Navigation toggle

Oscar Piastri i Lando Norris s ostatkom momčadi u Miamiju

 HECTOR VIVAS Getty Images Via Afp
NAJAVA DRUGOG DIJELA SEZONE

Titula u ruke ide jednom od dvojice vozača, što dalje za Verstappena i Red Bull? Formula 1 se vraća s ljetne pauze

Očito Verstappen neće obraniti titulu, ali ne zna se hoće li promijeniti ekipu nakon sljedeće sezone
Piše: Daniel VinkovićObjavljeno: 29. kolovoz 2025. 23:50

Svježi i odmorni vozači i momčadi iz svijeta Formule 1 ovaj vikend vraćaju se na posao nakon trotjednog ljetnog odmora. Deset utrka ostalo je do kraja sezone i unatoč tome što se borba za naslov prvaka u konkurenciji vozača svodi na samo dvojicu, ostalo je još nekoliko zanimljivih pričica koje su se razvijale u sjeni tijekom prvog dijela sezone.

U drugi i odlučujući dio sezone krećemo ovog vikenda u Nizozemskoj na stazi Zandvoort. Domaći teren za aktualnog prvaka Maxa Verstappena (Red Bull) bit će prva od posljednjih deset utrka sezone, koja će završiti za nešto više od tri mjeseca, 7. prosinca u Abu Dhabiju. Međutim, prije nego što se krenemo baviti kockom koju je napravila uprava Red Bulla posljednjih mjeseci i mizerijom koja pokriva sedmerostrukog prvaka svijeta, mjesto pod reflektorom zaslužila su dva vozača, iz iste momčadi, od kojih će jedan osvojiti svoju prvu titulu u karijeri.

Piastri vs. Norris - tko će prvi do titule i uloge broja jedan vozača u momčadi?

image

Oscar Piastri se utrkuje s Landom Norrisom

GABRIEL BOUYS Afp

Samo devet bodova dijeli dvojac iz McLarena na polovici sezone. Lando Norris i Oscar Piastri su u lovu na svoju prvu titulu prvaka svijeta i sve je izglednije da će otići jednom od njih dvojice, dok Verstappen polako ispada iz utrke. Ukoliko se ne dogodi nešto neočekivano, Norris ili Piastri donijet će prvi vozački naslov McLarenu od Lewisa Hamiltona 2008. godine. Prednost se ljuljala s jedne na drugu stranu tijekom prvog dijela sezone, često su razlike između Britanca i Australca bile neznatne. Nijedan nije uspio s obje ruke ‘uhvatiti‘ i očuvati vodstvo u prvenstvu i za očekivati je da nas isti scenarij očekuje i u nastavku sezone.

Piastri je bolje otvorio sezonu, njegova konzistentnost i mirnoća donijele su mu rano vodstvo ispred Norrisa koji je radio mnoge greške svaki put kada bi krenuo gurati bolid prema krajnjim granicama. Međutim, Britanac se uhvatio u koštac s bolidom i u posljednje četiri utrke ostvario tri pobjede i jedno drugo mjesto. McLaren se nije miješao u borbe svojih vozača, obojica imaju jednaku priliku za osvajanje naslova i momčad će se takve politike držati sve dok jedan ne ostvari (ako ostvari) nedostižnu prednost.

image

Oscar Piastri i Lando Norris

LLUIS GENE Afp

Ono što je malo neobično za momčadske kolege koje se bore za naslov, Norris i Piastri su ostali u prijateljskim odnosima. Bilo je čvrstog utrkivanja, ali ništa preko neke granice poštenog natjecanja. Jedini takav trenutak dogodio se na VN Kanade kada je Norris odmah priznao pogrešku. Međutim, kako će se približavati kraj sezone i ulog rasti, bit će zanimljivo vidjeti kako će se taj odnos nastaviti razvijati.

Novi menadžment Red Bulla mora uvjeriti Verstappena

image

Christian Horner i Max Verstappen

KAZUHIRO NOGI Afp

Kao grom iz vedra neba je 9. srpnja došla vijest o otkazu dotadašnjeg šefa ekipe Christiana Hornera. Nakon 20 godina, šest momčadskih naslova, osam vozačkih naslova, 124 pobjede i 287 podija pod njegovom palicom, austrijska ekipa je odlučila da joj treba promjena vodstva. Horner je samo jedno od nekoliko zvučnih imena koja su napustila Red Bull posljednjih godina, a ne smije se izostaviti ni Adrian Newey. Često nazivan najboljim dizajnerom bolida u povijesti Formule 1, napustio je austrijsku momčad nakon 19 godina. Svi bolidi koji su donijeli uspjehe Horneru, dizajnirao je briljantni Britanac koji je u karijeri dizajnirao čak 12 bolida koji su osvajali momčadsku titulu.

Odlazak takva dva zvučna imena, uz još neka druga, uzrokovao je potrese u samoj momčadi koji su pokrenuli špekulacije o potencijalnom odlasku Verstappena. Nizozemac je utišao sve glasine jasno poručujući novinarima tik pred odlazak na ljetni odmor da će sljedeće sezone voziti za austrijsku momčad, ali i dalje se postavlja pitanje njegove dugoročne budućnosti u Red Bullu.

image

Max Verstappen

MARCO BERTORELLO Afp

Zaostatak za McLarenom je sve veći te je pitanje vremena, odnosno utrke u kojoj će biti službeno da Verstappen neće biti šampion petu godinu zaredom. Sljedeće sezone, promjenom pravilnika, Red Bull će prvi put u povijesti proizvoditi vlastite motore. Nizozemac će se nadati, ili bolje rečeno, momčad će se nadati da će složiti bolid koji se može boriti za naslov prvaka, jer u suprotnom čini se da Verstappen neće imati problema s pronalaskom momčadi u kojoj je ‘trava zelenija‘.

Što i kako dalje za Hamiltona i Ferrari?

image

Lewis Hamilton

SIMON WOHLFAHRT Afp

Teško je tko mogao zamisliti gori početak suradnje za dva tako kultna imena u svijetu Formule 1. Sedmerostruki prvak Lewis Hamilton (izjednačen na vrhu liste svih vremena po broju titula s Michaelom Schumacherom) se ove sezone pridružio Ferrariju, najuspješnijoj momčadi u povijesti sporta. Zvuči kao par stvoren jedno za drugo, zar ne?

Nakon kvalifikacija u Mađarskoj, zadnjoj utrci prije odlaska na ljetnu pauzu, Britanac je sebe opisao kao "potpuno beskoristan". I to je možda najbolji opis dosadašnje suradnje. Treba napomenuti da problem nije samo u njemu, bolid nije dostojan borbe za pobjede, ali njegov momčadski kolega pruža značajno bolje predstave. Charles Leclerc je ove sezone ostvario jedno prvo startno mjesto i pet puta je stajao na podiju, dok je kod Hamiltona vrijedno spomenuti samo pobjedu u sprint utrci tijekom VN Kine.

image

Lewis Hamilton

TRACEY NEARMY Afp

Uključujući Hamiltonove posljednje dvije utrke za Mercedes, Britanac je sada u nizu od 16 utrka bez plasmana na podij, što je ujedno i najduži takav niz u njegovoj karijeri. Međutim, teško je povjerovati da će Hamilton samo tako odustati od ove priče zbog jedne loše sezone. Borac je i sve što je u karijeri ostvario, ostvario je uz onu dobru staru: "uzdaj se u se i u svoje kljuse". Za njega će biti najvažnije u nastavku sezone bolje upoznati bolid i naći najefikasniji način za suradnju s novim kolegama. Naravno, najvažnije je pronaći samopouzdanje u sebe i bolid koji ima u rukama. S fokusom na sljedeću sezonu i promjenu pravilnika neće se puno stvari poboljšati za Hamiltona i Ferrari u nastavku sezone, ali pronalazak osjećaja za bolid i samopouzdanja bit će ključno za ono što ih čeka iduće godine, kada vjeruju da se mogu vratiti u borbu za sami vrh.

Svaki bod je bitan

McLaren će drugu godinu zaredom odnijeti titulu u konkurenciji momčadi. Njihov bolid je osvojio 11 od 14 utrka, ali prava drama događa se iza njihovih leđa.

Ferrari i Mercedes su u borbi za drugo mjesto. Talijanska momčad napravila je korak naprijed u posljednjih nekoliko utrka i ima 24 boda prednosti, ali još nema pobjedu ove sezone. Mercedes je pobijedio preko Georgea Russella i nada se da će to moći ponoviti u nastavku. Red Bull je već sada 42 boda iza Mercedesa i pošto Verstappen nema nikakvu pomoć od momčadskog kolege Yukija Tsunode, taj razmak bi samo trebao rasti.

image

Carlos Sainz u bolidu Williamsa

GIUSEPPE CACACE Afp

Sredina poretka je zaista zanimljiva ove godine. Williams je trenutno peti i to je dokaz sjajnog rada novog šefa momčadi Jamesa Vowlesa. Legendarna britanska momčad nije završila među prvih pet od 2017. godine. Međutim, iza njih se vodi jako tijesna utrka. Od petog Williamsa do devetog Haasa razlika je samo 35 bodova, iznos koji se može preokrenuti u samo nekoliko utrka. S obzirom na to da svako mjesto više donosi ogromne razlike u količini novca koje momčadi zarade na kraju sezone, treba očekivati fenomenalnu borbu i na sredini poretka, jednako žestoku kao onu za titulu.

28. studeni 2025 03:37