Navigation toggle

Fernando Alonso

 MAZEN MAHDI Afp
DVOSTRUKI SVJETSKI PRVAK

Najstariji F1 vozač i dalje je gladan borbe za sami vrh: ‘Ovdje je stvar izvedbe i umijeća, a ne godina‘

Silno je željan potvrde svojih vozačkih sposobnosti i još ne daje naznake da bi mogao reći zbogom
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 09. travanj 2022. 21:07

Najstariji vozač u Formuli 1 danas je Fernando Alonso. Španjolski veteran napunio je "okruglih" 40 u srpnju, ali još ne daje naznake da bi mogao reći zbogom sportu u kojem je postao dvostruki svjetski prvak, makar zapravo to u konačnici i nije dovoljno velika nagrada za njegove vozačke kvalitete.

Alonso je u svojim ranim 20-ima na velika vrata ušao u svijet Formule 1, a bez obzira što još napravio u ostatku svoje karijeri, zauvijek će ostati zapamćen kao "onaj koji je srušio Schumachera s trona". Ferrari i Schumi bili su svijet za sebe, nedodirljivi punih pet godina, ali toj "crvenoj dominaciji" na kraj je stao tada golobradi mladić iz Ovieda u bolidu Benettona (Renaulta). I tada, na kraju sezone 2006., kada je drugi put uzastopno pobijedio Schumachera u borbi "kotač uz kotač", što je posljedično dovelo i do Nijemčeva (privremenog) umirovljenja, Alonso je imao svijet na dlanu.

image

Fernando Alonso

PAUL CROCK Afp

Detronizirao je najtrofejnijeg i po mnogima najboljeg svih vremena, sa 25 godina je tada bio najmlađi dvostruki prvak ikada, i svi su predviđali da će uslijediti doba njegove vladavine. Malo tko bi tada za novog vladara Formule 1 i pomislio, a kamoli naglas rekao ili napisao, da više nikada neće osvojiti naslov prvaka.

Petnaest godina kasnije Alonso je, međutim, doista ostao na ta "samo" dva naslova prvaka.

Serija loših prosudbi u izboru momčadi, u kombinaciji s temperamentnim, mediteranskim karakterom, pokoja kriva odluka momčadi za koje je vozio i pokoji peh u odlučujućim trenucima, ostavili su Španjolca bez dodatnih titula. A nije da ih nije zaslužio, dapače u određenim razdobljima i trenucima u tih 15 godina itekako je svojim vožnjama pokazivao da vrijedi barem još jednog priznanja.

No, nakon naprasnog razlaza s McLarenom, poslije turbulentne 2007., te sušnih sezona s Ferrarijem (2010. - 2014.), pa katastrofe s McLarenom (2015. - 2018.), pun frustracija odlučio je otići iz Formule 1 na koncu 2018. Ispuhao se u dvije godine vozeći Le Mans (dva put pobjednik), 500 milja Indianapolisa (novo razočaranje), Dakarskim relijem (skromno 13. mjesto na debiju)... pa se onda opet vratio pravoj ljubavi, Formuli 1. Očito je osjećao da ima nedovršenog posla, ili prevedeno da treba osvojiti treći naslov prvaka koji bi mu dao i konačnu osobnu satisfaksiju i univerzalno globalno priznanje njegovim vozačkim vještinama.

image

Fernando Alonso u bolidu

WILLIAM WEST Afp

Opet se skrasio u Renaultu (momčad radi marketinga nosi naziv Alpine), nadajući se da će nova tehnička pravila, koja su uvedena od ove sezone, pružiti i momčadi i njemu novu priliku za najveće domete. U prve dvije utrke to nije bio slučaj, ali Australija je dala naznake potencijala koji se krije u bolidu.

Prvo se to vidjelo po rezultatima na treningu, a onda i u subotnjim kvalifikacijama. Prije nego se zabio u zid u Q3, Alonso je upisao najbolje vrijeme drugog sektora na krugu u Melbourne Parku i po nekim bi procjenama, da je odradio krug do kraja s takvim tempom, mogao konkurirati čak i za "pole position". A u takvoj situaciji nije bio već godinama, doslovce...

- Čekao sam takvu mogućnost ni sam ne znam koliko, a još smo imali i dosta peha u prve dvije utrke, pa sad još i ovo - rekao je Alonso nakon subotnjeg izlijetanja.

Umjesto mogućeg prvog, na startu je zauzeo deseto mjesto, no ostala mu je još i utrka za iskupljenje. Makar, već sama činjenica da je bio u razgovorima o najboljem startnom mjestu svakako je ohrabrujuća za Alonsa. Pokazao je i on malo svoje magije, koju su mnogi zaboravili, i pokazao da godine za njega nisu problem.

- U Formuli 1 je mislim stvar u izvedbi i vještini, a ne u godinama - rekao je Alonso.

- Rekao sam i na početku sezone, i dalje osjećam da sam brz i da se osjećam dovoljno dobrim da budem ovdje i utrkujem se u vrhu. Dok je tako, dok uživam u Formuli 1, nastupat ću i voziti utrke. A to bi moglo biti još par godina, dvije ili tri.

Prošle sezone bio je bolji od momčadskog kolege, što je uvijek najbolje mjerilo u Formuli 1, Esteban Ocona, makar je Ocon uspio čak i pobijediti u jednoj utrci (Mađarska). Doduše, na tome treba zahvaliti upravo Alonsu, koji mu je čuvao leđa i nije dopuštao Lewisu Hamiltonu da ga prestigne i potom napadne Ocona. Način na koji je Alonso vozio protiv Hamilton na Hungaroringu svakako je detalj koji najbolje govori u korist Španjolčevih briljatnih vozačkih vještina.

Alpine je za rezervnog vozača doveo Oscara Piastrija, talentiranog 21-godišnjeg mladića koji čeka svoju p

image

Esteban Ocon i Fernando Alonso

FRANCK FIFE Afp
riliku, a mnogi smatraju kako se čeka da "ostarjeli" Alonso malo posustane pa da "svježa krv" uleti na njegovo mjesto.

- Uvijek dolaze novi i mladi, logično je dati im priliku. Oscar djeluje kao dobar momak, no ne mislim da sam pod pritiskom i da se moram dokazivati kako bih sačuvao mjesto. Kažem, vjerujem da je glavna stvar ipak umijeće, a ne godine - zaključio je Alonso.

336

utrka vozio je Alonso u F1

2001.

godine debitirao je vozeće u momčadi Minardi

98

puta se penjao na postolje

32

pobjede ostvario je tijekom karijere u F1

20. srpanj 2025 23:55