
Lando Norris pobjednik je osme utrke sezone Formule 1 što se vozila u Monte Carlu. Britanac u McLarenu preživio je sve zamke koje skrivaju uske i zavojite ulice Kneževine, pa i one koje je samo za ovu utrku "izmislila" FIA.
Naime, kako se utrka ne bi pretvorila u jednoličnu procesiju od starta do cilja, što je vrlo česta pojava u Monaku budući da se zbog konfiguracije staze svi voze u koloni bez mogućnosti za pretjecanje, uvedeno je pravilo da se mora minimalno dva puta ući u boksove na promjenu guma. Htjelo se time koliko-toliko dobiti na dinamici, na sadržaju, što se donekle i ostvarilo.
Nije to, doduše, utjecalo na konačni poredak u vrhu, jer prva četvorica stigla su u cilj nakon 78 krugova u istom poretku u kojem su startali, ali je u međuvremenu bilo određenog "previranja". Pa je tako Max Verstappen zbog malčice drugačijeg rasporeda odlaska u boks sve do pretposljednjeg kruga držao vodstvo, ali se svejedno znalo da neće pobijediti jer je morao na još jedno obavezno zaustavljanje u boks. I to ga je spustilo na četvrto mjesto.
Norris je ipak odradio posao bez greške, izdržao u finišu utrke pritisak lanjskog pobjednika Monte Carla, Charlesa Leclerca, koji mu se zalijepio na stražnji kraj bolida.
- Probao sam što se moglo, ali nema ovdje mjesta za pretjecanje - rekao jedini Monegašanin u Formuli 1.
Englez je tako prekinuo negativnu seriju rezultata jer nakon trijumfa na otvaranju sezone u Australiji pao je u sjenu momčadskog kolege Oscara Piastrija. No, Norris je u Monte Carlu, gradu u kojem inače ima prijavljeno prebivalište zbog poreznih olakšica, odradio savršeni vikend i sasvim sigurno vratio dio potonulog samopouzdanja.
- Sjajan je osjećaj pobijediti ovdje, o ovome sam sanjao kao klinac. Duga utrka, na kraju je bilo malo nervoze, jer Verstappen je pokušao malo "zakuhati" stvari, ali držao sam sve pod kontrolom i sve je završilo dobro za mene - rekao je Norris nakon šeste pobjeda u karijeri, s kojom je smanjio zaostatak za Piastrijem u ukupnom poretku na samo tri boda.
Pravilo s dva odlaska u boks natjeralo je, inače, strateške genijalce u garažama da smisle najbolje opcije za svoje vozače. Racing Bulls i Williams su, recimo, bili tu najmaštovitiji jer su razdijelili strategije za svoje vozače na dvije krajnosti.
Tako je, recimo, Isack Hadjar obavio oba posjeta boksu prije nego je njegov momčadski kolega Liam Lawson obavio ijedan. No, zato se Novozelanđanin žrtvovao radi Francuza, odnosno svjesno vozio sporije kako bi usporavao kolonu bolida iza sebe, a sve kako bi stvorio toliku razliku da se Hadjar i nakon svojih boksova može vratiti ispred, odnosno da ne zapadne u gužvu. I taktika se isplatila jer Hadjar je osvojio visoko šesto mjesto, što je najbolji rezultat sezone za novajliju u Formuli 1, koji se, podsjetimo, u svojoj prvoj utrci karijere, u Australiji, zabio u ogradu još u krugu zagrijavanja. I bio stoga meta poruga i zločestih komentara, ali poslije toga je inače Hadjar osvajao bodove u tri od sljedećih šest utrka. I sada dodao tome osam u Monte Carlu.
Sličnu taktiku izveli su i u Williamsu, pri čemu je Carlos Sainz u jednom dijelu utrke toliko usporavao vozače iza sebe da Alex Albon obavi svoje obaveze u boksu, a da ne izgubi poziciju. Štoviše, u Williamsu su dodatno nadogradili plan jer su potom Sainz i Albon zamijenili mjesta, odnosno onda je Albon "štopao" kolonu iza sebe kako bi Sainz imao vremena odraditi svoje promjene guma. I to je također upalilo pa su i Španjolac i Tajlanđanin završili među osvajačima bodova.
Nesretnik, pak, koji ove sezone još nije osvojio ni boda, Fernando Alonso, imao je novi peh u Monaku. Imao je, doduše, visoku startnu poziciju (6), a zbog staze nije patio zbog sporijeg bolida, kao što je inače praksa na "normalnim" trkalištima, ali sada, pak, Aston Martin nije izdržao do kraja. Na polovici utrke je Španjolac morao odustati zbog tehničkog kvara...
Komentari (0)
Komentiraj