
Bit će jedna od najspektakularnijih i najzabavnijih staza na svijetu! Tako je vozač Aston Martina Fernando Alonso prošle godine opisao novu stazu koja je u izgradnji. Saudijska Arabija je kroz posljednjih nekoliko godina investirala velik novac kako bi postala jedan od najvažnijih igrača u mnogim sportovima kao što su na primjer boks i nogomet. Anthony Joshua protiv Andyja Ruiza, Tyson Fury protiv Francisa Ngannoua samo su neki od bitnih boksačkih mečeva koje su ugostili, dok Cristiano Ronaldo, Neymar i Karim Benzema samo su neka od velikih nogometnih imena koja su doveli u svoju ligu. Sve to dio je velikog plana države u uspostavljanju sebe kao opcije za turizam, kulturu i život općenito.
Velika nagrada u Jeddahu bila je samo prvi korak velikog plana Saudijske Arabije za ulazak u Formulu 1. Nametljiv, veličanstven mega projekt se gradi blizu glavnog grada Riyada. Qiddiya će služiti za zabavu i turizam, a ujedno lokacija je nove staze za Formulu 1 koja je također u izgradnji.
Najupečatljiviji detalj nove staze bit će prvi zavoj. Visok preko 100 katova, futurističkog izgleda kao da je iz neke igrice. Naizgled Qiddiya će imati sve što treba kako bi postala budućnost Formule 1 i s kalendara izbacila neke europske staze koje postaju zastarjele. Po prvim planovima Qiddiyu smo trebali vidjeti na kalendaru već 2027. umjesto Jeddaha. Ipak, čini se kako su se radovi malo odužili pa organizatori sada ciljaju veliko otvorenje 2029. godine. Marca prenosi kako u Saudijskoj Arabiji žele obje utrke na kalendaru.
- Još je prerano za znati hoćemo li moći ugostiti dvije utrke u sezoni ili ćemo morati rotirati. SAD ima tri utrke nakon dodavanja Las Vegasa i Saudijska Arabija je velika zemlja. Moglo bi se dogoditi. Ali hoće li se dogoditi? – rekao je princ Khalid bin Sultan Al-Abdullah Al-Faisal, glavni u zemlji za motosport.
Postoji šansa i da kupe svoju ekipu. Formula 1 sada ima 11 momčadi ulaskom General Motorsa s Cadillacom i Audija preko Saubera. Međutim, to ne znači da ih ne može biti još. Sezona 2012. bila je posljednji put kada je na stazi bilo 12 momčadi. Najizglednija opcija ipak se čini kao kupovina postojeće momčadi, a postoji jedna s poveznicama na Bliskom istoku – Aston Martin. Aramco, naftna kompanija iz Saudijske Arabije, je glavni sponzor momčadi i ima globalni ugovor s Formulom 1 o razvoju održivih goriva i poboljšanju efikasnosti motora.
- Moglo bi se dogoditi. Postoji puno napretka, Formula 1 dolazi do novih tržišta, vidimo to u ugovoru sa Aramcom i Aston Martinom. Sve ukazuje na to da ćemo moći uskoro i ima smisla. Zar ne? – misteriozno je završio izjavu princ Khalid koju je prenijela Marca.
Vlasnik momčadi, Lawrence Stroll, često zna stavljati dionice na prodaju, i ako odluči prodati ekipu, novac sa Bliskog istoka mogao bi mu brzo sjesti na račun.
Komentari (0)
Komentiraj