
Ni polovica F1 sezone još nije dotaknuta, a već je prva "glava pala". Nizozemski vozač Nyck de Vries dobio je otkaz u momčadi AlphaTauri brzinom koje se ne bi posramili ni neki klubovi u HNL-u kada tjeraju trenera s klupe.
Odvozio je debitant u Formuli 1 (izuzmemo li jednu utrku za Williams u 2022.) i prijašnji prvak Formule E, svega deset utrka u 2023., međutim nije u njima impresionirao šefove, a prije svega ne Helmuta Marka, sivu eminenciju Red Bulla, čija je AlphaTauri sestrinska momčad. Nemilosrdni 80-godišnji Austrijanac s jednim staklenim okom nije se previše obazirao na kritike da De Vriesu jednostavno nije pruženo dovoljno vremena i prilike da se aklimatizira na F1 i pokaže što može.
- Očekivali smo od njega da bude najmanje ravnopravan s momčadskim kolegom Tsunodom, ali Nyck je bio tri desetinke sporiji. Čemu otezati s otkazom i čekati još dvije utrke, kada se ne vidi napredak? Nyck je jako dobar tip, ali nema tu brzine - britko je Marko analizirao Nizozemčevu epizodu u F1, u kojoj nije osvojio niti jedan bod.
Neki bi rekli "to se tako radi u Formuli 1: iskaži se ili letiš van", ali dao je i Lewis Hamilton svoje mišljenje na tu temu.
- To tako rade u Red Bullu - otpovrnuo je Englez aludirajući očito na njihovu bezosjećajnost, odnosno da prožvaču i ispljunu vozača i samo uzmu sljedećeg.
Sljedeći je, međutim, u ovom slučaju i bivši vozač ove momčadi, Daniel Ricciardo. Mnogima, zbog uvijek vedrog stava i nasmijanog lica, omiljeni Australac dugo je godina bio dio Red Bullove obitelji prije nego se neočekivano "otrgnuo" u drugom smjeru jer je shvatio da će pored Maxa Verstappena uvijek biti samo u sjeni. No, kako avanture u Renaultu i McLarenu nisu prošle bogzna kako dobro, prošle se zime vratio pod skupe "crvenog bika" kao rezervni vozač. I brzo je, eto, dobio priliku da se na mala vrata vrati u staro jato.
Jer nije njemu s 34 godine namjera vozikati se u ispodprosječnom AlphaTauriju, već u smiraju karijere želi još jednu priliku za pobjede pa možda i naslov prvaka. A to je ono što Red Bull svakako nudi, pa je ovo sada prilika za dokazati da još nije za staro željezo te da bi možda sljedeće sezone mogao biti promoviran u A momčad, pored Verstappena. Tim više jer tamo Sergio Perez trenutačno ne djeluje baš uvjerljivo, dapače.
Iako Meksikanac odmahuje rukom i tvrdi "Ricciardov povratak ne utječe na mene", nema sumnje da će ga upravo taj "transfer" staviti pod još veći pritisak i primorati da pokaže kako i dalje zaslužuje voziti najbolji bolid na svijetu. Jer dok Verstappen slaže pobjedu za pobjedu, Perez s istim strojem već pet utrka za redom ne može biti ni među deset u kvalifikacijama i to mu nikako ne ide na čast.
Max, pak, nezaustavljivo grabi prema novom naslovu prvaka, a u Mađarskoj će u nedjelju (start u 15.00) biti u prilici Red Bullu donijeti novi rekord. Nikada, naime, niti jedna momčad u povijesti Formule 1 nije upisala 12 pobjeda zaredom, a Bikovi upravo to mogu napraviti na Hungaroringu. Njihova serije traje od Abu Dhabija u finišu prošle sezone, 2022., a prije dva tjedna u Silverstoneu izjednačili su apsolutni rekord od 11 uzastopnih pobjeda, koji je McLaren, zahvaljujući Ayrtonu Senni i Alainu Prostu, držao od 1988.
Ono što je zastrašujuće, za ovaj su vikend pripremili neke nove detalje na bolidu, koji bi ga trebali učiniti još bržim i boljim. Kao da dosadašnja posvemašnja dominacija nije bila dovoljna...
- Što možemo popraviti? Otpor zraka, kočnice, brzinu u sporim zavojima, brzinu u srednje brzim zavojima, brzinu u brzim zavojima, utjecaj DRS-a, potrošnju guma... Sve to. Na tome radimo. Da, ne šalim se - rekao je 25-godišnji dvostruki prvak.
Hungaroring je, inače, poznat kao mjesto iznenađujućih pobjeda i prvijenaca pa možda netko uspije "zaskočiti" Verstappena...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....