na pravo mjesto, odnosno hoće li Lewis Hamilton uspjeti ono što nisu spomenuti vozači prethodnici?
- S Ferrarijem može do pobjeda, ali do naslova prvaka? Visoka letvica za dohvatiti - komentirao je bivši F1 vozač, sada stručni komentator Martin Brundle.
A još jedan naslov prvaka zapravo je ono što Hamiltona najviše "žulja". Jer trebao je rekordni osmi osvojiti 2021, ali je pokraden u posljednjem krugu posljednje utrke sezone u Abu Dhabiju. Poslije toga više nije dobio priliku jer je Mercedes potpuno pogriješio s novim aerodinamičkim pravilima u dizajnu bolida. Očito je stekao dojam da se ništa neće promijeniti ni u sljedeće dvije godine, odnosno da je jednostavno izgubio povjerenje u Srebrne strijele.
Ako mu Ferrari u tom smislu nudi optimizam za osvajanje osme titule, kojom bi se odvojio od Schumachera, mogao bi se gadno opeći. No, opet, ako i ne ispadne dobro, barem može reći da je probao i moći će se hvastati da je jednom vozio za Ferrari... Uzme li, pak, titulu s "propetim konjićem" bit će to jedna od najfascinantnijih priča u povijesti Formule 1.
Gdje će pasti kuglica?
Hamilton se već jednom u karijeri odlučio za sličan drastičan rez, a to je bilo 2013. kada je iz McLarena otišao u Mercedes, koji je tada bio momčad iz donjeg doma. No, dolazila je promjena pravila (hibridni motori od 2014.) i njemačka je momčad, a zajedno s njom i Lewis, sve uložila u taj projekt te - pogodila jackpot.
Sada je situacija donekle slična jer bi osjetnija promjena pravila trebala stupiti na snagu od 2026., a Lewis će, dakle, imati jednu sezonu za upoznavanje momčadi i prilagodbu, baš kao i s Mercedesom.
Podrazumijeva se, naime, da će 39-godišnji Englez voziti za Ferrari najmanje i 2026., možda i dulje, jer obje su strane potvrdile da su dogovorili "višegodišnju suradnju". Štoviše, navodno je to bio i kamen smutnje s Mercedesom - oni su htjeli kraći ugovor s Hamiltonom, da imaju otvorenije opcije za dvije godine, Lewis je htio dugoročniji kao znak povjerenja i sigurne budućnosti, ali nisu se našli na više od dvije godine, što je Hamiltonu očito bilo premalo.
Pa je stoga odlučio zavrtjeti rulet s Ferrarijem, a ostaje za vidjeti hoće li kuglica opet pasti na njegov broj, kao što je to bilo prije 11 godina kada je išao "all in" s Mercedesom.
Kakve su šanse da Hamiltona dva puta zadesi takva količina sreće?
Ono što je nesporno, Hamilton i Ferrari uznemirili su duhove u F1 boksovima. Sezona 2024. još nije ni počela, a već se jedva čeka 2025.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....